vytisknout velikost písma Lexus CT200h: unifikácia dostihla aj hybridný hatchback

Lexus CT200h: unifikácia dostihla aj hybridný hatchback

Nielen Los Angeles a autosalón v Tokiu nás aktuálne zásobujú novinkami. V rovnakom termíne sa koná ešte tretia akcia, a síce Guangzhou Motor Show, kde sa okrem iného predstavil modernizovaný Lexus CT200h. Ten ako jeden z mála ešte nedostal aktuálnu vizáž Lexusu, čo bolo potrebné napraviť.

Hlavná novinka je tým pádom jasná, Lexus CT200h má podobne tvarovanú masku, akú už nájdete na GS, LS, IS alebo RX. Ako mu pristane (alebo nepristane) to môžete posúdiť vďaka priloženej fotogalérii. Ďalšími novinkami sú desaťlúčové kolesá veľkosti šestnásť alebo sedemnásť palcov, anténa v tvare žraločej plutvy, vzadu nájdeme prepracovaný nárazník a zmenili sa aj zadné svetlá. Aby sme boli kompletní, musíme pridať ešte nový červený lak karosérie.

Zmeny sa dotkli aj interiéru. Z modelu IS sa sem nasťahoval volant, prístrojový štít dostal farebný TFT displej, multimediálny systém je možné ovládať prostredníctvom hlasu, iný je tiež jeho ovládač umiestnený na stredovom tuneli.

Tým však facelift nekončí, menili sa aj dôležitejšie veci. Lexus sľubuje lepšiu tuhosť karosérie, inak naladený podvozok (napr. nové tlmiče), vylepšenú aerodynamiku, zároveň by sa do interiéru malo dostávať menej hluku aj vibrácií.

Na európske trhy dorazí prerobený Lexus CT200h počas prvého štvrťroka budúceho roka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY