vytisknout velikost písma Lexus chystá malé SUV. Vo Frankfurte ukáže LF-NX Crossover Concept

Lexus chystá malé SUV. Vo Frankfurte ukáže LF-NX Crossover Concept

Segment malý crossoverov sa teší veľkej obľube. To dokázal v minulosti napríklad Range Rover Evoque a ako už to tak chodí, po úspechu jedného nasleduje príchod ďalších. BMW pripravuje model X4, Mercedes pribehol s GLA a pridá sa aj Lexus. Ten svoju predstavu o prémiovom kompaktnom SUV bude prezentovať vo Frankfurte na koncepte LF-NX. A nie je žiadnym tajomstvom, že táto štúdia má k sériovej výrobe veľmi blízko. Dočkať by sme sa mali už na budúci rok.

Tlačová správa vydaná spolu s prvými oficiálnymi obrázkami nám toho bohužiaľ veľa nehovorí. Okrem popisu dizajnu stojí za zmienku nová farba karosérie, ktorá údajne zabezpečí, že vozidlo vyzerá, ako keby bol vyrobený z jedného kusu kovu. Vnútri potom Lexus pripravil interiér (respektíve priamo kokpit) orientovaný na vodiča. Novinkou sú dotykové ovládače a nový touchpad systému RTI (Remote Touch Interface). Ten správny dojem z luxusného vozidla má zariadiť tiež čalúnenie kombinujúce žltú a čiernu kožu.

Čo sa techniky týka, Lexus o nej nepovedal prakticky nič. Iba sa stručne zmienil, že pôjde o novú variantu systému Lexus Hybrid Drive. Všetko podstatné budeme vedieť najneskôr za týždeň.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY