vytisknout velikost písma Legendárny Dodge Viper skončí už tento rok kvôli povinným airbagom

Americká legislatíva prikazuje od modelového roku 2017 používať povinne hlavové airbagy. Tie sa ale do "zmije" nezmestia.
Legendárny Dodge Viper skončí už tento rok kvôli povinným airbagom

Prežil azda najväčšiu krízu automobilového priemyslu v celej histórii. Prežil bankrot svojej automobilky. Prežil ropnú krízu. Prežil dokonca aj emisné limity. A teraz ho zabije americká legislatíva, ktorá prikazuje od modelového roku 2017 používať povinne hlavové airbagy. Dodge Viper tak skončí o rok skôr, ako sa pôvodne plánovalo.

Dodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_08.jpgDodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_1f.jpgDodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_2b.jpgUž nemáme Lemmyho a čoskoro nebude mať ani Viper. Trvalé hodnoty tak postupne umierajú. Najšialenejším Viperom je model ACR, čo je okruhový špeciál (V10 8,4 l, 655 koní a 816 Nm). V rýchlosti 285 km/h generuje jeho aerodynamika prítlak 1000 kg

Dodge Viper ich ale nemá, dokonca ich technicky ani mať nemôže, pretože už sa do kabíny nezmestia. Viper má už tak málo miesta okolo hlavy, že sa airbagy jednoducho nemajú kam schovať. A ako vykonávať rozsiahle úpravy, to radšej automobilka model stiahne z trhu.

Legendárne americké kladivo na čarodejnice tak skončí ešte tento rok, píše napríklad Motor Trend. Navyše klesajú predaje a ručná výroba je nerentabilná. Viper je skrátka auto, ktoré nikto nechce (za svoje peniaze si ľudia radšej kúpia moderný superšport), ale všetci sú radi, že existuje.

Napriek tomu by to nemalo znamenať úplný koniec ikonického Dodge Viper. Sergio Marchionne, ktorý vlastne Dodge a Chrysler vedie, chce nástupcu.
Ten by mal stáť na existujúcej platforme a umožňovať montáž na jednej linke spolu s ostatnými príbuznými modelmi. V hre je spoločný základ s modelmi Alfa Romeo, Maserati alebo dokonca Ferrari. Práve Ferrari pripravuje úplne novú modulárnu platformu... Na nástupcu Vipera si ale musíme počkať ešte minimálne tri roky.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY