vytisknout velikost písma Legendárny Dodge Viper skončí už tento rok kvôli povinným airbagom

Americká legislatíva prikazuje od modelového roku 2017 používať povinne hlavové airbagy. Tie sa ale do "zmije" nezmestia.
Legendárny Dodge Viper skončí už tento rok kvôli povinným airbagom

Prežil azda najväčšiu krízu automobilového priemyslu v celej histórii. Prežil bankrot svojej automobilky. Prežil ropnú krízu. Prežil dokonca aj emisné limity. A teraz ho zabije americká legislatíva, ktorá prikazuje od modelového roku 2017 používať povinne hlavové airbagy. Dodge Viper tak skončí o rok skôr, ako sa pôvodne plánovalo.

Dodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_08.jpgDodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_1f.jpgDodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_2b.jpgUž nemáme Lemmyho a čoskoro nebude mať ani Viper. Trvalé hodnoty tak postupne umierajú. Najšialenejším Viperom je model ACR, čo je okruhový špeciál (V10 8,4 l, 655 koní a 816 Nm). V rýchlosti 285 km/h generuje jeho aerodynamika prítlak 1000 kg

Dodge Viper ich ale nemá, dokonca ich technicky ani mať nemôže, pretože už sa do kabíny nezmestia. Viper má už tak málo miesta okolo hlavy, že sa airbagy jednoducho nemajú kam schovať. A ako vykonávať rozsiahle úpravy, to radšej automobilka model stiahne z trhu.

Legendárne americké kladivo na čarodejnice tak skončí ešte tento rok, píše napríklad Motor Trend. Navyše klesajú predaje a ručná výroba je nerentabilná. Viper je skrátka auto, ktoré nikto nechce (za svoje peniaze si ľudia radšej kúpia moderný superšport), ale všetci sú radi, že existuje.

Napriek tomu by to nemalo znamenať úplný koniec ikonického Dodge Viper. Sergio Marchionne, ktorý vlastne Dodge a Chrysler vedie, chce nástupcu.
Ten by mal stáť na existujúcej platforme a umožňovať montáž na jednej linke spolu s ostatnými príbuznými modelmi. V hre je spoločný základ s modelmi Alfa Romeo, Maserati alebo dokonca Ferrari. Práve Ferrari pripravuje úplne novú modulárnu platformu... Na nástupcu Vipera si ale musíme počkať ešte minimálne tri roky.

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Mondeo vs Insignia vs Passat

Nie je to zas tak dávno, kedy sa tieto autá objavovali v testoch noviniek. Dnes sa na ne pozrieme podrobnejšie pri porovnávacom teste jazdeniek. Ktoré z nich je najlepšia kúpa?

6. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY