vytisknout velikost písma Legendárny Dodge Viper skončí už tento rok kvôli povinným airbagom

Americká legislatíva prikazuje od modelového roku 2017 používať povinne hlavové airbagy. Tie sa ale do "zmije" nezmestia.
Legendárny Dodge Viper skončí už tento rok kvôli povinným airbagom

Prežil azda najväčšiu krízu automobilového priemyslu v celej histórii. Prežil bankrot svojej automobilky. Prežil ropnú krízu. Prežil dokonca aj emisné limity. A teraz ho zabije americká legislatíva, ktorá prikazuje od modelového roku 2017 používať povinne hlavové airbagy. Dodge Viper tak skončí o rok skôr, ako sa pôvodne plánovalo.

Dodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_08.jpgDodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_1f.jpgDodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_2b.jpgUž nemáme Lemmyho a čoskoro nebude mať ani Viper. Trvalé hodnoty tak postupne umierajú. Najšialenejším Viperom je model ACR, čo je okruhový špeciál (V10 8,4 l, 655 koní a 816 Nm). V rýchlosti 285 km/h generuje jeho aerodynamika prítlak 1000 kg

Dodge Viper ich ale nemá, dokonca ich technicky ani mať nemôže, pretože už sa do kabíny nezmestia. Viper má už tak málo miesta okolo hlavy, že sa airbagy jednoducho nemajú kam schovať. A ako vykonávať rozsiahle úpravy, to radšej automobilka model stiahne z trhu.

Legendárne americké kladivo na čarodejnice tak skončí ešte tento rok, píše napríklad Motor Trend. Navyše klesajú predaje a ručná výroba je nerentabilná. Viper je skrátka auto, ktoré nikto nechce (za svoje peniaze si ľudia radšej kúpia moderný superšport), ale všetci sú radi, že existuje.

Napriek tomu by to nemalo znamenať úplný koniec ikonického Dodge Viper. Sergio Marchionne, ktorý vlastne Dodge a Chrysler vedie, chce nástupcu.
Ten by mal stáť na existujúcej platforme a umožňovať montáž na jednej linke spolu s ostatnými príbuznými modelmi. V hre je spoločný základ s modelmi Alfa Romeo, Maserati alebo dokonca Ferrari. Práve Ferrari pripravuje úplne novú modulárnu platformu... Na nástupcu Vipera si ale musíme počkať ešte minimálne tri roky.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY