vytisknout velikost písma Legendárny Dodge Viper skončí už tento rok kvôli povinným airbagom

Americká legislatíva prikazuje od modelového roku 2017 používať povinne hlavové airbagy. Tie sa ale do "zmije" nezmestia.
Legendárny Dodge Viper skončí už tento rok kvôli povinným airbagom

Prežil azda najväčšiu krízu automobilového priemyslu v celej histórii. Prežil bankrot svojej automobilky. Prežil ropnú krízu. Prežil dokonca aj emisné limity. A teraz ho zabije americká legislatíva, ktorá prikazuje od modelového roku 2017 používať povinne hlavové airbagy. Dodge Viper tak skončí o rok skôr, ako sa pôvodne plánovalo.

Dodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_08.jpgDodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_1f.jpgDodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_2b.jpgUž nemáme Lemmyho a čoskoro nebude mať ani Viper. Trvalé hodnoty tak postupne umierajú. Najšialenejším Viperom je model ACR, čo je okruhový špeciál (V10 8,4 l, 655 koní a 816 Nm). V rýchlosti 285 km/h generuje jeho aerodynamika prítlak 1000 kg

Dodge Viper ich ale nemá, dokonca ich technicky ani mať nemôže, pretože už sa do kabíny nezmestia. Viper má už tak málo miesta okolo hlavy, že sa airbagy jednoducho nemajú kam schovať. A ako vykonávať rozsiahle úpravy, to radšej automobilka model stiahne z trhu.

Legendárne americké kladivo na čarodejnice tak skončí ešte tento rok, píše napríklad Motor Trend. Navyše klesajú predaje a ručná výroba je nerentabilná. Viper je skrátka auto, ktoré nikto nechce (za svoje peniaze si ľudia radšej kúpia moderný superšport), ale všetci sú radi, že existuje.

Napriek tomu by to nemalo znamenať úplný koniec ikonického Dodge Viper. Sergio Marchionne, ktorý vlastne Dodge a Chrysler vedie, chce nástupcu.
Ten by mal stáť na existujúcej platforme a umožňovať montáž na jednej linke spolu s ostatnými príbuznými modelmi. V hre je spoločný základ s modelmi Alfa Romeo, Maserati alebo dokonca Ferrari. Práve Ferrari pripravuje úplne novú modulárnu platformu... Na nástupcu Vipera si ale musíme počkať ešte minimálne tri roky.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY