vytisknout velikost písma Legendárny Dodge Viper skončí už tento rok kvôli povinným airbagom

Americká legislatíva prikazuje od modelového roku 2017 používať povinne hlavové airbagy. Tie sa ale do "zmije" nezmestia.
Legendárny Dodge Viper skončí už tento rok kvôli povinným airbagom

Prežil azda najväčšiu krízu automobilového priemyslu v celej histórii. Prežil bankrot svojej automobilky. Prežil ropnú krízu. Prežil dokonca aj emisné limity. A teraz ho zabije americká legislatíva, ktorá prikazuje od modelového roku 2017 používať povinne hlavové airbagy. Dodge Viper tak skončí o rok skôr, ako sa pôvodne plánovalo.

Dodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_08.jpgDodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_1f.jpgDodge-Viper_ACR_2016_1600x1200_wallpaper_2b.jpgUž nemáme Lemmyho a čoskoro nebude mať ani Viper. Trvalé hodnoty tak postupne umierajú. Najšialenejším Viperom je model ACR, čo je okruhový špeciál (V10 8,4 l, 655 koní a 816 Nm). V rýchlosti 285 km/h generuje jeho aerodynamika prítlak 1000 kg

Dodge Viper ich ale nemá, dokonca ich technicky ani mať nemôže, pretože už sa do kabíny nezmestia. Viper má už tak málo miesta okolo hlavy, že sa airbagy jednoducho nemajú kam schovať. A ako vykonávať rozsiahle úpravy, to radšej automobilka model stiahne z trhu.

Legendárne americké kladivo na čarodejnice tak skončí ešte tento rok, píše napríklad Motor Trend. Navyše klesajú predaje a ručná výroba je nerentabilná. Viper je skrátka auto, ktoré nikto nechce (za svoje peniaze si ľudia radšej kúpia moderný superšport), ale všetci sú radi, že existuje.

Napriek tomu by to nemalo znamenať úplný koniec ikonického Dodge Viper. Sergio Marchionne, ktorý vlastne Dodge a Chrysler vedie, chce nástupcu.
Ten by mal stáť na existujúcej platforme a umožňovať montáž na jednej linke spolu s ostatnými príbuznými modelmi. V hre je spoločný základ s modelmi Alfa Romeo, Maserati alebo dokonca Ferrari. Práve Ferrari pripravuje úplne novú modulárnu platformu... Na nástupcu Vipera si ale musíme počkať ešte minimálne tri roky.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY