vytisknout velikost písma Legendárny Defender po 65 rokoch končí, nezmestí sa do moderných zákonov

Legendárny Defender po 65 rokoch končí, nezmestí sa do moderných zákonov

Land Rover Defender sa stal symbolom nezničiteľného pracovitého off-roadu. Od roku 1948 sa ich predali takmer dva milióny a jeho jednoduchosť, robustnosť a nezdolnosť v ťažkom teréne nachádzajú svojich fanúšikov aj dnes. Nefandí mu ale legislatíva.

Hovorca spoločnosti Land Rover na dotaz Autonews.com potvrdil, že v polovici dekády výrobu Defenderu ukončia z "legislatívnych dôvodov". Špecifikované neboli, ale nie je ťažké sa dovtípiť, že hranatý off-road na rebrinovom ráme nedokáže držať krok, ani so sprísňujúcimi sa limitmi emisií CO2 (teda fakticky spotreby), ani s požiadavkami na aktívnu a pasívnu bezpečnosť.

Do úvahy ale prichádza aj iné vysvetlenie: Dopyt po modeli Defender celosvetovo klesá a výhovorka na legislatívu sa automobilke hodí, aby nemusela priznať ukončenie výroby pre nezáujem zákazníkov .

Podľa štatistík JATO Dynamics sa za prvých osem mesiacov roka 2013 predalo po Európe len 561 Defenderov.

Land Rover počíta s modernejším nástupcom Defenderu, ale do roku 2015 ho uviesť na trh zrejme nestihne. Definitívne tak skončí jedna dlhá éra v histórii automobilky, ktorá začala ako výrobca "európskeho Jeepu" , ale dnes sa profiluje skôr ako značka najluxusnejších SUV.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY