vytisknout velikost písma Legendárny Defender po 65 rokoch končí, nezmestí sa do moderných zákonov

Legendárny Defender po 65 rokoch končí, nezmestí sa do moderných zákonov

Land Rover Defender sa stal symbolom nezničiteľného pracovitého off-roadu. Od roku 1948 sa ich predali takmer dva milióny a jeho jednoduchosť, robustnosť a nezdolnosť v ťažkom teréne nachádzajú svojich fanúšikov aj dnes. Nefandí mu ale legislatíva.

Hovorca spoločnosti Land Rover na dotaz Autonews.com potvrdil, že v polovici dekády výrobu Defenderu ukončia z "legislatívnych dôvodov". Špecifikované neboli, ale nie je ťažké sa dovtípiť, že hranatý off-road na rebrinovom ráme nedokáže držať krok, ani so sprísňujúcimi sa limitmi emisií CO2 (teda fakticky spotreby), ani s požiadavkami na aktívnu a pasívnu bezpečnosť.

Do úvahy ale prichádza aj iné vysvetlenie: Dopyt po modeli Defender celosvetovo klesá a výhovorka na legislatívu sa automobilke hodí, aby nemusela priznať ukončenie výroby pre nezáujem zákazníkov .

Podľa štatistík JATO Dynamics sa za prvých osem mesiacov roka 2013 predalo po Európe len 561 Defenderov.

Land Rover počíta s modernejším nástupcom Defenderu, ale do roku 2015 ho uviesť na trh zrejme nestihne. Definitívne tak skončí jedna dlhá éra v histórii automobilky, ktorá začala ako výrobca "európskeho Jeepu" , ale dnes sa profiluje skôr ako značka najluxusnejších SUV.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY