vytisknout velikost písma Legendárny Defender po 65 rokoch končí, nezmestí sa do moderných zákonov

Legendárny Defender po 65 rokoch končí, nezmestí sa do moderných zákonov

Land Rover Defender sa stal symbolom nezničiteľného pracovitého off-roadu. Od roku 1948 sa ich predali takmer dva milióny a jeho jednoduchosť, robustnosť a nezdolnosť v ťažkom teréne nachádzajú svojich fanúšikov aj dnes. Nefandí mu ale legislatíva.

Hovorca spoločnosti Land Rover na dotaz Autonews.com potvrdil, že v polovici dekády výrobu Defenderu ukončia z "legislatívnych dôvodov". Špecifikované neboli, ale nie je ťažké sa dovtípiť, že hranatý off-road na rebrinovom ráme nedokáže držať krok, ani so sprísňujúcimi sa limitmi emisií CO2 (teda fakticky spotreby), ani s požiadavkami na aktívnu a pasívnu bezpečnosť.

Do úvahy ale prichádza aj iné vysvetlenie: Dopyt po modeli Defender celosvetovo klesá a výhovorka na legislatívu sa automobilke hodí, aby nemusela priznať ukončenie výroby pre nezáujem zákazníkov .

Podľa štatistík JATO Dynamics sa za prvých osem mesiacov roka 2013 predalo po Európe len 561 Defenderov.

Land Rover počíta s modernejším nástupcom Defenderu, ale do roku 2015 ho uviesť na trh zrejme nestihne. Definitívne tak skončí jedna dlhá éra v histórii automobilky, ktorá začala ako výrobca "európskeho Jeepu" , ale dnes sa profiluje skôr ako značka najluxusnejších SUV.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY