vytisknout velikost písma Le Mans 2014: Audi prvé, Toyota tretia a neúspešný návrat Porsche

Le Mans 2014: Audi prvé, Toyota tretia a neúspešný návrat Porsche

Tohtoročný ročník pretekov v Le Mans je minulosťou. Víťazstvo v napínavej bitke nakoniec oslavuje tím Audi, ktorý obsadil prvé dve miesta. Tretia došla aj cez problémy Toyota. Očakávaný návrat automobilky Porsche sa s úspechom nestretol. Ani jeden zo špeciálov 919 Hybrid do cieľa nedošiel. Závod sledovalo 262 000 divákov.

Celkovým víťazom hlavnej kategórie LMP1 sa stala posádka Fässler / Lotterer / Treluyer s vozidlom Audi R18 e-tron quattro, ktoré zvládlo prejsť 379 kôl. Po ročníkoch 2011 a 2012 ide o ich tretí triumf. O tri kolá za víťazom zaostal vďaka technickým problémom druhý špeciál Audi, za ktorého volantom sa striedal di Grassi, Gené a Kristensen. Posledný menovaný tento rok útočil na svoje jubilejné desiate víťazstvo.

Medzi favoritov jednoznačne patrila Toyota, ktorá sa tiež objavila vo vedení, konkrétne išlo o posádku Wurz / Sarrazin / Nakajima. Ich úspešné počínanie však zastavila skoro ráno závada na elektrike. Druhá Toyota mala hneď na začiatku závodu nehodu, po oprave sa ale vrátila späť a nakoniec sa Davidson, Lapierre a Buemi prehrýzli až na tretie miesto.

Pomohlo im v tom tiež odstúpenie oboch automobilov značky Porsche. Špeciál 919 Hybrid sa síce dostal dnes do vedenia, posádka okolo bývalého jazdca F1 Marka Webbera však musela po dvadsiatich minútach na čele kvôli technickým problémom odstúpiť. Krátko na to ich nedobrovoľne nasledoval aj druhý automobil Porsche (Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb). Ten sa síce tesne pred koncom vrátil na trať a do cieľa došiel, klasifikovaný však nebol.

lemans_01.jpglemans_02.jpglemans_03.jpglemans_04.jpglemans_05.jpglemans_06.jpglemans_07.jpglemans_08.jpglemans_09.jpglemans_10.jpglemans_11.jpglemans_12.jpglemans_13.jpglemans_14.jpg
Foto: Audi, Porsche, Toyota

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY