vytisknout velikost písma Le Mans 2014: Audi prvé, Toyota tretia a neúspešný návrat Porsche

Le Mans 2014: Audi prvé, Toyota tretia a neúspešný návrat Porsche

Tohtoročný ročník pretekov v Le Mans je minulosťou. Víťazstvo v napínavej bitke nakoniec oslavuje tím Audi, ktorý obsadil prvé dve miesta. Tretia došla aj cez problémy Toyota. Očakávaný návrat automobilky Porsche sa s úspechom nestretol. Ani jeden zo špeciálov 919 Hybrid do cieľa nedošiel. Závod sledovalo 262 000 divákov.

Celkovým víťazom hlavnej kategórie LMP1 sa stala posádka Fässler / Lotterer / Treluyer s vozidlom Audi R18 e-tron quattro, ktoré zvládlo prejsť 379 kôl. Po ročníkoch 2011 a 2012 ide o ich tretí triumf. O tri kolá za víťazom zaostal vďaka technickým problémom druhý špeciál Audi, za ktorého volantom sa striedal di Grassi, Gené a Kristensen. Posledný menovaný tento rok útočil na svoje jubilejné desiate víťazstvo.

Medzi favoritov jednoznačne patrila Toyota, ktorá sa tiež objavila vo vedení, konkrétne išlo o posádku Wurz / Sarrazin / Nakajima. Ich úspešné počínanie však zastavila skoro ráno závada na elektrike. Druhá Toyota mala hneď na začiatku závodu nehodu, po oprave sa ale vrátila späť a nakoniec sa Davidson, Lapierre a Buemi prehrýzli až na tretie miesto.

Pomohlo im v tom tiež odstúpenie oboch automobilov značky Porsche. Špeciál 919 Hybrid sa síce dostal dnes do vedenia, posádka okolo bývalého jazdca F1 Marka Webbera však musela po dvadsiatich minútach na čele kvôli technickým problémom odstúpiť. Krátko na to ich nedobrovoľne nasledoval aj druhý automobil Porsche (Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb). Ten sa síce tesne pred koncom vrátil na trať a do cieľa došiel, klasifikovaný však nebol.

lemans_01.jpglemans_02.jpglemans_03.jpglemans_04.jpglemans_05.jpglemans_06.jpglemans_07.jpglemans_08.jpglemans_09.jpglemans_10.jpglemans_11.jpglemans_12.jpglemans_13.jpglemans_14.jpg
Foto: Audi, Porsche, Toyota

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY