vytisknout velikost písma Le Mans 2014: Audi prvé, Toyota tretia a neúspešný návrat Porsche

Le Mans 2014: Audi prvé, Toyota tretia a neúspešný návrat Porsche

Tohtoročný ročník pretekov v Le Mans je minulosťou. Víťazstvo v napínavej bitke nakoniec oslavuje tím Audi, ktorý obsadil prvé dve miesta. Tretia došla aj cez problémy Toyota. Očakávaný návrat automobilky Porsche sa s úspechom nestretol. Ani jeden zo špeciálov 919 Hybrid do cieľa nedošiel. Závod sledovalo 262 000 divákov.

Celkovým víťazom hlavnej kategórie LMP1 sa stala posádka Fässler / Lotterer / Treluyer s vozidlom Audi R18 e-tron quattro, ktoré zvládlo prejsť 379 kôl. Po ročníkoch 2011 a 2012 ide o ich tretí triumf. O tri kolá za víťazom zaostal vďaka technickým problémom druhý špeciál Audi, za ktorého volantom sa striedal di Grassi, Gené a Kristensen. Posledný menovaný tento rok útočil na svoje jubilejné desiate víťazstvo.

Medzi favoritov jednoznačne patrila Toyota, ktorá sa tiež objavila vo vedení, konkrétne išlo o posádku Wurz / Sarrazin / Nakajima. Ich úspešné počínanie však zastavila skoro ráno závada na elektrike. Druhá Toyota mala hneď na začiatku závodu nehodu, po oprave sa ale vrátila späť a nakoniec sa Davidson, Lapierre a Buemi prehrýzli až na tretie miesto.

Pomohlo im v tom tiež odstúpenie oboch automobilov značky Porsche. Špeciál 919 Hybrid sa síce dostal dnes do vedenia, posádka okolo bývalého jazdca F1 Marka Webbera však musela po dvadsiatich minútach na čele kvôli technickým problémom odstúpiť. Krátko na to ich nedobrovoľne nasledoval aj druhý automobil Porsche (Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb). Ten sa síce tesne pred koncom vrátil na trať a do cieľa došiel, klasifikovaný však nebol.

lemans_01.jpglemans_02.jpglemans_03.jpglemans_04.jpglemans_05.jpglemans_06.jpglemans_07.jpglemans_08.jpglemans_09.jpglemans_10.jpglemans_11.jpglemans_12.jpglemans_13.jpglemans_14.jpg
Foto: Audi, Porsche, Toyota

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY