vytisknout velikost písma Laserová svetlá BMW v predaji na jeseň. Dočkajú sa aj ďalšie modely

Laserová svetlá BMW v predaji na jeseň. Dočkajú sa aj ďalšie modely

BMW zverejnilo ďalšie detaily týkajúce sa novinky v podobe laserových svetlometov. Tie dokážu osvietiť až 600 metrov vozovky, pričom údajne ponúknu svetlo veľmi podobné tomu dennému. Zároveň je tento nový typ o tridsať percent úspornejší v porovnaní s klasickými diódami, je tiež ľahší a kompaktnejší. Výška svetlometu sa zníži z pôvodných deviatich centimetrov na menej ako tri centimetre.

Ako presne laserové svetlá pracujú, to znázorňujú priložené obrázky. Vysoko výkonné diódy produkujú silný svetelný lúč, ktorý prechádza cez špeciálnu fluorescenčnú vrstvu a tá ho mení na biele svetlo. To je až desaťkrát silnejšie ako to, čo vedia vyrobiť klasické svetelné zdroje.

Podľa BMW ide o ideálnu náhradu za konvenčné diaľkové svetlomety. Aktuálne táto novinka mieri do sériovej výroby. Ako prvý ju dostane BMW i8, v predaji sa laserová svetla objavia na jeseň tohto roku. BMW tiež potvrdilo fakt, ktorý sa dal dopredu očakávať. Po hybridnom i8 budú laserová svetla ponúknutá do ďalších modelov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY