vytisknout velikost písma Land Rover údajne začne vyrábať nový Defender už budúci rok

Land Rover údajne začne vyrábať nový Defender už budúci rok

Po predstavení konceptov DC100 a DC100 Sport sa Land Rover na tému nového Defendra odmlčal. Podľa správ Autocaru to však vyzerá, že sa takpovediac ľady pohli. Automobilka dokončila finálny vzhľad a stanovila termín zahájenia výroby.

Defender novej generácie sa nakoniec bude od konceptov líšiť. Zostanú jednoduché tvary, ale auto by malo byť drsnejšia. Návrh už je údajne podpísaný. Výroba novej generácie by mala odštartovať koncom budúceho roka. Termín to určite nie je náhodný, pretože budúci rok je pre súčasnú verziu Defendera posledným na európskych trhoch.

Otázkou zostáva, kedy presne Land Rover nový Defender predstaví a isté tiež nie je, či sa ešte pred tým neobjaví na niektorom z autosalónov štúdie, ktorá by predchádzala sériovú verziu. Podľa zdrojov Autocaru je potreba dosiahnuť na 50 000 predaných kusov za rok, aby sa vozidlo automobilke vyplatilo.

Nový Defender je pre Land Rover pomerne veľký "oriešok". Po prvé je potrebné urobiť voz atraktívnejší pre širší okruh zákazníkov, po druhé nemožno naštvať existujúcich fanúšikov tejto terénnej legendy a za tretie by nemala druhá generácia konkurovať modelu Discovery, ktorý má vlastne presne to, čo by mal spĺňať aj nový Defender.

dc100_1.jpgdc100_2.jpgdc100_3.jpgdc100_4.jpgdc100_5.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY