vytisknout velikost písma Land Rover údajne postaví čisto terénny Range Rover

Land Rover údajne postaví čisto terénny Range Rover

Špeciálna divízia spoločnosti Jaguar-Land Rover, ktorá má na starosti stavbu zákazkových vozidiel, limitovaných edícií a vôbec veľmi zaujímavých projektov, sa teraz pustí do stavby čisto terénneho Range Roveru. V rozhovore pre magazín Auto Express to naznačil priamo šéf divízie SVO John Edwards.

Automobilka vyhodnotila, že je medzi zákazníkmi pomerne veľký dopyt práve po takých autách, ktoré budú trochu vyčnievať. Výrobca tak údajne pripravuje stavbu čisto terénneho veľkého Range Roveru. Odlišovať sa bude nielen dizajnom, ale aj použitou technikou a samozrejme naladením.

Súčasný vrcholný Range Rover je v teréne mimoriadne schopné auto, ale napriek tomu vraj majú zákazníci trochu strach s ním vyraziť do drsných podmienok. To by im mal nový model pomôcť prekonať. Automobilka také auto vybaví odolnejšími materiálmi alebo takými, ktoré pôjdu ľahko a lacno vymeniť alebo očistiť.

Napríklad pre interiér chystá Land Rover nový druh poťahov sedačiek, ktoré majú byť veľmi odolné. Nové auto dostane ešte vyšší podvozok a veľké terénne pneumatiky. Vozidlo bude mať aj silnejšiu ochranu podvozku a motora a niekoľko detailov, ktoré ho výrazne odlíšia, napríklad sanie motora vyvedené na strechu. Ohľadom termínov uvedenia na trh ale ešte nepadlo ani slovo.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY