vytisknout velikost písma Land Rover predstavuje reálny Range Rover na diaľkové ovládanie

Land Rover predstavuje reálny Range Rover na diaľkové ovládanie

Land Rover predstavuje systém Remote Control, ktorý urobí z vášho auta naozajstné auto na diaľkové ovládanie. Oproti tomu, s čím ste sa hrali vo svojom detstve (a možno ešte stále hráte), je toto reálny automobil, ktorý však ovládate namiesto vysielačky cez smartfón. Využitie by táto novinka mala nájsť v ťažkom teréne a pri parkovaní.

Telefón prepojený s automobilom a vybavený príslušnou aplikáciou umožní otáčať volantom, brzdiť a pridávať plyn. Všetko cez dotykový displej a z priestoru mimo automobil. Maximálna rýchlosť jazdy je v takom prípade 6,4 km/h.

Vodiči by túto vec mali využiť pri prejazde ťažkým terénom, kedy môžu riadiť a zároveň sledovať, čo presne sa s autom deje a či napríklad vozidlo nezostane visieť na bruchu, oveľa reálnejšie a v praxi častejšie použitie je ale manévrovanie pri parkovaní. Ako je vidieť na videu, vďaka tomuto systému by vás už nemalo trápiť, že niekto postaví tesne vedľa vášho Range Roveru svoj voz a vy sa tak musíte súkať do pootvorených dverí. Po novom by malo stačiť vytiahnuť telefón, auto si diaľkovo vyparkovať a potom už pohodlne nastupovať.

Automobilka zároveň na videu prezentuje systém, ktorý vám automaticky otočí vozidlo o 180 stupňov do opačného smeru, pričom vy nerobíte vôbec nič, pretože systém točí volantom, brzdí, radí aj pridáva plyn.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY