vytisknout velikost písma Land Rover predstavuje reálny Range Rover na diaľkové ovládanie

Land Rover predstavuje reálny Range Rover na diaľkové ovládanie

Land Rover predstavuje systém Remote Control, ktorý urobí z vášho auta naozajstné auto na diaľkové ovládanie. Oproti tomu, s čím ste sa hrali vo svojom detstve (a možno ešte stále hráte), je toto reálny automobil, ktorý však ovládate namiesto vysielačky cez smartfón. Využitie by táto novinka mala nájsť v ťažkom teréne a pri parkovaní.

Telefón prepojený s automobilom a vybavený príslušnou aplikáciou umožní otáčať volantom, brzdiť a pridávať plyn. Všetko cez dotykový displej a z priestoru mimo automobil. Maximálna rýchlosť jazdy je v takom prípade 6,4 km/h.

Vodiči by túto vec mali využiť pri prejazde ťažkým terénom, kedy môžu riadiť a zároveň sledovať, čo presne sa s autom deje a či napríklad vozidlo nezostane visieť na bruchu, oveľa reálnejšie a v praxi častejšie použitie je ale manévrovanie pri parkovaní. Ako je vidieť na videu, vďaka tomuto systému by vás už nemalo trápiť, že niekto postaví tesne vedľa vášho Range Roveru svoj voz a vy sa tak musíte súkať do pootvorených dverí. Po novom by malo stačiť vytiahnuť telefón, auto si diaľkovo vyparkovať a potom už pohodlne nastupovať.

Automobilka zároveň na videu prezentuje systém, ktorý vám automaticky otočí vozidlo o 180 stupňov do opačného smeru, pričom vy nerobíte vôbec nič, pretože systém točí volantom, brzdí, radí aj pridáva plyn.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY