vytisknout velikost písma Land Rover predstavuje reálny Range Rover na diaľkové ovládanie

Land Rover predstavuje reálny Range Rover na diaľkové ovládanie

Land Rover predstavuje systém Remote Control, ktorý urobí z vášho auta naozajstné auto na diaľkové ovládanie. Oproti tomu, s čím ste sa hrali vo svojom detstve (a možno ešte stále hráte), je toto reálny automobil, ktorý však ovládate namiesto vysielačky cez smartfón. Využitie by táto novinka mala nájsť v ťažkom teréne a pri parkovaní.

Telefón prepojený s automobilom a vybavený príslušnou aplikáciou umožní otáčať volantom, brzdiť a pridávať plyn. Všetko cez dotykový displej a z priestoru mimo automobil. Maximálna rýchlosť jazdy je v takom prípade 6,4 km/h.

Vodiči by túto vec mali využiť pri prejazde ťažkým terénom, kedy môžu riadiť a zároveň sledovať, čo presne sa s autom deje a či napríklad vozidlo nezostane visieť na bruchu, oveľa reálnejšie a v praxi častejšie použitie je ale manévrovanie pri parkovaní. Ako je vidieť na videu, vďaka tomuto systému by vás už nemalo trápiť, že niekto postaví tesne vedľa vášho Range Roveru svoj voz a vy sa tak musíte súkať do pootvorených dverí. Po novom by malo stačiť vytiahnuť telefón, auto si diaľkovo vyparkovať a potom už pohodlne nastupovať.

Automobilka zároveň na videu prezentuje systém, ktorý vám automaticky otočí vozidlo o 180 stupňov do opačného smeru, pričom vy nerobíte vôbec nič, pretože systém točí volantom, brzdí, radí aj pridáva plyn.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY