vytisknout velikost písma Land Rover predstavil tri nové edície Defendera. Do SR dorazia len dve

Land Rover predstavil tri nové edície Defendera. Do SR dorazia len dve
Zoznam kapitol
  1. Land Rover Defender Autobiography, Adventure, Heritage
  2. Fotogaléria

Príbeh Defendera je veľmi dlhý, ale nezadržateľne sa blíži ku svojmu koncu. Automobilka opäť potvrdila, že existujúca produkcia v Solihulle skončí tento rok v decembri. Defender tak vstupuje do svojho posledného roku na európskych trhoch, čo je moment, ktorý si žiada niečo špeciálneho.

Land Rover pripravil hneď štyri špeciality a začať nemôžeme inak ako trojicou špeciálnych edícií Defendera. Záujemcovia môžu siahnuť po variantoch Heritage, Adventure a Autobiography. Prvá menovaná je, ako názov napovedá, inšpirovaná prvými Defendermi. Auto dostalo svetlo zelenú farbu karosérie, kontrastnú bielu strechu, starú masku chladiča aj staré logo automobilky. Predávať sa budú verzie 90 a 110.

Adventure Edition je oproti tomu moderný Defender určený pre ľudí, ktorí chcú využiť schopnosti tohto auta na maximum. Land Rover preto pridal ochranu podvozku, vytiahnuté sanie a terénne pneumatiky Goodyear. Do interiéru sa potom nasťahovalo kožené čalúnenie. K dispozícii budú varianty 90 Hard Top, 90 Station Wagon, 100 Utility Wagon a 110 Station Wagon.

Najluxusnejšou a najdrahšou novinkou je Autobiography. Malo by ísť o najkomfortnejší a tiež najrýchlejší Defender. Tohto prevedenie spoznáte podľa diódových svetiel, šestnásťpalcových liatych kolies, kompletne koženého interiéru, hliníkových detailov vnútri a hlavne podľa zvýšeného výkonu. Ten narástol na 110 kW/150 koní (pôvodne 90 kW/122 k) a krútiaci moment vyrástol z pôvodných 360 Nm na 400 Nm. Autobiography je však varianta, ktorá sa na slovenskom trhu predávať nebude. Zvyšné dve sa nám nevyhnú.

Štvrtou špecialitou, o ktorej bola reč v úvode, je obrí nákres Defendra, ktorý Land Rover vytvoril na pláži Red Wharf Bay. Je to odkaz do minulosti. Na rovnakom mieste v roku 1947 hlavný inžinier automobilky Rover, Maurice Wilks, prvýkrát načrtol do piesku siluetu súčasného Defendera.

LR_DEF_LE_Group_RWB_070115_01_(101555).jpgLR_DEF_LE_Group_RWB_070115_02_(101563).jpgLR_DEF_LE_Heritage_070115_01_(101580).jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY