vytisknout velikost písma Land Rover predstavil tri nové edície Defendera. Do SR dorazia len dve

Land Rover predstavil tri nové edície Defendera. Do SR dorazia len dve
Zoznam kapitol
  1. Land Rover Defender Autobiography, Adventure, Heritage
  2. Fotogaléria

Príbeh Defendera je veľmi dlhý, ale nezadržateľne sa blíži ku svojmu koncu. Automobilka opäť potvrdila, že existujúca produkcia v Solihulle skončí tento rok v decembri. Defender tak vstupuje do svojho posledného roku na európskych trhoch, čo je moment, ktorý si žiada niečo špeciálneho.

Land Rover pripravil hneď štyri špeciality a začať nemôžeme inak ako trojicou špeciálnych edícií Defendera. Záujemcovia môžu siahnuť po variantoch Heritage, Adventure a Autobiography. Prvá menovaná je, ako názov napovedá, inšpirovaná prvými Defendermi. Auto dostalo svetlo zelenú farbu karosérie, kontrastnú bielu strechu, starú masku chladiča aj staré logo automobilky. Predávať sa budú verzie 90 a 110.

Adventure Edition je oproti tomu moderný Defender určený pre ľudí, ktorí chcú využiť schopnosti tohto auta na maximum. Land Rover preto pridal ochranu podvozku, vytiahnuté sanie a terénne pneumatiky Goodyear. Do interiéru sa potom nasťahovalo kožené čalúnenie. K dispozícii budú varianty 90 Hard Top, 90 Station Wagon, 100 Utility Wagon a 110 Station Wagon.

Najluxusnejšou a najdrahšou novinkou je Autobiography. Malo by ísť o najkomfortnejší a tiež najrýchlejší Defender. Tohto prevedenie spoznáte podľa diódových svetiel, šestnásťpalcových liatych kolies, kompletne koženého interiéru, hliníkových detailov vnútri a hlavne podľa zvýšeného výkonu. Ten narástol na 110 kW/150 koní (pôvodne 90 kW/122 k) a krútiaci moment vyrástol z pôvodných 360 Nm na 400 Nm. Autobiography je však varianta, ktorá sa na slovenskom trhu predávať nebude. Zvyšné dve sa nám nevyhnú.

Štvrtou špecialitou, o ktorej bola reč v úvode, je obrí nákres Defendra, ktorý Land Rover vytvoril na pláži Red Wharf Bay. Je to odkaz do minulosti. Na rovnakom mieste v roku 1947 hlavný inžinier automobilky Rover, Maurice Wilks, prvýkrát načrtol do piesku siluetu súčasného Defendera.

LR_DEF_LE_Group_RWB_070115_01_(101555).jpgLR_DEF_LE_Group_RWB_070115_02_(101563).jpgLR_DEF_LE_Heritage_070115_01_(101580).jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY