vytisknout velikost písma Land Rover predstavil tri nové edície Defendera. Do SR dorazia len dve

Land Rover predstavil tri nové edície Defendera. Do SR dorazia len dve
Zoznam kapitol
  1. Land Rover Defender Autobiography, Adventure, Heritage
  2. Fotogaléria

Príbeh Defendera je veľmi dlhý, ale nezadržateľne sa blíži ku svojmu koncu. Automobilka opäť potvrdila, že existujúca produkcia v Solihulle skončí tento rok v decembri. Defender tak vstupuje do svojho posledného roku na európskych trhoch, čo je moment, ktorý si žiada niečo špeciálneho.

Land Rover pripravil hneď štyri špeciality a začať nemôžeme inak ako trojicou špeciálnych edícií Defendera. Záujemcovia môžu siahnuť po variantoch Heritage, Adventure a Autobiography. Prvá menovaná je, ako názov napovedá, inšpirovaná prvými Defendermi. Auto dostalo svetlo zelenú farbu karosérie, kontrastnú bielu strechu, starú masku chladiča aj staré logo automobilky. Predávať sa budú verzie 90 a 110.

Adventure Edition je oproti tomu moderný Defender určený pre ľudí, ktorí chcú využiť schopnosti tohto auta na maximum. Land Rover preto pridal ochranu podvozku, vytiahnuté sanie a terénne pneumatiky Goodyear. Do interiéru sa potom nasťahovalo kožené čalúnenie. K dispozícii budú varianty 90 Hard Top, 90 Station Wagon, 100 Utility Wagon a 110 Station Wagon.

Najluxusnejšou a najdrahšou novinkou je Autobiography. Malo by ísť o najkomfortnejší a tiež najrýchlejší Defender. Tohto prevedenie spoznáte podľa diódových svetiel, šestnásťpalcových liatych kolies, kompletne koženého interiéru, hliníkových detailov vnútri a hlavne podľa zvýšeného výkonu. Ten narástol na 110 kW/150 koní (pôvodne 90 kW/122 k) a krútiaci moment vyrástol z pôvodných 360 Nm na 400 Nm. Autobiography je však varianta, ktorá sa na slovenskom trhu predávať nebude. Zvyšné dve sa nám nevyhnú.

Štvrtou špecialitou, o ktorej bola reč v úvode, je obrí nákres Defendra, ktorý Land Rover vytvoril na pláži Red Wharf Bay. Je to odkaz do minulosti. Na rovnakom mieste v roku 1947 hlavný inžinier automobilky Rover, Maurice Wilks, prvýkrát načrtol do piesku siluetu súčasného Defendera.

LR_DEF_LE_Group_RWB_070115_01_(101555).jpgLR_DEF_LE_Group_RWB_070115_02_(101563).jpgLR_DEF_LE_Heritage_070115_01_(101580).jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY