vytisknout velikost písma Land Rover predstavil tri nové edície Defendera. Do SR dorazia len dve

Land Rover predstavil tri nové edície Defendera. Do SR dorazia len dve
Zoznam kapitol
  1. Land Rover Defender Autobiography, Adventure, Heritage
  2. Fotogaléria

Príbeh Defendera je veľmi dlhý, ale nezadržateľne sa blíži ku svojmu koncu. Automobilka opäť potvrdila, že existujúca produkcia v Solihulle skončí tento rok v decembri. Defender tak vstupuje do svojho posledného roku na európskych trhoch, čo je moment, ktorý si žiada niečo špeciálneho.

Land Rover pripravil hneď štyri špeciality a začať nemôžeme inak ako trojicou špeciálnych edícií Defendera. Záujemcovia môžu siahnuť po variantoch Heritage, Adventure a Autobiography. Prvá menovaná je, ako názov napovedá, inšpirovaná prvými Defendermi. Auto dostalo svetlo zelenú farbu karosérie, kontrastnú bielu strechu, starú masku chladiča aj staré logo automobilky. Predávať sa budú verzie 90 a 110.

Adventure Edition je oproti tomu moderný Defender určený pre ľudí, ktorí chcú využiť schopnosti tohto auta na maximum. Land Rover preto pridal ochranu podvozku, vytiahnuté sanie a terénne pneumatiky Goodyear. Do interiéru sa potom nasťahovalo kožené čalúnenie. K dispozícii budú varianty 90 Hard Top, 90 Station Wagon, 100 Utility Wagon a 110 Station Wagon.

Najluxusnejšou a najdrahšou novinkou je Autobiography. Malo by ísť o najkomfortnejší a tiež najrýchlejší Defender. Tohto prevedenie spoznáte podľa diódových svetiel, šestnásťpalcových liatych kolies, kompletne koženého interiéru, hliníkových detailov vnútri a hlavne podľa zvýšeného výkonu. Ten narástol na 110 kW/150 koní (pôvodne 90 kW/122 k) a krútiaci moment vyrástol z pôvodných 360 Nm na 400 Nm. Autobiography je však varianta, ktorá sa na slovenskom trhu predávať nebude. Zvyšné dve sa nám nevyhnú.

Štvrtou špecialitou, o ktorej bola reč v úvode, je obrí nákres Defendra, ktorý Land Rover vytvoril na pláži Red Wharf Bay. Je to odkaz do minulosti. Na rovnakom mieste v roku 1947 hlavný inžinier automobilky Rover, Maurice Wilks, prvýkrát načrtol do piesku siluetu súčasného Defendera.

LR_DEF_LE_Group_RWB_070115_01_(101555).jpgLR_DEF_LE_Group_RWB_070115_02_(101563).jpgLR_DEF_LE_Heritage_070115_01_(101580).jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY