vytisknout velikost písma Land Rover predstavil tri nové edície Defendera. Do SR dorazia len dve

Land Rover predstavil tri nové edície Defendera. Do SR dorazia len dve
Zoznam kapitol
  1. Land Rover Defender Autobiography, Adventure, Heritage
  2. Fotogaléria

Príbeh Defendera je veľmi dlhý, ale nezadržateľne sa blíži ku svojmu koncu. Automobilka opäť potvrdila, že existujúca produkcia v Solihulle skončí tento rok v decembri. Defender tak vstupuje do svojho posledného roku na európskych trhoch, čo je moment, ktorý si žiada niečo špeciálneho.

Land Rover pripravil hneď štyri špeciality a začať nemôžeme inak ako trojicou špeciálnych edícií Defendera. Záujemcovia môžu siahnuť po variantoch Heritage, Adventure a Autobiography. Prvá menovaná je, ako názov napovedá, inšpirovaná prvými Defendermi. Auto dostalo svetlo zelenú farbu karosérie, kontrastnú bielu strechu, starú masku chladiča aj staré logo automobilky. Predávať sa budú verzie 90 a 110.

Adventure Edition je oproti tomu moderný Defender určený pre ľudí, ktorí chcú využiť schopnosti tohto auta na maximum. Land Rover preto pridal ochranu podvozku, vytiahnuté sanie a terénne pneumatiky Goodyear. Do interiéru sa potom nasťahovalo kožené čalúnenie. K dispozícii budú varianty 90 Hard Top, 90 Station Wagon, 100 Utility Wagon a 110 Station Wagon.

Najluxusnejšou a najdrahšou novinkou je Autobiography. Malo by ísť o najkomfortnejší a tiež najrýchlejší Defender. Tohto prevedenie spoznáte podľa diódových svetiel, šestnásťpalcových liatych kolies, kompletne koženého interiéru, hliníkových detailov vnútri a hlavne podľa zvýšeného výkonu. Ten narástol na 110 kW/150 koní (pôvodne 90 kW/122 k) a krútiaci moment vyrástol z pôvodných 360 Nm na 400 Nm. Autobiography je však varianta, ktorá sa na slovenskom trhu predávať nebude. Zvyšné dve sa nám nevyhnú.

Štvrtou špecialitou, o ktorej bola reč v úvode, je obrí nákres Defendra, ktorý Land Rover vytvoril na pláži Red Wharf Bay. Je to odkaz do minulosti. Na rovnakom mieste v roku 1947 hlavný inžinier automobilky Rover, Maurice Wilks, prvýkrát načrtol do piesku siluetu súčasného Defendera.

LR_DEF_LE_Group_RWB_070115_01_(101555).jpgLR_DEF_LE_Group_RWB_070115_02_(101563).jpgLR_DEF_LE_Heritage_070115_01_(101580).jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY