vytisknout velikost písma Land Rover oficiálne potvrdil stavbu novej továrne na Slovensku

Land Rover oficiálne potvrdil stavbu novej továrne na Slovensku

Spoločnosť Jaguar Land Rover oficiálne potvrdila stavbu novej továrne na Slovensku. Nový závod vznikne v Nitre a stavať sa začne už budúci rok. Jedná sa o investíciu vo výške jednej miliardy eur, ktorá prinesie až 2 800 nových pracovných miest.

Britská automobilka chce dokončiť slovenský závod v roku 2018, koncom spomínaného roka by aj z novej továrne mali vyjsť prvé hotové automobily. Na Slovensku už funguje hneď niekoľko automobiliek a zhruba 300 dodávateľov rozmiestnených v blízkom okolí Nitry. Práve to bol jeden z dôvodov, prečo sa rozhodla spoločnosť JLR pre stavbu továrne práve tu.

Čo sa bude na Slovensku presne vyrábať, o tom zatiaľ britská značka mlčí. Správy z rôznych zdrojov ale naznačujú, že to bude nový Land Rover Defender. Práve ten by mal doraziť na trh aj v roku 2018, hlavne sú ale britské továrne Castle Brmowich (vyrábajú sa tu Jaguary XF, XJ a F-Type), Halewood (RR Evoque, Discovery Sport) a Solihull (Range Rover, RR Sport, Discovery, Jaguar XE a Defender) so svojimi kapacitami na maxime.

93275jlr.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY