vytisknout velikost písma Land Rover oficiálne potvrdil stavbu novej továrne na Slovensku

Land Rover oficiálne potvrdil stavbu novej továrne na Slovensku

Spoločnosť Jaguar Land Rover oficiálne potvrdila stavbu novej továrne na Slovensku. Nový závod vznikne v Nitre a stavať sa začne už budúci rok. Jedná sa o investíciu vo výške jednej miliardy eur, ktorá prinesie až 2 800 nových pracovných miest.

Britská automobilka chce dokončiť slovenský závod v roku 2018, koncom spomínaného roka by aj z novej továrne mali vyjsť prvé hotové automobily. Na Slovensku už funguje hneď niekoľko automobiliek a zhruba 300 dodávateľov rozmiestnených v blízkom okolí Nitry. Práve to bol jeden z dôvodov, prečo sa rozhodla spoločnosť JLR pre stavbu továrne práve tu.

Čo sa bude na Slovensku presne vyrábať, o tom zatiaľ britská značka mlčí. Správy z rôznych zdrojov ale naznačujú, že to bude nový Land Rover Defender. Práve ten by mal doraziť na trh aj v roku 2018, hlavne sú ale britské továrne Castle Brmowich (vyrábajú sa tu Jaguary XF, XJ a F-Type), Halewood (RR Evoque, Discovery Sport) a Solihull (Range Rover, RR Sport, Discovery, Jaguar XE a Defender) so svojimi kapacitami na maxime.

93275jlr.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY