vytisknout velikost písma Land Rover Discovery Sport sa predstavil Slovensku (prvé dojmy)

Slovenský a český trh je pre nový Discovery Sport natoľko dôležitý, že sem táto novinka dorazila ešte pred parížskym autosalónom. Tunajší novinári a pozvaní zákazníci si auto mohli pozrieť ako vôbec prvý v Európe.
Land Rover Discovery Sport sa predstavil Slovensku (prvé dojmy)
Zoznam kapitol
  1. Evoque základom, Hliník opäť na scéne
  2. Najbezpečnejší v triede, Prvé statické dojmy?
  3. Technické údaje pre všetky motorizácie
  4. Fotogaléria

Automobilka Land Rover sa v posledných rokoch vo veľkom venovala rade Range Rover. Tá už je kompletne obmenená, takže prišiel čas na základné modely a začína sa nástupcom Freelanderu. Ten dostal označenie Discovery Sport a osloviť má všetkých zákazníkov, ktorým sa páči Evoque, ale pre ktorých je zároveň najmenší z rodiny Range Rover až príliš malý.

Základné predstavenie Land Roveru Discovery Sport prebehlo už začiatkom septembra, takže sa poďme rovno zamerať na to, čo zaujímavého zaznelo na nedávnej tlačovej konferencii, v rámci ktorej automobilka ukázala túto novinku médiám.

Evoque základom

Land Rover Discovery Sport vychádza z Range Roveru Evoque. Automobilka však upozorňuje na fakt, že bol známy základ výrazne upravený, čo demonštruje päťdesiatimi percentami nových dielov. Nový Land Rover je celkovo dlhší a predovšetkým má oproti Evoque (aj Freelanderu, ktorý ponúka rovnaký rázvor ako Evoque) väčší rázvor náprav. Pôvodná hodnota dosahuje na 2660 mm, Sport disponuje rázvorom 2741 mm.

Veľmi dôležitým rozdielom je prítomnosť inej zadnej nápravy. Ide o novú nápravu Integral Multi-Link, ktorú sme si už predstavili spolu s Jagaurem XE. Ten používa vzadu rovnaké riešenie. Nová náprava má priniesť lepšie jazdné vlastnosti, zároveň je tiež výrazne kompaktnejšia, takže toľko nezasahuje do vnútorného priestoru. Oproti Evoque vďaka nej nameriame medzi podbehmi o 100 mm viac.

disco_05.JPGdisco_06.JPG
Land Rover Discovery Sport naväzuje na Evoque. V porovnaní s ním je ale väčší a výrazne priestrannejší.

Discovery Sport sa bude ponúkať v päťmiestnej aj sedemmiestnej konfigurácii, pričom v oboch prípadoch bude v aute umiestnená rezerva. Päťmiestne prevedenie má klasické plnohodnotné koleso uložené pod batožinovým priestorom, sedemmiestna varianta disponuje dojazdovou rezervou uloženou priamo na podvozku.

Land Rover nechcel v žiadnom prípade kvôli svojej off-road povesti ponúkať verziu, kde by rezerva vôbec nebola. Výsledkom je napokon fakt, že sa sedemmiestne a päťmiestne prevedenie od seba navzájom líši inak usporiadaným výfukovým potrubím, čo súvisí práve s umiestnením rezervného kolesa.

Hliník opäť na scéne

Britská automobilka veľa vsádza na hliníkové zliatiny a nie je tomu inak ani v prípade nového Discovery Sport. Karoséria je celkovo ľahšia o 20% než by tomu bolo v prípade, keď by hliník použitý nebol. Hliníková je napríklad kapota, strecha alebo piate dvere. Len kapota ušetrila 8,21 kg, u strechy udáva automobilka 8,7 kg a v prípade zadných dverí ide o úsporu siedmich kilogramov. Na Discovery Sport potom nájdeme aj zliatiny horčíka.

Pred časom Land Rover vypustil do sveta video, ktoré malo za úlohu demonštrovať dôkladný vývoj a starostlivosť o každý detail. Optimalizovalo sa všetko možné, vrátane zašpinenia zadnej časti pri jazde po prašných povrchoch. Ako ukazuje priložený obrázok, oproti prvým verziám sa podarilo dosiahnuť takmer čisté zadné okno a výrazne menej zašpinených oblastí okolo EČV, kde je umiestnená aj zadná kamera.

703262423

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY