vytisknout velikost písma Land Rover Discovery Sport je tu. Dostal techniku z RR Evoque

Ďalšia dôležitá novinka z kategórie SUV je tu. Land Rover oficiálne predstavil nástupcu modelu Freelander, ktorý ponesie označenie Discovery Sport.
Land Rover Discovery Sport je tu. Dostal techniku z RR Evoque
Zoznam kapitol
  1. Land Rover Discovery Sport, Videá
  2. Fotogaléria

Land Rover oficiálne predstavil novinku v podobe modelu Discovery Sport. Ako už určite všetci dobre viete, ide o nástupcu Freelanderu. Toto meno tým pádom z ponuky automobilky vypadne a tá sa vráti k trom modelovým radám, ako tomu bolo v minulosti.

Discovery Sport je voz dlhý 4589 mm, široký (so zrkadlami) 2173 mm a vysoký 1724 mm. Ako základ tu poslúžil Range Rover Evoque, novinka však ponúkne rázvor 2741 mm. Znamená to, že je malé Disco o 239 mm kratšie ako to veľké, zároveň je ale o osem centimetrov dlhšie ako Range Rover Evoque.

Svetlá výška má hodnotu 212 mm, nájazdové uhly vpredu a vzadu ponúknu 25° / 31°, prechodový uhol je 21° u manuálnej prevodovky a 20° v prípade automatu. Mimochodom spodnú časť nárazníka možno demontovať a tým predný nájazdový uhol zväčšiť.

Auto samozrejme vo veľkej miere používa hliníkové zliatiny, základom je však monokok, na ktorý automobilka použila oceľ legovanú borom. Toto je zaujímavé, pretože ide v podstate o identický postup, aký aplikuje na svoje modely automobilka Volvo. Oceľ legovaná borom je tou najodolnejšou na trhu. Súdiac podľa skúseností švédskej automobilky môžeme očakávať aj v prípade Discovery Sport vysokú bezpečnosť.

Platforma ako taká pochádza z Range Roveru Evoque, Discovery Sport však ponúkne novú viacprvkovú zadnú nápravu, ktorá je okrem iného aj menej náročná na priestor, čo sa hodí z pohľadu veľkosti kufra. Predné blatníky, kapota, strecha alebo piate dvere sú hliníkové.

Interiér môže byť až sedemmiestny. Discovery Sport sa bude ponúkať vo výbavách S, SE, HSE a HSE Luxury, pričom od výbavy SE zákazník dostane posuvnú zadnú lavicu v rozsahu 160 mm. Ak siahnete po sedemmiestnom prevedení, môžete sa tešiť na ľahkú manipuláciu a možnosť sklopiť sedadlá do podlahy. Podľa polohy zadných sedadiel batožinový priestor ponúkne od 829 litrov do 981 litrov.

 

Discovery Sport taktiež dostane úplne nový multimediálny systém, ktorý bude výrazne rýchlejší a múdrejší ako ten súčasný. Chýbať nebudú veci typu rôznych aplikácií alebo napríklad možnosť zaobstarať do auta head-up displej a Wi-Fi hotspot. Land Rover do auta taktiež inštaloval štyri 12 V zásuvky a 6 USB konektorov, aby každý cestujúci mohol svoje zariadenie jednoducho dobíjať.

Z praktických vecí stojí za zmienku množstvo odkladacích priestorov, ktoré dohromady poskladajú 13,8 litrov alebo dve verzie stredovej konzole. Land Rover údajne myslel aj na rodiny s deťmi, takže pripravil ľahko prístupné úchyty ISOFIX. Interiér by mal byť navyše veľmi tichý. Okrem dôkladného odhlučnenia má toto zariadiť tiež dobrá aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu činí u Discovery Sport 0,36.

Ponuka motorov zahŕňa jednotky známe z Range Roveru Evoque. Záujemcovia o benzín tak dostanú k dispozícii dvojliter Si4 s parametrami 177 kW (240 Nm) a 340 Nm, u dieselov nájdete v ponuke TD4 a SD4. Obidva diesely majú objem 2,2 litra. Ten prvý vyprodukuje 110 kW (150 k) druhý potom 140 kW (190 k) a 420 Nm. Neskôr dorazí ešte verzia ED4, čo je slabší diesel, no osadený len pohonom prednej nápravy.

Ostatné jednotky používajú pohon všetkých kolies pracujúci s medzinápravovou spojkou Haldex piatej generácie. Päťmiestne naftové verzie môžu dostať pohon všetkých kolies Active DriveLine. Ten má pre každé koleso zadnej nápravy jednu spojku. V prípade potreby tak môžu byť všetky časti pohonu všetkých kolies odpojené, čím by sa mala znížiť spotreba.

U všetkých motorizácií bude k dispozícii deväťstupňová automatická, naftové jednotky majú ako základ šesťstupňový manuál z dielne spoločnosti Getrag. Samozrejmosťou sú tiež veci typu systému Terrain Response a zástup nových asistentov vrátane napríklad autonómneho núdzového brzdenia. Posilňovač riadenia je v Discovery Sport elektromechanický.

Land Rover Discovery Sport sa objaví na slovenskom trhu začiatkom budúceho roka. Cena vrátane DPH by mala štartovať sumou 32 662 eur. V ponuke nájdete dvanásť farieb karosérie a možnosti ďalšej individualizácie. Záujemcovia si môžu kúpiť napríklad strechu v inej farbe, panoramatické strešné okno alebo paket Black Pack, ktorý na karosérii pridá čiernu masku chladiča, čierne spätné zrkadlá a čierne kolesá.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY