vytisknout velikost písma Land Rover Discovery po facelifte: nová maska a benzínový šesťvalec

Land Rover Discovery po facelifte: nová maska a benzínový šesťvalec

Land Rover Discovery dostal pre rok 2014 očakávaný facelift. Ako je na prvý pohľad vidieť, dizajnéri upravili prednú masku a predné svetlomety v podobnom štýle, ako to pred rokom urobili s Freelanderom. Podrobnejšia prehliadka potom prezradí, že na kapote už nie je nápis Land Rover, ale prvýkrát v histórii Discovery. Tento model tiež vypustil zo svojho označenia štvorku. Novinkou sú aj menšie spätné zrkadlá, devätnásť a dvadsaťpalcové disky, za príplatok je k dispozícii paket Black Design.

V interiéri skôr než nejaké radikálne zmeny očakávajme bohatšiu výbavu. Discovery dostane napríklad snímanie hĺbky vody, asistenta upozorňujúceho na približujúce sa vozidla pri vychádzaní z parkovacieho miesta alebo sledovanie mŕtveho uhla. Zaobstarať si tiež budete môcť audiosystém Meridian vo variantoch s jedenástimi alebo sedemnástimi reproduktormi. Niečo podobné používa nový Range Rover.

Najdôležitejšie novinkou je motor. Na miesto päťlitrového benzínového osemvalca sa sťahuje nový trojlitrový šesťvalec, ktorý už poznáme napríklad z Jaguar F-Type. Spolupracuje s osemstupňovým automatom a ponúkne parametre 340 koní a 450 Nm.

Rekonštruované Discovery odprevadí vo Frankfurte hybridný Range Rover a Range Rover Sport.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY