vytisknout velikost písma Land Rover Discovery po facelifte: nová maska a benzínový šesťvalec

Land Rover Discovery po facelifte: nová maska a benzínový šesťvalec

Land Rover Discovery dostal pre rok 2014 očakávaný facelift. Ako je na prvý pohľad vidieť, dizajnéri upravili prednú masku a predné svetlomety v podobnom štýle, ako to pred rokom urobili s Freelanderom. Podrobnejšia prehliadka potom prezradí, že na kapote už nie je nápis Land Rover, ale prvýkrát v histórii Discovery. Tento model tiež vypustil zo svojho označenia štvorku. Novinkou sú aj menšie spätné zrkadlá, devätnásť a dvadsaťpalcové disky, za príplatok je k dispozícii paket Black Design.

V interiéri skôr než nejaké radikálne zmeny očakávajme bohatšiu výbavu. Discovery dostane napríklad snímanie hĺbky vody, asistenta upozorňujúceho na približujúce sa vozidla pri vychádzaní z parkovacieho miesta alebo sledovanie mŕtveho uhla. Zaobstarať si tiež budete môcť audiosystém Meridian vo variantoch s jedenástimi alebo sedemnástimi reproduktormi. Niečo podobné používa nový Range Rover.

Najdôležitejšie novinkou je motor. Na miesto päťlitrového benzínového osemvalca sa sťahuje nový trojlitrový šesťvalec, ktorý už poznáme napríklad z Jaguar F-Type. Spolupracuje s osemstupňovým automatom a ponúkne parametre 340 koní a 450 Nm.

Rekonštruované Discovery odprevadí vo Frankfurte hybridný Range Rover a Range Rover Sport.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY