vytisknout velikost písma Land Rover Discovery po facelifte: nová maska a benzínový šesťvalec

Land Rover Discovery po facelifte: nová maska a benzínový šesťvalec

Land Rover Discovery dostal pre rok 2014 očakávaný facelift. Ako je na prvý pohľad vidieť, dizajnéri upravili prednú masku a predné svetlomety v podobnom štýle, ako to pred rokom urobili s Freelanderom. Podrobnejšia prehliadka potom prezradí, že na kapote už nie je nápis Land Rover, ale prvýkrát v histórii Discovery. Tento model tiež vypustil zo svojho označenia štvorku. Novinkou sú aj menšie spätné zrkadlá, devätnásť a dvadsaťpalcové disky, za príplatok je k dispozícii paket Black Design.

V interiéri skôr než nejaké radikálne zmeny očakávajme bohatšiu výbavu. Discovery dostane napríklad snímanie hĺbky vody, asistenta upozorňujúceho na približujúce sa vozidla pri vychádzaní z parkovacieho miesta alebo sledovanie mŕtveho uhla. Zaobstarať si tiež budete môcť audiosystém Meridian vo variantoch s jedenástimi alebo sedemnástimi reproduktormi. Niečo podobné používa nový Range Rover.

Najdôležitejšie novinkou je motor. Na miesto päťlitrového benzínového osemvalca sa sťahuje nový trojlitrový šesťvalec, ktorý už poznáme napríklad z Jaguar F-Type. Spolupracuje s osemstupňovým automatom a ponúkne parametre 340 koní a 450 Nm.

Rekonštruované Discovery odprevadí vo Frankfurte hybridný Range Rover a Range Rover Sport.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY