vytisknout velikost písma Land Rover Discovery piatykrát: ľahší o pol tony a prejde meter hlbokú vodu

Po vzore iných modelov Jaguar Land Rover prechádza Discovery na hliníkovú stavbu. Je o niečo dlhší, ale nižší a až o 480 kg ľahší ako doterajší model. Sedadlá možno sklápať mobilom. Discovery 5 má brodivosť 900 mm a utiahne príves s hmotnosťou 3,5 tony.
Land Rover Discovery piatykrát: ľahší o pol tony a prejde meter hlbokú vodu

Slávnostným odhalením v jazdiarni Pražského hradu v piatok oficiálne vstúpil na český a slovenský trh Land Rover Disvovery piatej generácie. Stále je to veľké sedemmiestne SUV, ktoré sa nezľakne ani ťažšieho terénu. V mnohých smeroch napriek tomu znamená výrazný odklon od doterajšieho poňatia Discovery.

DYNAMIC_ON-ROAD-8-1068x635.jpg

Je to zrejmé už na pohľad. Namiesto utilitárnych pravouhlých tvarov vystavuje Land Rover Discovery 5 na obdiv dynamické línie, ktoré nemálo pripomínajú luxusné Range Rover Sport. Pri dĺžke 4970 mm a rázvore 2923 je novinka dokonca väčšia ako doterajší model, ale o štyri centimetre nižšia strecha v kombinácii s dynamickejšími krivkami jej dáva úplne iné vyznenie.

Prechod na hliníkovú architektúru neveští nič dobrého z hľadiska nákladov na opravy po ťažších terénnych karamboloch, prináša však dramatickú úsporu hmotnosti. Land Rover uvádza, že najnovšie Discovery je až o 480 kg ľahšie.

INTERIOR_ALLTERRAIN-1.jpgINTERIOR_CENTRE-STORAGE.jpg

Aj interiér prekonal podobne dramatický prerod ako v prípade Range Roveru. Namiesto predchádzajúcich utilitárnych tvarov, rovných priamok a robustných ovládačov dnes čaká na posádku elegantné prostredie s čistými plochami a hodnotne pôsobiacimi materiálmi, ktoré nebudete chcieť zašpiniť. Aj na predných sedadlách ale zostali samostatne nastaviteľné lakťové opierky.

Sedadlá v druhej a tretej rade možno pochopiteľne jednotlivo sklápať. Môžete k tomu využiť panel tlačidiel v batožinovom priestore, ale aj aplikáciu v smartfóne. V 7-sedadlovú konfigurácii má nový Land Rover Discovery batožinový priestor s objemom 258 litrov. Sklopením všetkých sedadiel v druhom a treťom rade ho zväčšíte takmer desaťkrát, na 2406 l.

INTERIOR_ALLROWS.jpg

Najnovšie "Disco" sa môže brodiť vodou hlbokou až 900 mm a utiahne príves s hmotnosťou 3,5 tony. O zameraní na praktickosť svedčí napríklad aj výklopné zadné čelo s nosnosťou 300 kg. To znamená, že sa na neho môžu posadiť traja dospelí.

Základnou motorizáciou je štvorvalec 2,0 l TD4/SD4 Ingenium s výkonom 132 alebo 177 kW. Nad ním stojí trojlitrový šesťvalec TD6 o výkone 190 kW. A ak by ste snáď túžili po zážihovom motore, môžete si objednať motorizáciu 3,0 l Si6 s výkonom 250 kW. Všetky motorizácie majú pohon všetkých kolies a automatickou prevodovku.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY