vytisknout velikost písma Land Rover Discovery: laserové svetlá, priehľadná kapota a diaľkové riadenie

Land Rover Discovery: laserové svetlá, priehľadná kapota a diaľkové riadenie

Nová generácia Land Roveru Discovery prichádza. Na autosalóne v New Yorku bude vidno síce len koncept zvaný Discovery Vision, ale vieme ako to u tejto značky s konceptmi je. Sériová verzia sa od nich veľmi nelíši. Po stránke dizajnu vyzerá auto veľmi "hotové". Otázkou tak len zostáva, čo z veľkého zoznamu nových technológií nájde svoje uplatnenie vo výrobe skôr a čo dorazí neskôr.

Discovery Vision nadväzuje na nové Range Rovery. Predná maska ​​opakuje to, čo už poznáme, zvyšok karosérie sa výrazne zaoblil a sem tam sa objaví odkaz na staršie generácie. Pre niekoho bude možno smutnou správou fakt, že táto novinka už nepoužíva typicky rozdelené piate dvere. Konštruktéri použili jednodielnu klasiku. Tú však dopĺňa výklopný schodík, ktorý je možné použiť tiež napríklad ako nosič bicyklov.

Veľmi zaujímavé veci očakávajte v interiéri. Koncept nemá B-stĺpik a dvere sa otvárajú proti sebe. Mimochodom na dverách nájdete akési schránky, ktoré možno zložiť a používať ako bežnú batožinu. Kabína zvládne až sedem cestujúcich, avšak možno ju prestavať na šesť, päť alebo štvormiestne prevedenie. Land Rover použil drevo kombinované s kožou, ktorá odolá vode i oleju. Tlačová správa sľubuje extrémne ľahké čistenie.

Čo sa technologických noviniek týka, tých nájdete u tohto konceptu peknú hŕbu. Prednedávnom predstavená "priehľadná" kapota, tú ďalej dopĺňa napríklad laserový skener, ktorý monitoruje terén pred vozidlom a vodičovi udáva ideálnu trasu. Za zmienku určite tiež stoja laserová svetlá alebo systém diaľkového ovládania automobilu, keď vodič vozidlo riadi bez toho aby sedel vo vnútri. Počíta sa s použitím pri veľmi nízkych rýchlostiach. Konkrétne v ťažkom teréne, pri cúvaní k prívesu, alebo v prípadoch, keď si nie ste istí, či sa s autom vojdete napríklad do garáže.

Pre úplnosť dodajme, že predstavený koncept stojí na diskoch veľkosti 23 palcov, a čo sa použitej farby týka, ide o odtieň Tribeca Grey.

Land Rover Discovery Vision meria na dĺžku 4950 mm, široký je 2006 mm (bez zrkadiel), vysoký 1858 mm a rázvor náprav ponúka 2922 mm. Aktuálne Discovery ponúka rozmery 4826 mm x 2022 mm x 1887 mm. Rázvor náprav dosahuje na 2885 mm.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY