vytisknout velikost písma Land Rover Discovery: laserové svetlá, priehľadná kapota a diaľkové riadenie

Land Rover Discovery: laserové svetlá, priehľadná kapota a diaľkové riadenie

Nová generácia Land Roveru Discovery prichádza. Na autosalóne v New Yorku bude vidno síce len koncept zvaný Discovery Vision, ale vieme ako to u tejto značky s konceptmi je. Sériová verzia sa od nich veľmi nelíši. Po stránke dizajnu vyzerá auto veľmi "hotové". Otázkou tak len zostáva, čo z veľkého zoznamu nových technológií nájde svoje uplatnenie vo výrobe skôr a čo dorazí neskôr.

Discovery Vision nadväzuje na nové Range Rovery. Predná maska ​​opakuje to, čo už poznáme, zvyšok karosérie sa výrazne zaoblil a sem tam sa objaví odkaz na staršie generácie. Pre niekoho bude možno smutnou správou fakt, že táto novinka už nepoužíva typicky rozdelené piate dvere. Konštruktéri použili jednodielnu klasiku. Tú však dopĺňa výklopný schodík, ktorý je možné použiť tiež napríklad ako nosič bicyklov.

Veľmi zaujímavé veci očakávajte v interiéri. Koncept nemá B-stĺpik a dvere sa otvárajú proti sebe. Mimochodom na dverách nájdete akési schránky, ktoré možno zložiť a používať ako bežnú batožinu. Kabína zvládne až sedem cestujúcich, avšak možno ju prestavať na šesť, päť alebo štvormiestne prevedenie. Land Rover použil drevo kombinované s kožou, ktorá odolá vode i oleju. Tlačová správa sľubuje extrémne ľahké čistenie.

Čo sa technologických noviniek týka, tých nájdete u tohto konceptu peknú hŕbu. Prednedávnom predstavená "priehľadná" kapota, tú ďalej dopĺňa napríklad laserový skener, ktorý monitoruje terén pred vozidlom a vodičovi udáva ideálnu trasu. Za zmienku určite tiež stoja laserová svetlá alebo systém diaľkového ovládania automobilu, keď vodič vozidlo riadi bez toho aby sedel vo vnútri. Počíta sa s použitím pri veľmi nízkych rýchlostiach. Konkrétne v ťažkom teréne, pri cúvaní k prívesu, alebo v prípadoch, keď si nie ste istí, či sa s autom vojdete napríklad do garáže.

Pre úplnosť dodajme, že predstavený koncept stojí na diskoch veľkosti 23 palcov, a čo sa použitej farby týka, ide o odtieň Tribeca Grey.

Land Rover Discovery Vision meria na dĺžku 4950 mm, široký je 2006 mm (bez zrkadiel), vysoký 1858 mm a rázvor náprav ponúka 2922 mm. Aktuálne Discovery ponúka rozmery 4826 mm x 2022 mm x 1887 mm. Rázvor náprav dosahuje na 2885 mm.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY