vytisknout velikost písma Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale nie pre nás

Tradičný britský výrobca terénnych vozidiel a SUV aktualizoval pre modelový rok 2014 podstatnú časť svojej modelovej rady vrátane populárneho sedemmiestneho SUV.
Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale nie pre nás
Zoznam kapitol
  1. Discovery 2014: Facelift, výbava, ceny
  2. Off-road video a Fotogaléria

Namiesto väčšej modernizácie každé tri alebo štyri roky Land Rover uprednostňuje politiku priebežného zdokonaľovania, ktorá je obvyklá skôr v amerických automobilkách. Nejde pritom len o osvieženie vzhľadu či drobné zmeny vo výbave, ale niekedy aj o pomerne zásadné technické modifikácie, ktoré majú značný vplyv na jazdný prejav alebo úžitkovú hodnotu.

LR_Discovery_105.JPGLR_Discovery_117.JPGLR_Discovery_112.JPG
Popri ľahkej retuši vzhľadu priniesol facelift aj nové vzory kolies; na prove sa teraz namiesto názvu automobilky skvie názov samotného modelu

Land Rover Discovery má za sebou ďalší "omladenie" vzhľadu prednej časti, v tejto generácii už niekoľkýkrát. Maska chladiča dostala opäť nový tvar s výraznejším motívom lichobežníka, iné sú aj predné svetlá. Konštruktéri tiež trochu zmenšili vonkajšie spätné zrkadlá, aby sa mohli pochváliť miernym znížením emisií CO2.

Na prvý pohľad najmenej viditeľná zmena je v skutočnosti tou najvýznamnejšou: nahradenie nápisu Land Rover na prednej hrane kapoty názvom modelu.

Krok k samostatnej rade

Hoci zástupcovia automobilky to nechceli nijako komentovať, Land Rover týmto krokom potvrdil skoršie špekulácie o plánoch na vytvorenie samostatnej modelovej rady Discovery. Podobne ako existuje rad Range Rover, tvorená modelmi Evoque, Range Rover Sport a "veľký" Range Rover, má vedľa nej v budúcnosti stať rad Discovery. Patriť by doň mali praktickejšie zamerané a trochu lacnejšie modely. Vedľa dnešného nositeľa tohto mena to bude najmä nástupca kompaktného SUV Freelander.

Vo výbave Land Roveru Discovery pre modelový rok 2014 pribudli prvky známe z nového Range Roveru: luxusný audiosystém Meridian s až 17 reproduktormi a Wade Sensing, systém merania hĺbky vody pri brodení.

Popri vydarených vznetových šesťvalcov TVD6 a SDV6 sa v ponuke pohonných jednotiek objavil šesťvalec z Jaguaru F-Type, ktorým značka nahrádza skoršie atmosférický osemvalec. Preplňovaná jednotka s priamym vstrekovaním dosahuje výkon 176 kW koní v 6500 ot./min. a krútiaceho momentu 452 Nm v rozsahu 3500-5000 ot./min.

Podobne ako diesely sa aj tento motor bude dodávať výhradne s osemstupňovým automatom ZF.

Preplňovanie kompresorom dáva novému motoru plynulý a dôrazný záťah, rovnako ako zaujímavý zvuk. Na Slovensku ani v okolitých krajinách ale Discovery SCV6 v ponuke nebude.

"Motor má homologizáciu EÚ, avšak Slovenská republika je v segmente veľkých SUV výrazne, dieselový trh, podobne ako napríklad Nemecko," povedal nám Dieter Platzer, šéf komunikácie Jaguar Land Rover pre Rakúsko a ČR. Pokiaľ by zákazník o Discovery SCV6 veľmi stál , môže sa údajne dohovoriť s predajcom na individuálnom dovoze.

V sérii bez redukčnej prevodovky

Záujemcovia o Discovery teraz budú môcť viac rozmýšľať, ako chcú svoje SUV s nemalými terénnymi schopnosťami používať. Sériovo bude totiž "Disco" odteraz mať novú jednorýchlostnú rozdeľovaciu prevodovku, ktorá je o 18 kg ľahšia a obsahuje medzinápravový diferenciál Torsen s východiskovým rozdelením krútiaceho momentu medzi nápravy 42:58 percent.

LR_Discovery_134.JPGLR_Discovery_136.JPGLR_Discovery_025.JPGDisco vie merať hĺbku brodenia vody; panel elektronického ovládania podvozku a redukčnej prevodovky, ktorá sa dodáva len na želanie

Toto riešenie znamená lepšie jazdné vlastnosti a ovládateľnosť na ceste alebo štrkových cestách, kde 99 percent SUV trávi 99 percent času - Discovery nevynímajúc. Neumožňuje však efektívny prenos výkonu v situácii, kedy kolesá majú slabú alebo dokonca nulovú trakciu. Zákazníkom vyžadujúcim nekompromisné terénne schopnosti ponúkne Land Rover off-road sadu s redukčnou prevodovkou, uzávierkami stredového i zadného diferenciálu a plnohodnotným rezervným kolesom.

Ceny Land Roveru Discovery modelového roku 2014 začínajú na 44 637 € (s DPH) za motorizáciu 3.0 TDV6 v stupni výbavy E. Najdrahší je Discovery 3.0 SDV6 HSE za cenu 61 504 €.

Video a rozsiahlu fotogalériu nájdete v ďalšej kapitole:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY