vytisknout velikost písma Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale nie pre nás

Tradičný britský výrobca terénnych vozidiel a SUV aktualizoval pre modelový rok 2014 podstatnú časť svojej modelovej rady vrátane populárneho sedemmiestneho SUV.
Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale nie pre nás
Zoznam kapitol
  1. Discovery 2014: Facelift, výbava, ceny
  2. Off-road video a Fotogaléria

Namiesto väčšej modernizácie každé tri alebo štyri roky Land Rover uprednostňuje politiku priebežného zdokonaľovania, ktorá je obvyklá skôr v amerických automobilkách. Nejde pritom len o osvieženie vzhľadu či drobné zmeny vo výbave, ale niekedy aj o pomerne zásadné technické modifikácie, ktoré majú značný vplyv na jazdný prejav alebo úžitkovú hodnotu.

LR_Discovery_105.JPGLR_Discovery_117.JPGLR_Discovery_112.JPG
Popri ľahkej retuši vzhľadu priniesol facelift aj nové vzory kolies; na prove sa teraz namiesto názvu automobilky skvie názov samotného modelu

Land Rover Discovery má za sebou ďalší "omladenie" vzhľadu prednej časti, v tejto generácii už niekoľkýkrát. Maska chladiča dostala opäť nový tvar s výraznejším motívom lichobežníka, iné sú aj predné svetlá. Konštruktéri tiež trochu zmenšili vonkajšie spätné zrkadlá, aby sa mohli pochváliť miernym znížením emisií CO2.

Na prvý pohľad najmenej viditeľná zmena je v skutočnosti tou najvýznamnejšou: nahradenie nápisu Land Rover na prednej hrane kapoty názvom modelu.

Krok k samostatnej rade

Hoci zástupcovia automobilky to nechceli nijako komentovať, Land Rover týmto krokom potvrdil skoršie špekulácie o plánoch na vytvorenie samostatnej modelovej rady Discovery. Podobne ako existuje rad Range Rover, tvorená modelmi Evoque, Range Rover Sport a "veľký" Range Rover, má vedľa nej v budúcnosti stať rad Discovery. Patriť by doň mali praktickejšie zamerané a trochu lacnejšie modely. Vedľa dnešného nositeľa tohto mena to bude najmä nástupca kompaktného SUV Freelander.

Vo výbave Land Roveru Discovery pre modelový rok 2014 pribudli prvky známe z nového Range Roveru: luxusný audiosystém Meridian s až 17 reproduktormi a Wade Sensing, systém merania hĺbky vody pri brodení.

Popri vydarených vznetových šesťvalcov TVD6 a SDV6 sa v ponuke pohonných jednotiek objavil šesťvalec z Jaguaru F-Type, ktorým značka nahrádza skoršie atmosférický osemvalec. Preplňovaná jednotka s priamym vstrekovaním dosahuje výkon 176 kW koní v 6500 ot./min. a krútiaceho momentu 452 Nm v rozsahu 3500-5000 ot./min.

Podobne ako diesely sa aj tento motor bude dodávať výhradne s osemstupňovým automatom ZF.

Preplňovanie kompresorom dáva novému motoru plynulý a dôrazný záťah, rovnako ako zaujímavý zvuk. Na Slovensku ani v okolitých krajinách ale Discovery SCV6 v ponuke nebude.

"Motor má homologizáciu EÚ, avšak Slovenská republika je v segmente veľkých SUV výrazne, dieselový trh, podobne ako napríklad Nemecko," povedal nám Dieter Platzer, šéf komunikácie Jaguar Land Rover pre Rakúsko a ČR. Pokiaľ by zákazník o Discovery SCV6 veľmi stál , môže sa údajne dohovoriť s predajcom na individuálnom dovoze.

V sérii bez redukčnej prevodovky

Záujemcovia o Discovery teraz budú môcť viac rozmýšľať, ako chcú svoje SUV s nemalými terénnymi schopnosťami používať. Sériovo bude totiž "Disco" odteraz mať novú jednorýchlostnú rozdeľovaciu prevodovku, ktorá je o 18 kg ľahšia a obsahuje medzinápravový diferenciál Torsen s východiskovým rozdelením krútiaceho momentu medzi nápravy 42:58 percent.

LR_Discovery_134.JPGLR_Discovery_136.JPGLR_Discovery_025.JPGDisco vie merať hĺbku brodenia vody; panel elektronického ovládania podvozku a redukčnej prevodovky, ktorá sa dodáva len na želanie

Toto riešenie znamená lepšie jazdné vlastnosti a ovládateľnosť na ceste alebo štrkových cestách, kde 99 percent SUV trávi 99 percent času - Discovery nevynímajúc. Neumožňuje však efektívny prenos výkonu v situácii, kedy kolesá majú slabú alebo dokonca nulovú trakciu. Zákazníkom vyžadujúcim nekompromisné terénne schopnosti ponúkne Land Rover off-road sadu s redukčnou prevodovkou, uzávierkami stredového i zadného diferenciálu a plnohodnotným rezervným kolesom.

Ceny Land Roveru Discovery modelového roku 2014 začínajú na 44 637 € (s DPH) za motorizáciu 3.0 TDV6 v stupni výbavy E. Najdrahší je Discovery 3.0 SDV6 HSE za cenu 61 504 €.

Video a rozsiahlu fotogalériu nájdete v ďalšej kapitole:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY