vytisknout velikost písma Land Rover Defender opäť dostal osemvalec. Tentokrát od Jaguaru

Land Rover Defender opäť dostal osemvalec. Tentokrát od Jaguaru

Land Rover Defender má síce svoje dni na európskych trhoch spočítané, ale to neznamená, že by nemohli vznikať ďalšie nové tuningové úpravy.

Nedávno sme písali o šesťkolesovej verzii Defender 110 osadenej osemvalcom, dnes prichádza ďalšia správa o úprave, ktorá opäť znamená inštaláciu osemvalcového motora. Ten má ale tentoraz pôvod u materskej automobilky.

Spoločnosť JE Engineering predstavila úpravu, vďaka ktorej dostanete do vášho defíka preplňovaný päťlitrový osemvalec známy z vrcholných verzií rôznych modelov Jaguar a Land Rover. Jeho maximálny výkon činí 354 kW (481 koní) a spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Samozrejmosťou je upravený podvozok, no ľudia od JE uvádzajú, že síce dokážu urobiť z tejto terénnej krabice auto relatívne schopné ostrej jazdy po ceste, ale konečné riešenie závisí na zákazníkovi.

Ak máte záujem, pripravte si poriadny balík peňazí. Kto si bude chcieť kúpiť nové auto, ten bude potrebovať približne 200 tisíc eur. Nejakú menšiu sumu môžete ušetriť tým, že do JE Engineering priveziete vlastný Defender.

Prestavba je totiž možná u všetkých verzií a nerieši sa ani pravostranné alebo ľavostranné riadenie. V pláne je séria evidujúca 25 áut.

jemotor_1.jpgjemotor_2.jpgjemotor_3.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY