vytisknout velikost písma Land Rover Defender opäť dostal osemvalec. Tentokrát od Jaguaru

Land Rover Defender opäť dostal osemvalec. Tentokrát od Jaguaru

Land Rover Defender má síce svoje dni na európskych trhoch spočítané, ale to neznamená, že by nemohli vznikať ďalšie nové tuningové úpravy.

Nedávno sme písali o šesťkolesovej verzii Defender 110 osadenej osemvalcom, dnes prichádza ďalšia správa o úprave, ktorá opäť znamená inštaláciu osemvalcového motora. Ten má ale tentoraz pôvod u materskej automobilky.

Spoločnosť JE Engineering predstavila úpravu, vďaka ktorej dostanete do vášho defíka preplňovaný päťlitrový osemvalec známy z vrcholných verzií rôznych modelov Jaguar a Land Rover. Jeho maximálny výkon činí 354 kW (481 koní) a spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Samozrejmosťou je upravený podvozok, no ľudia od JE uvádzajú, že síce dokážu urobiť z tejto terénnej krabice auto relatívne schopné ostrej jazdy po ceste, ale konečné riešenie závisí na zákazníkovi.

Ak máte záujem, pripravte si poriadny balík peňazí. Kto si bude chcieť kúpiť nové auto, ten bude potrebovať približne 200 tisíc eur. Nejakú menšiu sumu môžete ušetriť tým, že do JE Engineering priveziete vlastný Defender.

Prestavba je totiž možná u všetkých verzií a nerieši sa ani pravostranné alebo ľavostranné riadenie. V pláne je séria evidujúca 25 áut.

jemotor_1.jpgjemotor_2.jpgjemotor_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY