vytisknout velikost písma Land Rover Defender opäť dostal osemvalec. Tentokrát od Jaguaru

Land Rover Defender opäť dostal osemvalec. Tentokrát od Jaguaru

Land Rover Defender má síce svoje dni na európskych trhoch spočítané, ale to neznamená, že by nemohli vznikať ďalšie nové tuningové úpravy.

Nedávno sme písali o šesťkolesovej verzii Defender 110 osadenej osemvalcom, dnes prichádza ďalšia správa o úprave, ktorá opäť znamená inštaláciu osemvalcového motora. Ten má ale tentoraz pôvod u materskej automobilky.

Spoločnosť JE Engineering predstavila úpravu, vďaka ktorej dostanete do vášho defíka preplňovaný päťlitrový osemvalec známy z vrcholných verzií rôznych modelov Jaguar a Land Rover. Jeho maximálny výkon činí 354 kW (481 koní) a spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Samozrejmosťou je upravený podvozok, no ľudia od JE uvádzajú, že síce dokážu urobiť z tejto terénnej krabice auto relatívne schopné ostrej jazdy po ceste, ale konečné riešenie závisí na zákazníkovi.

Ak máte záujem, pripravte si poriadny balík peňazí. Kto si bude chcieť kúpiť nové auto, ten bude potrebovať približne 200 tisíc eur. Nejakú menšiu sumu môžete ušetriť tým, že do JE Engineering priveziete vlastný Defender.

Prestavba je totiž možná u všetkých verzií a nerieši sa ani pravostranné alebo ľavostranné riadenie. V pláne je séria evidujúca 25 áut.

jemotor_1.jpgjemotor_2.jpgjemotor_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY