vytisknout velikost písma Land Rover Defender 90 ako Chelsea Longnose od Project Kahn

Tiež vám na tomto Defenderi niečo nesedí? Bude to zrejme tou predĺženou kapotou. Voz sa volá príznačne Chelsea Longnose a pôjde možno o najrýchlejší Land Rover na svete...

Britská ladičská firma Project Kahn vám zaistí modifikáciu širokého spektra vozov od Maybachu 57 Kahn po Porsche Panamera Kahn, avšak jej doménou sú vozidlá z Veľkej Británie. Najmä potom Land Rover. Teraz Project Kahn prichádza s ďalšou variáciou na tému ortodoxného modelu Land Rover Defender, ktorého výroba sa blíži k záveru.

Ale späť k vozidlu na snímke. Jeho celé meno znie Land Rover Defender 90 Chelsea Longnose, takže je odvodený z kratšieho z Defenderov, avšak údajne sa pracuje aj na variantoch vychádzajúcich z Defendra 110. Najvýznamnejšou novinkou tohto modelu je zástavba zážihového vidlicového osemvalca s výkonom okolo 500 koní, takže asi bude možné veriť vyhláseniu autorov, že ide "možno o najrýchlejší Land Rover na planéte".

Land Rover Defender Kahn Longnose.jpg
Land Rover Defender 90 Chelsea Longnose pod svojou dlhou kapotou skrýva mohutný vidlicový osemvalec

Krútiaci moment sa prenáša na všetky štyri kolesá cez šesťstupňovú samočinnú prevodovku a upravené diferenciály. Náročná prestavba zahŕňa predĺženie celej prednej časti karosérie aj rázvoru náprav, modifikácie závesov kolies a zástavbu výkonnej brzdovej sústavy. Blatníky s rozšírenými lemami pojmú aj dvadsaťpalcové ráfiky, predok sa údajne dočkal nového nárazníka a upravených svetlometov.

Interiér je doplnený športovými sedadlami a pretekárskym volantom, odvrtávanými pedálmi a prepracovaným prístrojovým štítom, avšak k dispozícii je celá škála ďalšieho príslušenstva. Vzniknúť má celkom 49 podobných vozidiel, pričom ceny začínajú na úrovni, ktorá snáď ani nie je prekvapením: na Land Rover Defender 90 Chelsea Longnose si pripravte aspoň 89 950 libier.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY