vytisknout velikost písma Land Rover a Jaguar učí autonómne autá riadiť rovnako ako ľudia

Podľa Jaguaru a Land Roveru sa potom človek lepšie prispôsobí jazde v aute, ktoré bude riadiť samo. Testovacia flotila sa teraz pripravuje.
Land Rover a Jaguar učí autonómne autá riadiť rovnako ako ľudia

Správanie na križovatkách a kruhových objazdoch, reakcia na prekážky a nebezpečenstvo, uhýbanie pred vozidlami s právom prednostnej jazdy a predbiehanie, to všetko budú značky Jaguar a Land Rover učiť svoje autonómne autá. Cieľom je dosiahnuť, aby sa auto samo správalo ako človek - a nie ako robot.

Podľa Jaguaru a Land Roveru sa človek lepšie prispôsobí jazde v aute, ktoré bude riadiť samo, keď nebude frustrované jeho pomalými reakciami, prehnanou opatrnosťou a neschopnosťou pohotovo reagovať na vzniknutú situáciu.

Značky Jaguar a Land Rover veria, že len tak získajú vodiči v autonómne vozidlá dôveru a budú sa na ne viac spoliehať, čo by malo prispieť k vyššej bezpečnosti a plynulosti premávky. Testovacie flotila sa teraz pripravuje.

Cieľom testovania je zostaviť program, ktorý vyhodnotí, ako by sa v danej situácii mal zachovať "robot", v tomto prípade autonómny systém riadenia, aby bolo jeho správanie čo najbližšie skutočnému počínanie ľudského vodiča.

Značky Jaguar a Land Rover chcú dosiahnuť stav, kedy budú vodiči dávať autonómnemu riadeniu prednosť. Napriek tomu pedále a volant z Jaguarov a Land Roverov nezmiznú, vodič v nich bude bude mať vždy posledné slovo.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY