vytisknout velikost písma Land Rover a Jaguar učí autonómne autá riadiť rovnako ako ľudia

Podľa Jaguaru a Land Roveru sa potom človek lepšie prispôsobí jazde v aute, ktoré bude riadiť samo. Testovacia flotila sa teraz pripravuje.
Land Rover a Jaguar učí autonómne autá riadiť rovnako ako ľudia

Správanie na križovatkách a kruhových objazdoch, reakcia na prekážky a nebezpečenstvo, uhýbanie pred vozidlami s právom prednostnej jazdy a predbiehanie, to všetko budú značky Jaguar a Land Rover učiť svoje autonómne autá. Cieľom je dosiahnuť, aby sa auto samo správalo ako človek - a nie ako robot.

Podľa Jaguaru a Land Roveru sa človek lepšie prispôsobí jazde v aute, ktoré bude riadiť samo, keď nebude frustrované jeho pomalými reakciami, prehnanou opatrnosťou a neschopnosťou pohotovo reagovať na vzniknutú situáciu.

Značky Jaguar a Land Rover veria, že len tak získajú vodiči v autonómne vozidlá dôveru a budú sa na ne viac spoliehať, čo by malo prispieť k vyššej bezpečnosti a plynulosti premávky. Testovacie flotila sa teraz pripravuje.

Cieľom testovania je zostaviť program, ktorý vyhodnotí, ako by sa v danej situácii mal zachovať "robot", v tomto prípade autonómny systém riadenia, aby bolo jeho správanie čo najbližšie skutočnému počínanie ľudského vodiča.

Značky Jaguar a Land Rover chcú dosiahnuť stav, kedy budú vodiči dávať autonómnemu riadeniu prednosť. Napriek tomu pedále a volant z Jaguarov a Land Roverov nezmiznú, vodič v nich bude bude mať vždy posledné slovo.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY