vytisknout velikost písma Land Rover a Jaguar učí autonómne autá riadiť rovnako ako ľudia

Podľa Jaguaru a Land Roveru sa potom človek lepšie prispôsobí jazde v aute, ktoré bude riadiť samo. Testovacia flotila sa teraz pripravuje.
Land Rover a Jaguar učí autonómne autá riadiť rovnako ako ľudia

Správanie na križovatkách a kruhových objazdoch, reakcia na prekážky a nebezpečenstvo, uhýbanie pred vozidlami s právom prednostnej jazdy a predbiehanie, to všetko budú značky Jaguar a Land Rover učiť svoje autonómne autá. Cieľom je dosiahnuť, aby sa auto samo správalo ako človek - a nie ako robot.

Podľa Jaguaru a Land Roveru sa človek lepšie prispôsobí jazde v aute, ktoré bude riadiť samo, keď nebude frustrované jeho pomalými reakciami, prehnanou opatrnosťou a neschopnosťou pohotovo reagovať na vzniknutú situáciu.

Značky Jaguar a Land Rover veria, že len tak získajú vodiči v autonómne vozidlá dôveru a budú sa na ne viac spoliehať, čo by malo prispieť k vyššej bezpečnosti a plynulosti premávky. Testovacie flotila sa teraz pripravuje.

Cieľom testovania je zostaviť program, ktorý vyhodnotí, ako by sa v danej situácii mal zachovať "robot", v tomto prípade autonómny systém riadenia, aby bolo jeho správanie čo najbližšie skutočnému počínanie ľudského vodiča.

Značky Jaguar a Land Rover chcú dosiahnuť stav, kedy budú vodiči dávať autonómnemu riadeniu prednosť. Napriek tomu pedále a volant z Jaguarov a Land Roverov nezmiznú, vodič v nich bude bude mať vždy posledné slovo.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY