vytisknout velikost písma Land Rover a Jaguar učí autonómne autá riadiť rovnako ako ľudia

Podľa Jaguaru a Land Roveru sa potom človek lepšie prispôsobí jazde v aute, ktoré bude riadiť samo. Testovacia flotila sa teraz pripravuje.
Land Rover a Jaguar učí autonómne autá riadiť rovnako ako ľudia

Správanie na križovatkách a kruhových objazdoch, reakcia na prekážky a nebezpečenstvo, uhýbanie pred vozidlami s právom prednostnej jazdy a predbiehanie, to všetko budú značky Jaguar a Land Rover učiť svoje autonómne autá. Cieľom je dosiahnuť, aby sa auto samo správalo ako človek - a nie ako robot.

Podľa Jaguaru a Land Roveru sa človek lepšie prispôsobí jazde v aute, ktoré bude riadiť samo, keď nebude frustrované jeho pomalými reakciami, prehnanou opatrnosťou a neschopnosťou pohotovo reagovať na vzniknutú situáciu.

Značky Jaguar a Land Rover veria, že len tak získajú vodiči v autonómne vozidlá dôveru a budú sa na ne viac spoliehať, čo by malo prispieť k vyššej bezpečnosti a plynulosti premávky. Testovacie flotila sa teraz pripravuje.

Cieľom testovania je zostaviť program, ktorý vyhodnotí, ako by sa v danej situácii mal zachovať "robot", v tomto prípade autonómny systém riadenia, aby bolo jeho správanie čo najbližšie skutočnému počínanie ľudského vodiča.

Značky Jaguar a Land Rover chcú dosiahnuť stav, kedy budú vodiči dávať autonómnemu riadeniu prednosť. Napriek tomu pedále a volant z Jaguarov a Land Roverov nezmiznú, vodič v nich bude bude mať vždy posledné slovo.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY