vytisknout velikost písma Land Rover a Jaguar učí autonómne autá riadiť rovnako ako ľudia

Podľa Jaguaru a Land Roveru sa potom človek lepšie prispôsobí jazde v aute, ktoré bude riadiť samo. Testovacia flotila sa teraz pripravuje.
Land Rover a Jaguar učí autonómne autá riadiť rovnako ako ľudia

Správanie na križovatkách a kruhových objazdoch, reakcia na prekážky a nebezpečenstvo, uhýbanie pred vozidlami s právom prednostnej jazdy a predbiehanie, to všetko budú značky Jaguar a Land Rover učiť svoje autonómne autá. Cieľom je dosiahnuť, aby sa auto samo správalo ako človek - a nie ako robot.

Podľa Jaguaru a Land Roveru sa človek lepšie prispôsobí jazde v aute, ktoré bude riadiť samo, keď nebude frustrované jeho pomalými reakciami, prehnanou opatrnosťou a neschopnosťou pohotovo reagovať na vzniknutú situáciu.

Značky Jaguar a Land Rover veria, že len tak získajú vodiči v autonómne vozidlá dôveru a budú sa na ne viac spoliehať, čo by malo prispieť k vyššej bezpečnosti a plynulosti premávky. Testovacie flotila sa teraz pripravuje.

Cieľom testovania je zostaviť program, ktorý vyhodnotí, ako by sa v danej situácii mal zachovať "robot", v tomto prípade autonómny systém riadenia, aby bolo jeho správanie čo najbližšie skutočnému počínanie ľudského vodiča.

Značky Jaguar a Land Rover chcú dosiahnuť stav, kedy budú vodiči dávať autonómnemu riadeniu prednosť. Napriek tomu pedále a volant z Jaguarov a Land Roverov nezmiznú, vodič v nich bude bude mať vždy posledné slovo.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY