vytisknout velikost písma Land Cruiser V8 prešiel faceliftom. Má novú masku a vie sám brzdiť

Land Cruiser V8 prešiel faceliftom. Má novú masku a vie sám brzdiť

Obrovská Toyota Land Cruiser V8 sa predstavila v modernizovanom prevedení. Facelift priniesol klasické veci v podobe upraveného dizajnu, nových technológií a nakoniec došlo aj na modernizovaný motor.

Novinky v oblasti dizajnu sú jasne viditeľné hneď na prvý pohľad. Land Cruiser V8 totiž dostal kompletne prepracovanú prednú časť s novou maskou a svetlometmi používajúcimi diódy. Úprav sa ale dočkali aj zadné svetlá a do ponuky pribudli dve farby karosérie - hnedá a tmavo modrá. V interiéri prezrádza prítomnosť facelift predovšetkým prepracovaný stredový panel, ktorý má inak poskladané tlačidlá a nový displej.

Tým možno najdôležitejším je ale nový bezpečnostný systém, ktorý tiež prichádza s najnovším faceliftom. Vodič sa bude môcť spoľahnúť na adaptívny tempomat, sledovanie jazdných pruhov, rozpoznávanie chodcov, stráženie mŕtveho uhla alebo sledovanie prichádzajúcich automobilov.

Na domácom japonskom trhu sa Land Cruiser V8 ponúka s benzínovým osemvalcom, nás sa ale týka naftový motor V8 s objemom valcov 4,5 litra. Ten dostal rad úprav kvôli zníženiu produkcie emisií. Menili sa napríklad vstrekovače, softvér riadiacej jednotky a zľahka (+2,5%) sa navyšoval aj výkon motora. Naopak spotreba klesla o 8% na priemernú hodnotu 9,5 l/100 km.

Upravený Land Cruiser V8 sa najprv začne predávať na japonskom trhu. Kedy sa dostane do Európy, to sa zatiaľ ešte nevie.

lc_v8_18.jpglc_v8_02.jpglc_v8_22.jpglc_v8_23.jpglc_v8_24.jpglc_v8_25.jpglc_v8_26.jpglc_v8_19.jpglc_v8_13.jpglc_v8_27.jpglc_v8_28.jpglc_v8_14.jpglc_v8_11.jpglc_v8_12.jpglc_v8_15.jpglc_v8_16.jpglc_v8_17.jpglc_v8_20.jpglc_v8_21.jpglc_v8_01.jpglc_v8_03.jpglc_v8_04.jpglc_v8_05.jpglc_v8_06.jpglc_v8_07.jpglc_v8_08.jpglc_v8_09.jpglc_v8_10.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY