vytisknout velikost písma Land Cruiser V8 prešiel faceliftom. Má novú masku a vie sám brzdiť

Land Cruiser V8 prešiel faceliftom. Má novú masku a vie sám brzdiť

Obrovská Toyota Land Cruiser V8 sa predstavila v modernizovanom prevedení. Facelift priniesol klasické veci v podobe upraveného dizajnu, nových technológií a nakoniec došlo aj na modernizovaný motor.

Novinky v oblasti dizajnu sú jasne viditeľné hneď na prvý pohľad. Land Cruiser V8 totiž dostal kompletne prepracovanú prednú časť s novou maskou a svetlometmi používajúcimi diódy. Úprav sa ale dočkali aj zadné svetlá a do ponuky pribudli dve farby karosérie - hnedá a tmavo modrá. V interiéri prezrádza prítomnosť facelift predovšetkým prepracovaný stredový panel, ktorý má inak poskladané tlačidlá a nový displej.

Tým možno najdôležitejším je ale nový bezpečnostný systém, ktorý tiež prichádza s najnovším faceliftom. Vodič sa bude môcť spoľahnúť na adaptívny tempomat, sledovanie jazdných pruhov, rozpoznávanie chodcov, stráženie mŕtveho uhla alebo sledovanie prichádzajúcich automobilov.

Na domácom japonskom trhu sa Land Cruiser V8 ponúka s benzínovým osemvalcom, nás sa ale týka naftový motor V8 s objemom valcov 4,5 litra. Ten dostal rad úprav kvôli zníženiu produkcie emisií. Menili sa napríklad vstrekovače, softvér riadiacej jednotky a zľahka (+2,5%) sa navyšoval aj výkon motora. Naopak spotreba klesla o 8% na priemernú hodnotu 9,5 l/100 km.

Upravený Land Cruiser V8 sa najprv začne predávať na japonskom trhu. Kedy sa dostane do Európy, to sa zatiaľ ešte nevie.

lc_v8_18.jpglc_v8_02.jpglc_v8_22.jpglc_v8_23.jpglc_v8_24.jpglc_v8_25.jpglc_v8_26.jpglc_v8_19.jpglc_v8_13.jpglc_v8_27.jpglc_v8_28.jpglc_v8_14.jpglc_v8_11.jpglc_v8_12.jpglc_v8_15.jpglc_v8_16.jpglc_v8_17.jpglc_v8_20.jpglc_v8_21.jpglc_v8_01.jpglc_v8_03.jpglc_v8_04.jpglc_v8_05.jpglc_v8_06.jpglc_v8_07.jpglc_v8_08.jpglc_v8_09.jpglc_v8_10.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY