vytisknout velikost písma Land Cruiser V8 prešiel faceliftom. Má novú masku a vie sám brzdiť

Land Cruiser V8 prešiel faceliftom. Má novú masku a vie sám brzdiť

Obrovská Toyota Land Cruiser V8 sa predstavila v modernizovanom prevedení. Facelift priniesol klasické veci v podobe upraveného dizajnu, nových technológií a nakoniec došlo aj na modernizovaný motor.

Novinky v oblasti dizajnu sú jasne viditeľné hneď na prvý pohľad. Land Cruiser V8 totiž dostal kompletne prepracovanú prednú časť s novou maskou a svetlometmi používajúcimi diódy. Úprav sa ale dočkali aj zadné svetlá a do ponuky pribudli dve farby karosérie - hnedá a tmavo modrá. V interiéri prezrádza prítomnosť facelift predovšetkým prepracovaný stredový panel, ktorý má inak poskladané tlačidlá a nový displej.

Tým možno najdôležitejším je ale nový bezpečnostný systém, ktorý tiež prichádza s najnovším faceliftom. Vodič sa bude môcť spoľahnúť na adaptívny tempomat, sledovanie jazdných pruhov, rozpoznávanie chodcov, stráženie mŕtveho uhla alebo sledovanie prichádzajúcich automobilov.

Na domácom japonskom trhu sa Land Cruiser V8 ponúka s benzínovým osemvalcom, nás sa ale týka naftový motor V8 s objemom valcov 4,5 litra. Ten dostal rad úprav kvôli zníženiu produkcie emisií. Menili sa napríklad vstrekovače, softvér riadiacej jednotky a zľahka (+2,5%) sa navyšoval aj výkon motora. Naopak spotreba klesla o 8% na priemernú hodnotu 9,5 l/100 km.

Upravený Land Cruiser V8 sa najprv začne predávať na japonskom trhu. Kedy sa dostane do Európy, to sa zatiaľ ešte nevie.

lc_v8_18.jpglc_v8_02.jpglc_v8_22.jpglc_v8_23.jpglc_v8_24.jpglc_v8_25.jpglc_v8_26.jpglc_v8_19.jpglc_v8_13.jpglc_v8_27.jpglc_v8_28.jpglc_v8_14.jpglc_v8_11.jpglc_v8_12.jpglc_v8_15.jpglc_v8_16.jpglc_v8_17.jpglc_v8_20.jpglc_v8_21.jpglc_v8_01.jpglc_v8_03.jpglc_v8_04.jpglc_v8_05.jpglc_v8_06.jpglc_v8_07.jpglc_v8_08.jpglc_v8_09.jpglc_v8_10.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY