vytisknout velikost písma Land Cruiser V8 prešiel faceliftom. Má novú masku a vie sám brzdiť

Land Cruiser V8 prešiel faceliftom. Má novú masku a vie sám brzdiť

Obrovská Toyota Land Cruiser V8 sa predstavila v modernizovanom prevedení. Facelift priniesol klasické veci v podobe upraveného dizajnu, nových technológií a nakoniec došlo aj na modernizovaný motor.

Novinky v oblasti dizajnu sú jasne viditeľné hneď na prvý pohľad. Land Cruiser V8 totiž dostal kompletne prepracovanú prednú časť s novou maskou a svetlometmi používajúcimi diódy. Úprav sa ale dočkali aj zadné svetlá a do ponuky pribudli dve farby karosérie - hnedá a tmavo modrá. V interiéri prezrádza prítomnosť facelift predovšetkým prepracovaný stredový panel, ktorý má inak poskladané tlačidlá a nový displej.

Tým možno najdôležitejším je ale nový bezpečnostný systém, ktorý tiež prichádza s najnovším faceliftom. Vodič sa bude môcť spoľahnúť na adaptívny tempomat, sledovanie jazdných pruhov, rozpoznávanie chodcov, stráženie mŕtveho uhla alebo sledovanie prichádzajúcich automobilov.

Na domácom japonskom trhu sa Land Cruiser V8 ponúka s benzínovým osemvalcom, nás sa ale týka naftový motor V8 s objemom valcov 4,5 litra. Ten dostal rad úprav kvôli zníženiu produkcie emisií. Menili sa napríklad vstrekovače, softvér riadiacej jednotky a zľahka (+2,5%) sa navyšoval aj výkon motora. Naopak spotreba klesla o 8% na priemernú hodnotu 9,5 l/100 km.

Upravený Land Cruiser V8 sa najprv začne predávať na japonskom trhu. Kedy sa dostane do Európy, to sa zatiaľ ešte nevie.

lc_v8_18.jpglc_v8_02.jpglc_v8_22.jpglc_v8_23.jpglc_v8_24.jpglc_v8_25.jpglc_v8_26.jpglc_v8_19.jpglc_v8_13.jpglc_v8_27.jpglc_v8_28.jpglc_v8_14.jpglc_v8_11.jpglc_v8_12.jpglc_v8_15.jpglc_v8_16.jpglc_v8_17.jpglc_v8_20.jpglc_v8_21.jpglc_v8_01.jpglc_v8_03.jpglc_v8_04.jpglc_v8_05.jpglc_v8_06.jpglc_v8_07.jpglc_v8_08.jpglc_v8_09.jpglc_v8_10.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY