vytisknout velikost písma Land Cruiser V8 prešiel faceliftom. Má novú masku a vie sám brzdiť

Land Cruiser V8 prešiel faceliftom. Má novú masku a vie sám brzdiť

Obrovská Toyota Land Cruiser V8 sa predstavila v modernizovanom prevedení. Facelift priniesol klasické veci v podobe upraveného dizajnu, nových technológií a nakoniec došlo aj na modernizovaný motor.

Novinky v oblasti dizajnu sú jasne viditeľné hneď na prvý pohľad. Land Cruiser V8 totiž dostal kompletne prepracovanú prednú časť s novou maskou a svetlometmi používajúcimi diódy. Úprav sa ale dočkali aj zadné svetlá a do ponuky pribudli dve farby karosérie - hnedá a tmavo modrá. V interiéri prezrádza prítomnosť facelift predovšetkým prepracovaný stredový panel, ktorý má inak poskladané tlačidlá a nový displej.

Tým možno najdôležitejším je ale nový bezpečnostný systém, ktorý tiež prichádza s najnovším faceliftom. Vodič sa bude môcť spoľahnúť na adaptívny tempomat, sledovanie jazdných pruhov, rozpoznávanie chodcov, stráženie mŕtveho uhla alebo sledovanie prichádzajúcich automobilov.

Na domácom japonskom trhu sa Land Cruiser V8 ponúka s benzínovým osemvalcom, nás sa ale týka naftový motor V8 s objemom valcov 4,5 litra. Ten dostal rad úprav kvôli zníženiu produkcie emisií. Menili sa napríklad vstrekovače, softvér riadiacej jednotky a zľahka (+2,5%) sa navyšoval aj výkon motora. Naopak spotreba klesla o 8% na priemernú hodnotu 9,5 l/100 km.

Upravený Land Cruiser V8 sa najprv začne predávať na japonskom trhu. Kedy sa dostane do Európy, to sa zatiaľ ešte nevie.

lc_v8_18.jpglc_v8_02.jpglc_v8_22.jpglc_v8_23.jpglc_v8_24.jpglc_v8_25.jpglc_v8_26.jpglc_v8_19.jpglc_v8_13.jpglc_v8_27.jpglc_v8_28.jpglc_v8_14.jpglc_v8_11.jpglc_v8_12.jpglc_v8_15.jpglc_v8_16.jpglc_v8_17.jpglc_v8_20.jpglc_v8_21.jpglc_v8_01.jpglc_v8_03.jpglc_v8_04.jpglc_v8_05.jpglc_v8_06.jpglc_v8_07.jpglc_v8_08.jpglc_v8_09.jpglc_v8_10.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY