vytisknout velikost písma Lancia v Európe končí, vyrábať bude len Ypsilon pre taliansky trh

Vedenie koncernu Fiat prikročilo k ráznemu rozhodnutiu: značka Lancia na všetkých exportných trhoch úplne končí, vo výrobe zostane jediný model, a to iba na domácom trhu.
Lancia v Európe končí, vyrábať bude len Ypsilon pre taliansky trh

V prvej polovici 20. storočia patrila Lancia k najpokrokovejším automobilkám sveta a do dejín vývoja sa zapísala celým radom prvenstiev v zavádzaní moderných technických prvkov. Pod krídlami koncernu Fiat, kde skončila v roku 1969, jej sláva pomaly hasne, avšak z jej brán vycestovala rada vynikajúcich automobilov vrátane modelov Lancia Beta (1972), Lancia Delta (1979) alebo Lancia Thema (1984).

O svojich skalných priaznivcov Lancia neprichádzala ani neskôr a aj v súčasnosti mnohí z nich snívali o návrate Lancie na výslnie. Spomeňme napríklad veľmi vydarenú kreáciu Lancia Delta Concept z vlaňajšieho novembra, ktorá sa stretla s vrelým prijatím verejnosti.

Lancia Ypsilon 1.jpgLancia Ypsilon 3.jpgLancia Ypsilon 2.jpg
Lancia bude predávať len kompakty Ypsilon, čo s ňou bude ďalej, to je vo hviezdach

Všetky nádeje však teraz vyhasli. Šéf Fiatu Sergio Marchionne v rozhovore pre taliansky denník La Republica uviedol, že s Lanciou už nepočíta. Ešte pred niekoľkými rokmi pritom Marchionne vsádzal na rozširovanie ponuky modelov Lancie, predovšetkým o americké konštrukcie Chrysleru.

"Lancia sa stane značkou iba pre taliansky trh," uviedol Marchionne s tým, že aj všetky preznačené Chryslery budú z ponuky vyradené a produkcia sa obmedzí na vozidlá Lancia Ypsilon. A to zatiaľ nebolo potvrdené, či sa Ypsilon dočká nástupcu...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY