vytisknout velikost písma Lancia v Európe končí, vyrábať bude len Ypsilon pre taliansky trh

Vedenie koncernu Fiat prikročilo k ráznemu rozhodnutiu: značka Lancia na všetkých exportných trhoch úplne končí, vo výrobe zostane jediný model, a to iba na domácom trhu.
Lancia v Európe končí, vyrábať bude len Ypsilon pre taliansky trh

V prvej polovici 20. storočia patrila Lancia k najpokrokovejším automobilkám sveta a do dejín vývoja sa zapísala celým radom prvenstiev v zavádzaní moderných technických prvkov. Pod krídlami koncernu Fiat, kde skončila v roku 1969, jej sláva pomaly hasne, avšak z jej brán vycestovala rada vynikajúcich automobilov vrátane modelov Lancia Beta (1972), Lancia Delta (1979) alebo Lancia Thema (1984).

O svojich skalných priaznivcov Lancia neprichádzala ani neskôr a aj v súčasnosti mnohí z nich snívali o návrate Lancie na výslnie. Spomeňme napríklad veľmi vydarenú kreáciu Lancia Delta Concept z vlaňajšieho novembra, ktorá sa stretla s vrelým prijatím verejnosti.

Lancia Ypsilon 1.jpgLancia Ypsilon 3.jpgLancia Ypsilon 2.jpg
Lancia bude predávať len kompakty Ypsilon, čo s ňou bude ďalej, to je vo hviezdach

Všetky nádeje však teraz vyhasli. Šéf Fiatu Sergio Marchionne v rozhovore pre taliansky denník La Republica uviedol, že s Lanciou už nepočíta. Ešte pred niekoľkými rokmi pritom Marchionne vsádzal na rozširovanie ponuky modelov Lancie, predovšetkým o americké konštrukcie Chrysleru.

"Lancia sa stane značkou iba pre taliansky trh," uviedol Marchionne s tým, že aj všetky preznačené Chryslery budú z ponuky vyradené a produkcia sa obmedzí na vozidlá Lancia Ypsilon. A to zatiaľ nebolo potvrdené, či sa Ypsilon dočká nástupcu...

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY