vytisknout velikost písma Lancia v Európe končí, vyrábať bude len Ypsilon pre taliansky trh

Vedenie koncernu Fiat prikročilo k ráznemu rozhodnutiu: značka Lancia na všetkých exportných trhoch úplne končí, vo výrobe zostane jediný model, a to iba na domácom trhu.
Lancia v Európe končí, vyrábať bude len Ypsilon pre taliansky trh

V prvej polovici 20. storočia patrila Lancia k najpokrokovejším automobilkám sveta a do dejín vývoja sa zapísala celým radom prvenstiev v zavádzaní moderných technických prvkov. Pod krídlami koncernu Fiat, kde skončila v roku 1969, jej sláva pomaly hasne, avšak z jej brán vycestovala rada vynikajúcich automobilov vrátane modelov Lancia Beta (1972), Lancia Delta (1979) alebo Lancia Thema (1984).

O svojich skalných priaznivcov Lancia neprichádzala ani neskôr a aj v súčasnosti mnohí z nich snívali o návrate Lancie na výslnie. Spomeňme napríklad veľmi vydarenú kreáciu Lancia Delta Concept z vlaňajšieho novembra, ktorá sa stretla s vrelým prijatím verejnosti.

Lancia Ypsilon 1.jpgLancia Ypsilon 3.jpgLancia Ypsilon 2.jpg
Lancia bude predávať len kompakty Ypsilon, čo s ňou bude ďalej, to je vo hviezdach

Všetky nádeje však teraz vyhasli. Šéf Fiatu Sergio Marchionne v rozhovore pre taliansky denník La Republica uviedol, že s Lanciou už nepočíta. Ešte pred niekoľkými rokmi pritom Marchionne vsádzal na rozširovanie ponuky modelov Lancie, predovšetkým o americké konštrukcie Chrysleru.

"Lancia sa stane značkou iba pre taliansky trh," uviedol Marchionne s tým, že aj všetky preznačené Chryslery budú z ponuky vyradené a produkcia sa obmedzí na vozidlá Lancia Ypsilon. A to zatiaľ nebolo potvrdené, či sa Ypsilon dočká nástupcu...

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY