vytisknout velikost písma Lancia v Európe končí, vyrábať bude len Ypsilon pre taliansky trh

Vedenie koncernu Fiat prikročilo k ráznemu rozhodnutiu: značka Lancia na všetkých exportných trhoch úplne končí, vo výrobe zostane jediný model, a to iba na domácom trhu.
Lancia v Európe končí, vyrábať bude len Ypsilon pre taliansky trh

V prvej polovici 20. storočia patrila Lancia k najpokrokovejším automobilkám sveta a do dejín vývoja sa zapísala celým radom prvenstiev v zavádzaní moderných technických prvkov. Pod krídlami koncernu Fiat, kde skončila v roku 1969, jej sláva pomaly hasne, avšak z jej brán vycestovala rada vynikajúcich automobilov vrátane modelov Lancia Beta (1972), Lancia Delta (1979) alebo Lancia Thema (1984).

O svojich skalných priaznivcov Lancia neprichádzala ani neskôr a aj v súčasnosti mnohí z nich snívali o návrate Lancie na výslnie. Spomeňme napríklad veľmi vydarenú kreáciu Lancia Delta Concept z vlaňajšieho novembra, ktorá sa stretla s vrelým prijatím verejnosti.

Lancia Ypsilon 1.jpgLancia Ypsilon 3.jpgLancia Ypsilon 2.jpg
Lancia bude predávať len kompakty Ypsilon, čo s ňou bude ďalej, to je vo hviezdach

Všetky nádeje však teraz vyhasli. Šéf Fiatu Sergio Marchionne v rozhovore pre taliansky denník La Republica uviedol, že s Lanciou už nepočíta. Ešte pred niekoľkými rokmi pritom Marchionne vsádzal na rozširovanie ponuky modelov Lancie, predovšetkým o americké konštrukcie Chrysleru.

"Lancia sa stane značkou iba pre taliansky trh," uviedol Marchionne s tým, že aj všetky preznačené Chryslery budú z ponuky vyradené a produkcia sa obmedzí na vozidlá Lancia Ypsilon. A to zatiaľ nebolo potvrdené, či sa Ypsilon dočká nástupcu...

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY