vytisknout velikost písma Lancia v Európe končí, vyrábať bude len Ypsilon pre taliansky trh

Vedenie koncernu Fiat prikročilo k ráznemu rozhodnutiu: značka Lancia na všetkých exportných trhoch úplne končí, vo výrobe zostane jediný model, a to iba na domácom trhu.
Lancia v Európe končí, vyrábať bude len Ypsilon pre taliansky trh

V prvej polovici 20. storočia patrila Lancia k najpokrokovejším automobilkám sveta a do dejín vývoja sa zapísala celým radom prvenstiev v zavádzaní moderných technických prvkov. Pod krídlami koncernu Fiat, kde skončila v roku 1969, jej sláva pomaly hasne, avšak z jej brán vycestovala rada vynikajúcich automobilov vrátane modelov Lancia Beta (1972), Lancia Delta (1979) alebo Lancia Thema (1984).

O svojich skalných priaznivcov Lancia neprichádzala ani neskôr a aj v súčasnosti mnohí z nich snívali o návrate Lancie na výslnie. Spomeňme napríklad veľmi vydarenú kreáciu Lancia Delta Concept z vlaňajšieho novembra, ktorá sa stretla s vrelým prijatím verejnosti.

Lancia Ypsilon 1.jpgLancia Ypsilon 3.jpgLancia Ypsilon 2.jpg
Lancia bude predávať len kompakty Ypsilon, čo s ňou bude ďalej, to je vo hviezdach

Všetky nádeje však teraz vyhasli. Šéf Fiatu Sergio Marchionne v rozhovore pre taliansky denník La Republica uviedol, že s Lanciou už nepočíta. Ešte pred niekoľkými rokmi pritom Marchionne vsádzal na rozširovanie ponuky modelov Lancie, predovšetkým o americké konštrukcie Chrysleru.

"Lancia sa stane značkou iba pre taliansky trh," uviedol Marchionne s tým, že aj všetky preznačené Chryslery budú z ponuky vyradené a produkcia sa obmedzí na vozidlá Lancia Ypsilon. A to zatiaľ nebolo potvrdené, či sa Ypsilon dočká nástupcu...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY