vytisknout velikost písma Lancia Delta Concept: ako by chcela vyjsť z obrázkov...

Talian Angelo Granata si dal tú prácu a do grafickej podoby doviedol svoje predstavy o nástupcovi slávnej Delty HF Integrale.
Lancia Delta Concept: ako by chcela vyjsť z obrázkov...
Zoznam kapitol
  1. Lancia Delta Concept
  2. Fotogaléria

Pod našim článkom, v ktorom sme vám nedávno pripomenuli život modelu Lancia Delta predstaveného v roku 1979, sa strhla búrlivá diskusia o tom, či je Lancia značkou športových áut, alebo nie. Pravdou je, že najmä neskoršie prevedenie Lancia Delta HF Integrale patrí k najviac ceneným autám svojej doby a kategórie a že mnohí z priaznivcov automobilov by radi uvítali jeho adekvátneho nástupcu.

Lancia Delta Granata 05.jpgLancia Delta Granata 13.jpgLancia Delta Granata 01.jpgLancia Delta Granata 02.jpg
Lancia Delta Concept z pera stylistu Angela Granaty

V Lancii zatiaľ na svoju minulosť evidentne nemyslia, a tak prišiel stylista Angelo Granata, ktorý odkaz Delty HF Integrale previedol do modernej podoby. A zvlášť na niektorých jeho obrázkoch vyzerá Lancia Delta Concept tak dobre a uveriteľne, ako by sa jej chcelo okamžite vyraziť na cestu. Jeho kreácie vzdávajú hold pôvodnej Delte HF Integrale nielen "štvorakou" maskou, ale aj do strán vytiahnutými blatníkmi, ostro rezanými rysmi alebo širokými stĺpikmi C.

Delta Concept má byť štúdiou ľahkého a kompaktného vozidla, ktorý stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 630 mm a je 4 270 mm dlhý, 1 850 mm široký a len 1 380 mm vysoký. Angelo pod kapotu svojej vízie vstaval moderný zážihový štvorvalec 1750 TBi (aktuálne známy aj z Alfy Romeo 4C) s výkonom 235 koní (173 kW) pri 5 500 ot./min.

Lancia Delta Granata 07.jpgLancia Delta Granata 03.jpgLancia Delta Granata 04.jpgLancia Delta Granata 11.jpg
Zvlášť na niektorých obrázkoch vyzerá Delta Concept naozaj dobre...

Krútiaci moment má byť skrz nešpecifikovanú sústavu prenášaný na všetky kolesá a vozidlo s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosiahne rýchlosť 242 km/h. Sériovej výroby tohto vydareného konceptu sa nedočkáme, ale prečo si trochu nezasnívať...

Zdroj: angelogranata.com

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY