vytisknout velikost písma Lancer Evo končí aj v Amerike. Na rozlúčku prichádza Final Edition

Lancer Evo končí aj v Amerike. Na rozlúčku prichádza Final Edition

Mitsubishi dobrovoľne ukončilo večné súperenie so Subaru WRX STI. U nás už legendárne Evo nekúpite, ale rôzne po svete sa ešte predáva. Ako napríklad na americkom trhu. Lenže aj tam sa jeho pôsobenie chýli ku svojmu koncu, aj tam prišiel čas na lúčenie. A preto bola predstavená Final Edition.

Špeciálnu záverečnú verziu spoznáte podľa čiernej hliníkovej strechy, tmavo chrómových diskov kolies od spoločnosti Enke, lesklo čiernej časti nárazníka alebo jednoducho podľa nápisu Final Edition na zadku. Do interiéru potom dostala špeciálna verzia plaketu s poradovým číslom a červenú kontrastnú niť na sedadlá, volant, radiacu páku alebo tiež koberčeky.

O pohon sa stará preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 226 kW (307 k) a s krútiacim momentom 414 Nm. Päťstupňová prevodovka dostala skrátené dráhy radenia, posilnili sa tiež brzdy a podvozok dostal tlmiče Bilstein, respektíve pružiny Eibach.

Ako ste už asi pochopili, prípadní záujemcovia sa budú musieť pre svoje vozidlo vypraviť do Ameriky. Celá Final Edition je limitovaná počtom 1600 kusov.  

evo_23.jpgevo_24.jpgevo_25.jpgevo_26.jpgevo_27.jpgevo_28.jpgevo_21.jpgevo_01.jpgevo_02.jpgevo_03.jpgevo_10.jpgevo_04.jpgevo_05.jpgevo_06.jpgevo_07.jpgevo_08.jpgevo_11.jpgevo_12.jpgevo_13.jpgevo_14.jpgevo_15.jpgevo_16.jpgevo_17.jpgevo_18.jpgevo_19.jpgevo_20.jpgevo_22.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY