vytisknout velikost písma Lancer Evo končí aj v Amerike. Na rozlúčku prichádza Final Edition

Lancer Evo končí aj v Amerike. Na rozlúčku prichádza Final Edition

Mitsubishi dobrovoľne ukončilo večné súperenie so Subaru WRX STI. U nás už legendárne Evo nekúpite, ale rôzne po svete sa ešte predáva. Ako napríklad na americkom trhu. Lenže aj tam sa jeho pôsobenie chýli ku svojmu koncu, aj tam prišiel čas na lúčenie. A preto bola predstavená Final Edition.

Špeciálnu záverečnú verziu spoznáte podľa čiernej hliníkovej strechy, tmavo chrómových diskov kolies od spoločnosti Enke, lesklo čiernej časti nárazníka alebo jednoducho podľa nápisu Final Edition na zadku. Do interiéru potom dostala špeciálna verzia plaketu s poradovým číslom a červenú kontrastnú niť na sedadlá, volant, radiacu páku alebo tiež koberčeky.

O pohon sa stará preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 226 kW (307 k) a s krútiacim momentom 414 Nm. Päťstupňová prevodovka dostala skrátené dráhy radenia, posilnili sa tiež brzdy a podvozok dostal tlmiče Bilstein, respektíve pružiny Eibach.

Ako ste už asi pochopili, prípadní záujemcovia sa budú musieť pre svoje vozidlo vypraviť do Ameriky. Celá Final Edition je limitovaná počtom 1600 kusov.  

evo_23.jpgevo_24.jpgevo_25.jpgevo_26.jpgevo_27.jpgevo_28.jpgevo_21.jpgevo_01.jpgevo_02.jpgevo_03.jpgevo_10.jpgevo_04.jpgevo_05.jpgevo_06.jpgevo_07.jpgevo_08.jpgevo_11.jpgevo_12.jpgevo_13.jpgevo_14.jpgevo_15.jpgevo_16.jpgevo_17.jpgevo_18.jpgevo_19.jpgevo_20.jpgevo_22.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY