vytisknout velikost písma Lamborghini Veneno Roadster: Unikát trikrát drahší ako LaFerrari

Automobilka zo Sant'Agata Bolognese pokračuje v oslavách 50. výročia predstavením otvorenej verzie modelu Veneno. Pod futuristickou karosériou sa schováva ľahko modifikovaná technika Aventador.
Lamborghini Veneno Roadster: Unikát trikrát drahší ako LaFerrari

Spomínate si, aké to bolo, keď prišiel Veyron? Milión eur vtedy znelo ako absolútne obscénna suma. Dnes je ale všetko inak. Milión eur stojí kadejaké slušnejšie Ferrari a Horacio Pagani vyskúšal, že z limitovanej edície "teraz už ale naozaj poslednej" Zondy môže s úspechom účtovať ešte vyššie sumy.

lambo-veneno-roadster-1-1.jpgveneno_roadster_internal.jpg
Veneno Roadster je v podstate prekarosovaný Avendator

Najnovšie sa pokúša uľaviť miliardárom od tiaže ich kont Lamborghini s modelom Veneno Roadster. K jeho údajom sa dostaneme za chvíľu, ale ten najdôležitejší si povieme rovno. Tri. Celé. Tri. Milióny. Eur. Bez DPH.

Ak namietate, že za tieto peniaze by ste mohli dostať LaFerrari, McLaren P1 a väčšinu modelového radu Porsche navrch, musíme vám odpovedať, že takto to nefunguje. Cieľová skupina Venen má všetky tieto autá dávno objednané. A veľkosť ich zbierok sa bude počítať v desiatkach až stovkách áut.

Za svoje peniaze dostanete slušnú porciu exkluzivity. Lamborghini plánuje vyrobiť iba deväť kusov modelu Veneno Roadster, takže pravdepodobnosť, že na parkovisku svojho obľúbeného nákupného centra v Dubaji stretnete v rovnakú chvíľu rovnaké auto, je znesiteľne nízka. Nie ako s Veyron, ktorých je na každom rohu dvanásť do tucta.

Karoséria je vyrobená z kompozitov vystužených uhlíkovými vláknami a svojou estetikou vzdáva hold okruhovým prototypom, hoci Lamborghini na vrcholnej úrovni nepreteká a nikdy nepretekal.

Lamborghini sa chváli prepracovanou aerodynamikou. Zdôrazňuje veľkú starostlivosť venovanú prúdenie vzduchu pod autom a upozorňuje, že zliatinové kolesá svojím tvarom fungujú ako turbína, ktorá privádza chladiaci vzduch ku karbónovým brzdám. Tvrdí tiež, že Veneno Roadster generuje "extrémnu prítlačnú silu", bez toho aby sa však pochválilo konkrétnymi hodnotami.

Technicky je Veneno bez strechy v podstate konfekcia, používa techniku ​​sériového modelu Aventador. Výkon dvanásťvalca 6,5 l bol ale zvýšený na 750 koní. Na všetky štyri kolesá (u auta s tak "okruhovým" imidžom!) ho prenáša prevodovka ISR s piatimi prepínateľnými režimami.

Auto so suchou hmotnosťou 1490 kg zvládne zrýchlenie na 100 km/h za 2,9 s, udávaná najvyššia rýchlosť je 355 km/h. Dúfajme, že konštruktéri mysleli aj na turbulencie v kokpite pri týchto rýchlostiach. Veneno Roadster totiž nemá strechu - ani skladaciu, odnímateľnú, provizórnu alebo akúkoľvek inú.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY