vytisknout velikost písma Lamborghini Veneno Roadster: Unikát trikrát drahší ako LaFerrari

Automobilka zo Sant'Agata Bolognese pokračuje v oslavách 50. výročia predstavením otvorenej verzie modelu Veneno. Pod futuristickou karosériou sa schováva ľahko modifikovaná technika Aventador.
Lamborghini Veneno Roadster: Unikát trikrát drahší ako LaFerrari

Spomínate si, aké to bolo, keď prišiel Veyron? Milión eur vtedy znelo ako absolútne obscénna suma. Dnes je ale všetko inak. Milión eur stojí kadejaké slušnejšie Ferrari a Horacio Pagani vyskúšal, že z limitovanej edície "teraz už ale naozaj poslednej" Zondy môže s úspechom účtovať ešte vyššie sumy.

lambo-veneno-roadster-1-1.jpgveneno_roadster_internal.jpg
Veneno Roadster je v podstate prekarosovaný Avendator

Najnovšie sa pokúša uľaviť miliardárom od tiaže ich kont Lamborghini s modelom Veneno Roadster. K jeho údajom sa dostaneme za chvíľu, ale ten najdôležitejší si povieme rovno. Tri. Celé. Tri. Milióny. Eur. Bez DPH.

Ak namietate, že za tieto peniaze by ste mohli dostať LaFerrari, McLaren P1 a väčšinu modelového radu Porsche navrch, musíme vám odpovedať, že takto to nefunguje. Cieľová skupina Venen má všetky tieto autá dávno objednané. A veľkosť ich zbierok sa bude počítať v desiatkach až stovkách áut.

Za svoje peniaze dostanete slušnú porciu exkluzivity. Lamborghini plánuje vyrobiť iba deväť kusov modelu Veneno Roadster, takže pravdepodobnosť, že na parkovisku svojho obľúbeného nákupného centra v Dubaji stretnete v rovnakú chvíľu rovnaké auto, je znesiteľne nízka. Nie ako s Veyron, ktorých je na každom rohu dvanásť do tucta.

Karoséria je vyrobená z kompozitov vystužených uhlíkovými vláknami a svojou estetikou vzdáva hold okruhovým prototypom, hoci Lamborghini na vrcholnej úrovni nepreteká a nikdy nepretekal.

Lamborghini sa chváli prepracovanou aerodynamikou. Zdôrazňuje veľkú starostlivosť venovanú prúdenie vzduchu pod autom a upozorňuje, že zliatinové kolesá svojím tvarom fungujú ako turbína, ktorá privádza chladiaci vzduch ku karbónovým brzdám. Tvrdí tiež, že Veneno Roadster generuje "extrémnu prítlačnú silu", bez toho aby sa však pochválilo konkrétnymi hodnotami.

Technicky je Veneno bez strechy v podstate konfekcia, používa techniku ​​sériového modelu Aventador. Výkon dvanásťvalca 6,5 l bol ale zvýšený na 750 koní. Na všetky štyri kolesá (u auta s tak "okruhovým" imidžom!) ho prenáša prevodovka ISR s piatimi prepínateľnými režimami.

Auto so suchou hmotnosťou 1490 kg zvládne zrýchlenie na 100 km/h za 2,9 s, udávaná najvyššia rýchlosť je 355 km/h. Dúfajme, že konštruktéri mysleli aj na turbulencie v kokpite pri týchto rýchlostiach. Veneno Roadster totiž nemá strechu - ani skladaciu, odnímateľnú, provizórnu alebo akúkoľvek inú.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY