vytisknout velikost písma Lamborghini Veneno Roadster: Unikát trikrát drahší ako LaFerrari

Automobilka zo Sant'Agata Bolognese pokračuje v oslavách 50. výročia predstavením otvorenej verzie modelu Veneno. Pod futuristickou karosériou sa schováva ľahko modifikovaná technika Aventador.
Lamborghini Veneno Roadster: Unikát trikrát drahší ako LaFerrari

Spomínate si, aké to bolo, keď prišiel Veyron? Milión eur vtedy znelo ako absolútne obscénna suma. Dnes je ale všetko inak. Milión eur stojí kadejaké slušnejšie Ferrari a Horacio Pagani vyskúšal, že z limitovanej edície "teraz už ale naozaj poslednej" Zondy môže s úspechom účtovať ešte vyššie sumy.

lambo-veneno-roadster-1-1.jpgveneno_roadster_internal.jpg
Veneno Roadster je v podstate prekarosovaný Avendator

Najnovšie sa pokúša uľaviť miliardárom od tiaže ich kont Lamborghini s modelom Veneno Roadster. K jeho údajom sa dostaneme za chvíľu, ale ten najdôležitejší si povieme rovno. Tri. Celé. Tri. Milióny. Eur. Bez DPH.

Ak namietate, že za tieto peniaze by ste mohli dostať LaFerrari, McLaren P1 a väčšinu modelového radu Porsche navrch, musíme vám odpovedať, že takto to nefunguje. Cieľová skupina Venen má všetky tieto autá dávno objednané. A veľkosť ich zbierok sa bude počítať v desiatkach až stovkách áut.

Za svoje peniaze dostanete slušnú porciu exkluzivity. Lamborghini plánuje vyrobiť iba deväť kusov modelu Veneno Roadster, takže pravdepodobnosť, že na parkovisku svojho obľúbeného nákupného centra v Dubaji stretnete v rovnakú chvíľu rovnaké auto, je znesiteľne nízka. Nie ako s Veyron, ktorých je na každom rohu dvanásť do tucta.

Karoséria je vyrobená z kompozitov vystužených uhlíkovými vláknami a svojou estetikou vzdáva hold okruhovým prototypom, hoci Lamborghini na vrcholnej úrovni nepreteká a nikdy nepretekal.

Lamborghini sa chváli prepracovanou aerodynamikou. Zdôrazňuje veľkú starostlivosť venovanú prúdenie vzduchu pod autom a upozorňuje, že zliatinové kolesá svojím tvarom fungujú ako turbína, ktorá privádza chladiaci vzduch ku karbónovým brzdám. Tvrdí tiež, že Veneno Roadster generuje "extrémnu prítlačnú silu", bez toho aby sa však pochválilo konkrétnymi hodnotami.

Technicky je Veneno bez strechy v podstate konfekcia, používa techniku ​​sériového modelu Aventador. Výkon dvanásťvalca 6,5 l bol ale zvýšený na 750 koní. Na všetky štyri kolesá (u auta s tak "okruhovým" imidžom!) ho prenáša prevodovka ISR s piatimi prepínateľnými režimami.

Auto so suchou hmotnosťou 1490 kg zvládne zrýchlenie na 100 km/h za 2,9 s, udávaná najvyššia rýchlosť je 355 km/h. Dúfajme, že konštruktéri mysleli aj na turbulencie v kokpite pri týchto rýchlostiach. Veneno Roadster totiž nemá strechu - ani skladaciu, odnímateľnú, provizórnu alebo akúkoľvek inú.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY