vytisknout velikost písma Lamborghini ukázalo závodný Huracán GT3. Má len zadný náhon

Lamborghini ukázalo závodný Huracán GT3. Má len zadný náhon

Lamborghini predstavilo závodnú verziu nového modelu Huracán v špecifikácii GT3. Vídať ju budeme napríklad pri pretekoch Blancpain Endurance Series. Novinka je veľmi podobná špeciálu Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo, ktorý súťaží v značkovom šampionáte.

lambo (1).jpglambo (2).jpglambo (3).jpg
Závodné Lamborghini Huracán predstavil samozrejme aj šéf automobilky Stephan Winkelmann. Cena za nový špeciál GT3 je 369 000 eur. Už máte našetrené?

K pohonu špeciálu GT3 slúži atmosférický desaťvalec 5,2 l s bližšie nešpecifikovaným výkonom, ale výlučne zadné kolesá roztáča podľa pravidiel FIA šesťstupňová sekvenčná prevodovka s trojlamelovou spojkou. Základná hmotnosť 1239 kg je rozdelená medzi nápravy v pomere 48/52 v prospech tej zadnej.

Vedľa radikálnych aerodynamických úprav sa špeciál GT3 dočkal aj zásadne prepracovaného chladenia, prednej časti vozidla a zavesenia. Interiér bol tiež prispôsobený potrebám pretekania, takže tu vedľa ochrannej klietky je aj špeciálne sedadlo a multifunkčný volant, na ktorom si môžete nastavovať napríklad intenzitu kontroly trakcie a ABS.

Podľa pravidiel FIA tú nenájdete karbónové brzdy, ale klasické oceľové. Vpredu majú kotúče priemer 380 mm a zvierajú je šesťpiestikové strmene, vzadu sú 355mm kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi. Pretekárske hladké pneumatiky majú rozmer 315/680 vpredu a 325/705 vzadu. Auto je tiež vybavené pneumatickým zdvihákom pre urýchlenie zastávok v boxoch.

Závodné Lamborghini Huracán GT3 vás vyjde na 369 000 eur, bez daní a ďalších poplatkov. Náhradné diely si potom ale tiež budete musieť nakupovať sami.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY