vytisknout velikost písma Lamborghini ukázalo závodný Huracán GT3. Má len zadný náhon

Lamborghini ukázalo závodný Huracán GT3. Má len zadný náhon

Lamborghini predstavilo závodnú verziu nového modelu Huracán v špecifikácii GT3. Vídať ju budeme napríklad pri pretekoch Blancpain Endurance Series. Novinka je veľmi podobná špeciálu Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo, ktorý súťaží v značkovom šampionáte.

lambo (1).jpglambo (2).jpglambo (3).jpg
Závodné Lamborghini Huracán predstavil samozrejme aj šéf automobilky Stephan Winkelmann. Cena za nový špeciál GT3 je 369 000 eur. Už máte našetrené?

K pohonu špeciálu GT3 slúži atmosférický desaťvalec 5,2 l s bližšie nešpecifikovaným výkonom, ale výlučne zadné kolesá roztáča podľa pravidiel FIA šesťstupňová sekvenčná prevodovka s trojlamelovou spojkou. Základná hmotnosť 1239 kg je rozdelená medzi nápravy v pomere 48/52 v prospech tej zadnej.

Vedľa radikálnych aerodynamických úprav sa špeciál GT3 dočkal aj zásadne prepracovaného chladenia, prednej časti vozidla a zavesenia. Interiér bol tiež prispôsobený potrebám pretekania, takže tu vedľa ochrannej klietky je aj špeciálne sedadlo a multifunkčný volant, na ktorom si môžete nastavovať napríklad intenzitu kontroly trakcie a ABS.

Podľa pravidiel FIA tú nenájdete karbónové brzdy, ale klasické oceľové. Vpredu majú kotúče priemer 380 mm a zvierajú je šesťpiestikové strmene, vzadu sú 355mm kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi. Pretekárske hladké pneumatiky majú rozmer 315/680 vpredu a 325/705 vzadu. Auto je tiež vybavené pneumatickým zdvihákom pre urýchlenie zastávok v boxoch.

Závodné Lamborghini Huracán GT3 vás vyjde na 369 000 eur, bez daní a ďalších poplatkov. Náhradné diely si potom ale tiež budete musieť nakupovať sami.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY