vytisknout velikost písma Lamborghini ukázalo závodný Huracán GT3. Má len zadný náhon

Lamborghini ukázalo závodný Huracán GT3. Má len zadný náhon

Lamborghini predstavilo závodnú verziu nového modelu Huracán v špecifikácii GT3. Vídať ju budeme napríklad pri pretekoch Blancpain Endurance Series. Novinka je veľmi podobná špeciálu Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo, ktorý súťaží v značkovom šampionáte.

lambo (1).jpglambo (2).jpglambo (3).jpg
Závodné Lamborghini Huracán predstavil samozrejme aj šéf automobilky Stephan Winkelmann. Cena za nový špeciál GT3 je 369 000 eur. Už máte našetrené?

K pohonu špeciálu GT3 slúži atmosférický desaťvalec 5,2 l s bližšie nešpecifikovaným výkonom, ale výlučne zadné kolesá roztáča podľa pravidiel FIA šesťstupňová sekvenčná prevodovka s trojlamelovou spojkou. Základná hmotnosť 1239 kg je rozdelená medzi nápravy v pomere 48/52 v prospech tej zadnej.

Vedľa radikálnych aerodynamických úprav sa špeciál GT3 dočkal aj zásadne prepracovaného chladenia, prednej časti vozidla a zavesenia. Interiér bol tiež prispôsobený potrebám pretekania, takže tu vedľa ochrannej klietky je aj špeciálne sedadlo a multifunkčný volant, na ktorom si môžete nastavovať napríklad intenzitu kontroly trakcie a ABS.

Podľa pravidiel FIA tú nenájdete karbónové brzdy, ale klasické oceľové. Vpredu majú kotúče priemer 380 mm a zvierajú je šesťpiestikové strmene, vzadu sú 355mm kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi. Pretekárske hladké pneumatiky majú rozmer 315/680 vpredu a 325/705 vzadu. Auto je tiež vybavené pneumatickým zdvihákom pre urýchlenie zastávok v boxoch.

Závodné Lamborghini Huracán GT3 vás vyjde na 369 000 eur, bez daní a ďalších poplatkov. Náhradné diely si potom ale tiež budete musieť nakupovať sami.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY