vytisknout velikost písma Lamborghini ukázalo závodný Huracán GT3. Má len zadný náhon

Lamborghini ukázalo závodný Huracán GT3. Má len zadný náhon

Lamborghini predstavilo závodnú verziu nového modelu Huracán v špecifikácii GT3. Vídať ju budeme napríklad pri pretekoch Blancpain Endurance Series. Novinka je veľmi podobná špeciálu Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo, ktorý súťaží v značkovom šampionáte.

lambo (1).jpglambo (2).jpglambo (3).jpg
Závodné Lamborghini Huracán predstavil samozrejme aj šéf automobilky Stephan Winkelmann. Cena za nový špeciál GT3 je 369 000 eur. Už máte našetrené?

K pohonu špeciálu GT3 slúži atmosférický desaťvalec 5,2 l s bližšie nešpecifikovaným výkonom, ale výlučne zadné kolesá roztáča podľa pravidiel FIA šesťstupňová sekvenčná prevodovka s trojlamelovou spojkou. Základná hmotnosť 1239 kg je rozdelená medzi nápravy v pomere 48/52 v prospech tej zadnej.

Vedľa radikálnych aerodynamických úprav sa špeciál GT3 dočkal aj zásadne prepracovaného chladenia, prednej časti vozidla a zavesenia. Interiér bol tiež prispôsobený potrebám pretekania, takže tu vedľa ochrannej klietky je aj špeciálne sedadlo a multifunkčný volant, na ktorom si môžete nastavovať napríklad intenzitu kontroly trakcie a ABS.

Podľa pravidiel FIA tú nenájdete karbónové brzdy, ale klasické oceľové. Vpredu majú kotúče priemer 380 mm a zvierajú je šesťpiestikové strmene, vzadu sú 355mm kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi. Pretekárske hladké pneumatiky majú rozmer 315/680 vpredu a 325/705 vzadu. Auto je tiež vybavené pneumatickým zdvihákom pre urýchlenie zastávok v boxoch.

Závodné Lamborghini Huracán GT3 vás vyjde na 369 000 eur, bez daní a ďalších poplatkov. Náhradné diely si potom ale tiež budete musieť nakupovať sami.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY