vytisknout velikost písma Lamborghini ukázalo závodný Huracán GT3. Má len zadný náhon

Lamborghini ukázalo závodný Huracán GT3. Má len zadný náhon

Lamborghini predstavilo závodnú verziu nového modelu Huracán v špecifikácii GT3. Vídať ju budeme napríklad pri pretekoch Blancpain Endurance Series. Novinka je veľmi podobná špeciálu Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo, ktorý súťaží v značkovom šampionáte.

lambo (1).jpglambo (2).jpglambo (3).jpg
Závodné Lamborghini Huracán predstavil samozrejme aj šéf automobilky Stephan Winkelmann. Cena za nový špeciál GT3 je 369 000 eur. Už máte našetrené?

K pohonu špeciálu GT3 slúži atmosférický desaťvalec 5,2 l s bližšie nešpecifikovaným výkonom, ale výlučne zadné kolesá roztáča podľa pravidiel FIA šesťstupňová sekvenčná prevodovka s trojlamelovou spojkou. Základná hmotnosť 1239 kg je rozdelená medzi nápravy v pomere 48/52 v prospech tej zadnej.

Vedľa radikálnych aerodynamických úprav sa špeciál GT3 dočkal aj zásadne prepracovaného chladenia, prednej časti vozidla a zavesenia. Interiér bol tiež prispôsobený potrebám pretekania, takže tu vedľa ochrannej klietky je aj špeciálne sedadlo a multifunkčný volant, na ktorom si môžete nastavovať napríklad intenzitu kontroly trakcie a ABS.

Podľa pravidiel FIA tú nenájdete karbónové brzdy, ale klasické oceľové. Vpredu majú kotúče priemer 380 mm a zvierajú je šesťpiestikové strmene, vzadu sú 355mm kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi. Pretekárske hladké pneumatiky majú rozmer 315/680 vpredu a 325/705 vzadu. Auto je tiež vybavené pneumatickým zdvihákom pre urýchlenie zastávok v boxoch.

Závodné Lamborghini Huracán GT3 vás vyjde na 369 000 eur, bez daní a ďalších poplatkov. Náhradné diely si potom ale tiež budete musieť nakupovať sami.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY