vytisknout velikost písma Lamborghini Terzo Millennio: Koniec veľkých motorov

Nový koncept Lamborghini ukazuje, ako budú vyzerať superšporty budúcnosti. Na veľký spaľovací motor zabudnite, ide samozrejme o elektromobil. Ako základný zdroj energie slúžia superkondenzátory. Navyše sa počíta s batériami tak tenkými, že ich bude možné integrovať priamo do panelov karosérie.
Lamborghini Terzo Millennio: Koniec veľkých motorov

Lamborghini odhalilo svoj nový koncept predstavujúci víziu toho, ako budú vyzerať superšportové automobily určené zákazníkom tretieho tisícročia. Nepochybne pôjde o veľmi rýchly stroj, so spaľovacím motorom sa už ale nepočíta. Štúdia Terzo Millennio je čistokrvný elektromobil, ktorý ponúkne rad zaujímavých technologií.

Žiadne presné čísla automobilka nezverejnila, takže môžeme len špekulovať o tom, ako veľmi rýchly tento automobil bude. Každopádne by mal mať elektromotory integrované priamo vo všetkých štyroch kolesách, čo prinesie už dnes dobre známe výhody v podobe nezávislej regulácie každého kolesa zvlášť a tým pádom aj schopnosť doslova prelietavať zákruty neuveriteľnou rýchlosťou.

Klasické batérie budú podľa vízie automobilky Lamborghini v budúcnosti už prekonané. Nahradiť ich majú takzvané superkondenzátory, ktoré sú podstatne menšie, výkonnejšie a ktoré možno nabiť oveľa rýchlejšie. Tie tiež majú slúžiť novému superšportu ako základný zdroj elektrickej energie. Batérie však predsa len zostanú, lenže budú tak malé, že ich bude možné integrovať priamo do karbónovej karosérie. Tá mimochodom dostane navyše technológiu, kedy vozidlo dokáže monitorovať poškodenie karosérie a prípadne si nájdené poškodenie aj sám opraví.

Koncept Lamborghini Terzo Millennio je hudbou vzdialenej budúcnosti, no podľa automobilky niektoré technológie nie sú také sci-fi, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY