vytisknout velikost písma Lamborghini: hybrid a turbo len vtedy, keď nás donúti legislatíva

Lamborghini: hybrid a turbo len vtedy, keď nás donúti legislatíva

Automobilka Lamborghini sa bráni preplňovania a hybridnému pohonu vo svojich superšportoch, pretože jej zákazníci jednoducho chcú klasické veľkoobjemové a vysokootáčkové motory s atmosférickým nasávaním.

Kým teda legislatíva nedonúti automobilku prejsť k efektívnejšiemu pohonu s nižšími emisiami, Lamborghini sa touto cestou nevydá. Britskému magazínu Car to povedal šéf vývoja značky Lamborghini Maurizio Reggiani.

Hybridný pohon odbil slovami, že niečo také má zmysel len v štvordverovom sedane alebo v SUV. Obidva modely síce Lamborghini chce vyrábať, ale napríklad projekt SUV stále čaká na schválenie materským Volkswagenom.

Preplňovanie spolu s downsizingom je síce cesta k nižším emisiám, ale kým značku nedonúti legislatíva alebo dopyt v krajinách, kde budú príliš vysoké dane podľa emisií alebo objemu motora, nebude Lamborghini vyrábať motory s turbom.

Napriek tomu Maurizio Reggiani vyjadril obavu o budúcnosť klasických veľkoobjemových motorov, ktorým dáva podľa svojho presvedčenia zhruba tak štyri roky života, než budú musieť byť nahradené menšími preplňovanými pohonnými jednotkami.

Ďalším variantom zníženia emisií sú menšie a ľahšie modely s pohonom len zadných kolies. Aj keď s nimi značka vo svojich plánoch počíta, všetky vozidlá s výkonom okolo 600 a viac koní sa budú vo svojom základnom prevedení držať pohonu všetkých kolies, povedal Reggiani. Zadokolesovky budú len špeciálne limitované edície.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY