vytisknout velikost písma Lamborghini: hybrid a turbo len vtedy, keď nás donúti legislatíva

Lamborghini: hybrid a turbo len vtedy, keď nás donúti legislatíva

Automobilka Lamborghini sa bráni preplňovania a hybridnému pohonu vo svojich superšportoch, pretože jej zákazníci jednoducho chcú klasické veľkoobjemové a vysokootáčkové motory s atmosférickým nasávaním.

Kým teda legislatíva nedonúti automobilku prejsť k efektívnejšiemu pohonu s nižšími emisiami, Lamborghini sa touto cestou nevydá. Britskému magazínu Car to povedal šéf vývoja značky Lamborghini Maurizio Reggiani.

Hybridný pohon odbil slovami, že niečo také má zmysel len v štvordverovom sedane alebo v SUV. Obidva modely síce Lamborghini chce vyrábať, ale napríklad projekt SUV stále čaká na schválenie materským Volkswagenom.

Preplňovanie spolu s downsizingom je síce cesta k nižším emisiám, ale kým značku nedonúti legislatíva alebo dopyt v krajinách, kde budú príliš vysoké dane podľa emisií alebo objemu motora, nebude Lamborghini vyrábať motory s turbom.

Napriek tomu Maurizio Reggiani vyjadril obavu o budúcnosť klasických veľkoobjemových motorov, ktorým dáva podľa svojho presvedčenia zhruba tak štyri roky života, než budú musieť byť nahradené menšími preplňovanými pohonnými jednotkami.

Ďalším variantom zníženia emisií sú menšie a ľahšie modely s pohonom len zadných kolies. Aj keď s nimi značka vo svojich plánoch počíta, všetky vozidlá s výkonom okolo 600 a viac koní sa budú vo svojom základnom prevedení držať pohonu všetkých kolies, povedal Reggiani. Zadokolesovky budú len špeciálne limitované edície.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY