vytisknout velikost písma Lamborghini: hybrid a turbo len vtedy, keď nás donúti legislatíva

Lamborghini: hybrid a turbo len vtedy, keď nás donúti legislatíva

Automobilka Lamborghini sa bráni preplňovania a hybridnému pohonu vo svojich superšportoch, pretože jej zákazníci jednoducho chcú klasické veľkoobjemové a vysokootáčkové motory s atmosférickým nasávaním.

Kým teda legislatíva nedonúti automobilku prejsť k efektívnejšiemu pohonu s nižšími emisiami, Lamborghini sa touto cestou nevydá. Britskému magazínu Car to povedal šéf vývoja značky Lamborghini Maurizio Reggiani.

Hybridný pohon odbil slovami, že niečo také má zmysel len v štvordverovom sedane alebo v SUV. Obidva modely síce Lamborghini chce vyrábať, ale napríklad projekt SUV stále čaká na schválenie materským Volkswagenom.

Preplňovanie spolu s downsizingom je síce cesta k nižším emisiám, ale kým značku nedonúti legislatíva alebo dopyt v krajinách, kde budú príliš vysoké dane podľa emisií alebo objemu motora, nebude Lamborghini vyrábať motory s turbom.

Napriek tomu Maurizio Reggiani vyjadril obavu o budúcnosť klasických veľkoobjemových motorov, ktorým dáva podľa svojho presvedčenia zhruba tak štyri roky života, než budú musieť byť nahradené menšími preplňovanými pohonnými jednotkami.

Ďalším variantom zníženia emisií sú menšie a ľahšie modely s pohonom len zadných kolies. Aj keď s nimi značka vo svojich plánoch počíta, všetky vozidlá s výkonom okolo 600 a viac koní sa budú vo svojom základnom prevedení držať pohonu všetkých kolies, povedal Reggiani. Zadokolesovky budú len špeciálne limitované edície.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY