vytisknout velikost písma Lamborghini: hybrid a turbo len vtedy, keď nás donúti legislatíva

Lamborghini: hybrid a turbo len vtedy, keď nás donúti legislatíva

Automobilka Lamborghini sa bráni preplňovania a hybridnému pohonu vo svojich superšportoch, pretože jej zákazníci jednoducho chcú klasické veľkoobjemové a vysokootáčkové motory s atmosférickým nasávaním.

Kým teda legislatíva nedonúti automobilku prejsť k efektívnejšiemu pohonu s nižšími emisiami, Lamborghini sa touto cestou nevydá. Britskému magazínu Car to povedal šéf vývoja značky Lamborghini Maurizio Reggiani.

Hybridný pohon odbil slovami, že niečo také má zmysel len v štvordverovom sedane alebo v SUV. Obidva modely síce Lamborghini chce vyrábať, ale napríklad projekt SUV stále čaká na schválenie materským Volkswagenom.

Preplňovanie spolu s downsizingom je síce cesta k nižším emisiám, ale kým značku nedonúti legislatíva alebo dopyt v krajinách, kde budú príliš vysoké dane podľa emisií alebo objemu motora, nebude Lamborghini vyrábať motory s turbom.

Napriek tomu Maurizio Reggiani vyjadril obavu o budúcnosť klasických veľkoobjemových motorov, ktorým dáva podľa svojho presvedčenia zhruba tak štyri roky života, než budú musieť byť nahradené menšími preplňovanými pohonnými jednotkami.

Ďalším variantom zníženia emisií sú menšie a ľahšie modely s pohonom len zadných kolies. Aj keď s nimi značka vo svojich plánoch počíta, všetky vozidlá s výkonom okolo 600 a viac koní sa budú vo svojom základnom prevedení držať pohonu všetkých kolies, povedal Reggiani. Zadokolesovky budú len špeciálne limitované edície.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY