vytisknout velikost písma Lamborghini: hybrid a turbo len vtedy, keď nás donúti legislatíva

Lamborghini: hybrid a turbo len vtedy, keď nás donúti legislatíva

Automobilka Lamborghini sa bráni preplňovania a hybridnému pohonu vo svojich superšportoch, pretože jej zákazníci jednoducho chcú klasické veľkoobjemové a vysokootáčkové motory s atmosférickým nasávaním.

Kým teda legislatíva nedonúti automobilku prejsť k efektívnejšiemu pohonu s nižšími emisiami, Lamborghini sa touto cestou nevydá. Britskému magazínu Car to povedal šéf vývoja značky Lamborghini Maurizio Reggiani.

Hybridný pohon odbil slovami, že niečo také má zmysel len v štvordverovom sedane alebo v SUV. Obidva modely síce Lamborghini chce vyrábať, ale napríklad projekt SUV stále čaká na schválenie materským Volkswagenom.

Preplňovanie spolu s downsizingom je síce cesta k nižším emisiám, ale kým značku nedonúti legislatíva alebo dopyt v krajinách, kde budú príliš vysoké dane podľa emisií alebo objemu motora, nebude Lamborghini vyrábať motory s turbom.

Napriek tomu Maurizio Reggiani vyjadril obavu o budúcnosť klasických veľkoobjemových motorov, ktorým dáva podľa svojho presvedčenia zhruba tak štyri roky života, než budú musieť byť nahradené menšími preplňovanými pohonnými jednotkami.

Ďalším variantom zníženia emisií sú menšie a ľahšie modely s pohonom len zadných kolies. Aj keď s nimi značka vo svojich plánoch počíta, všetky vozidlá s výkonom okolo 600 a viac koní sa budú vo svojom základnom prevedení držať pohonu všetkých kolies, povedal Reggiani. Zadokolesovky budú len špeciálne limitované edície.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY