vytisknout velikost písma Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je "lacná" cesta k pretekaniu

Lamborghini modernizovalo závodný Huracán. Okrem značkového poháru Super Trofeo môže štartovať aj v triede GT Cup. Je to jedna z najdostupnejších ciest k závodnému vozidlu vyššej kategórie.
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je "lacná" cesta k pretekaniu

Závodný Lamborghini Huracán má za sebou facelift, v ktorom sa toho zmenilo viac než dosť. Z pôvodného vozidla bol vlastne prevzatý len zadný difúzor, predné "lízátko" a časť podlahy. Nová je zadná plutvička po vzore súčasných monopostov formuly 1 pre vyššiu stabilitu vo vysokej rýchlosti a upravený bol tiež tvar zadných blatníkov a krídla.

Celá aerodynamika tak bola zásadne prepracovaná. Huracan Racing ponúka viac ťahu a lepšie chladenie šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky, motora a vodiča. A ten sa pri práci s atmosférickým desaťvalcom 5,2 l s výkonom 620 koní asi zapotí celkom dosť. Ovládanie trakcie a ABS môže byť nastavené v desiatich krokoch, ak to umožňujú pravidlá súťaže.

Motor má 3% vyšší krútiaci moment, s elektronicky obmedzenou maximálnou rýchlosťou 280 km/h. Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo, s ktorého modifikáciou pomáhala renomovaná spoločnosť Dallara, bude štartovať ako v značkovom šampionáte, tak prípadne aj v triede GT Cup.

Nový model stojí bez dane 235 000 eur, čo nie je zas tak veľa za kompletne pripravený závodiak, ku ktorému ešte dostanete unikátne hodinky. Musíte si kúpiť súčiastky a pneumatiky sami, ale stále je to asi 60% ceny pre pretekárske vozidlo GT3. Kto má staršiu verziu Huracánu, môže si kúpiť len nový aerodynamický balík.

Nový Huracan má zvládnuť slávny okruh v Monze o 1,5 sekundy rýchlejšie. A 1,5 s na kolo je obrovský rozdiel v tejto veľmi vyváženej triede.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY