vytisknout velikost písma Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je "lacná" cesta k pretekaniu

Lamborghini modernizovalo závodný Huracán. Okrem značkového poháru Super Trofeo môže štartovať aj v triede GT Cup. Je to jedna z najdostupnejších ciest k závodnému vozidlu vyššej kategórie.
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je "lacná" cesta k pretekaniu

Závodný Lamborghini Huracán má za sebou facelift, v ktorom sa toho zmenilo viac než dosť. Z pôvodného vozidla bol vlastne prevzatý len zadný difúzor, predné "lízátko" a časť podlahy. Nová je zadná plutvička po vzore súčasných monopostov formuly 1 pre vyššiu stabilitu vo vysokej rýchlosti a upravený bol tiež tvar zadných blatníkov a krídla.

Celá aerodynamika tak bola zásadne prepracovaná. Huracan Racing ponúka viac ťahu a lepšie chladenie šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky, motora a vodiča. A ten sa pri práci s atmosférickým desaťvalcom 5,2 l s výkonom 620 koní asi zapotí celkom dosť. Ovládanie trakcie a ABS môže byť nastavené v desiatich krokoch, ak to umožňujú pravidlá súťaže.

Motor má 3% vyšší krútiaci moment, s elektronicky obmedzenou maximálnou rýchlosťou 280 km/h. Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo, s ktorého modifikáciou pomáhala renomovaná spoločnosť Dallara, bude štartovať ako v značkovom šampionáte, tak prípadne aj v triede GT Cup.

Nový model stojí bez dane 235 000 eur, čo nie je zas tak veľa za kompletne pripravený závodiak, ku ktorému ešte dostanete unikátne hodinky. Musíte si kúpiť súčiastky a pneumatiky sami, ale stále je to asi 60% ceny pre pretekárske vozidlo GT3. Kto má staršiu verziu Huracánu, môže si kúpiť len nový aerodynamický balík.

Nový Huracan má zvládnuť slávny okruh v Monze o 1,5 sekundy rýchlejšie. A 1,5 s na kolo je obrovský rozdiel v tejto veľmi vyváženej triede.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY