vytisknout velikost písma Lamborghini Huracán s pohonom zadných kolies je ľahší a slabší

Lamborghini Huracán prišlo o tridsať koní výkonu, ale dostalo pohon zadných kolies a schudlo 33 kg.
Lamborghini Huracán s pohonom zadných kolies je ľahší a slabší

Rovnako ako v prípade minulej generácie "základného" športového modelu Gallardo predstavilo Lamborghini súčasný Huracán s pohonom zadných kolies. Volá sa LP580-2 a ako názov napovedá, má o 30 koní slabší atmosférický desaťvalec 5,2 l. Tiež ale váži o 33 kg menej.

Lamborghini-Huracan_LP580-2_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgLamborghini-Huracan_LP580-2_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgDesaťvalec Huracan s pohonom zadných kolies je síce o 30 koní slabší, ale aj tak ponúka 75% krútiaceho momentu už v 1000 ot./min. Vie vypnúť aj jednu radu valcov, aby znížil spotrebu a emisie

Lamborghini tvrdí, že upravilo podvozok, riadenie, stabilizačný systém a geometriu tak, aby viac vynikol pretáčavý charakter zadnokolesovky, či už zvolíte jeden z troch jazdných režimov Strada, Sport alebo Corsa. Zaujímavé tiež je, že 60% hmoty autá sedí na zadnej náprave, takže nedostatok trakcie naozaj nehrozí.

Tradičný atmosférický desaťvalec s objemom 5,2 l teda zostal a nekoná sa downsizing v podobe päťvalce. Aj keď... motor vie vypnúť jednu radu valcov, takže sa z neho pri čiastočnom zaťažení stane päťvalec. Pod plným plynom ale vždy beží na všetkých desať valcov.

Lamborghini-Huracan_LP580-2_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgLamborghini-Huracan_LP580-2_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpg
V manuále tento Huracán nie je. Celkom je ale o 33 kg ľahší než štvorkolka LP610-4 a Lamborghini sľubuje výraznejší pretáčavý charakter. Základná cena je 150 000 eur bez dane

Dostane zo seba najvyšší výkon 426 kW (580 kw 8000 ot./min. A krútiaci moment vrcholí hodnotou 540 Nm v 6500 ot./min. Motor plní normu Euro 6 a v kombinácii spotrebuje 11,9 l/100 km. Prevodovka je opäť sedemstupňová dvojspojková. Základné dynamické parametre sú nasledujúce: 320 km/h najvyššiu rýchlosť, 3,4 s zrýchlenie z 0 na 100 km/h a 10,1 s zrýchlenie z 0 na 200 km/h.

Výbava ubratím jednej poháňanej nápravy nestráca na svojom lesku. Stále tu môžete veselo priplácať za množstvo hračiek a luxusných prvkov, takže základné cenovka 150 000 eur bez dane sa môže pekne zdvihnúť.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY