vytisknout velikost písma Lamborghini Huracán s pohonom zadných kolies je ľahší a slabší

Lamborghini Huracán prišlo o tridsať koní výkonu, ale dostalo pohon zadných kolies a schudlo 33 kg.
Lamborghini Huracán s pohonom zadných kolies je ľahší a slabší

Rovnako ako v prípade minulej generácie "základného" športového modelu Gallardo predstavilo Lamborghini súčasný Huracán s pohonom zadných kolies. Volá sa LP580-2 a ako názov napovedá, má o 30 koní slabší atmosférický desaťvalec 5,2 l. Tiež ale váži o 33 kg menej.

Lamborghini-Huracan_LP580-2_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgLamborghini-Huracan_LP580-2_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgDesaťvalec Huracan s pohonom zadných kolies je síce o 30 koní slabší, ale aj tak ponúka 75% krútiaceho momentu už v 1000 ot./min. Vie vypnúť aj jednu radu valcov, aby znížil spotrebu a emisie

Lamborghini tvrdí, že upravilo podvozok, riadenie, stabilizačný systém a geometriu tak, aby viac vynikol pretáčavý charakter zadnokolesovky, či už zvolíte jeden z troch jazdných režimov Strada, Sport alebo Corsa. Zaujímavé tiež je, že 60% hmoty autá sedí na zadnej náprave, takže nedostatok trakcie naozaj nehrozí.

Tradičný atmosférický desaťvalec s objemom 5,2 l teda zostal a nekoná sa downsizing v podobe päťvalce. Aj keď... motor vie vypnúť jednu radu valcov, takže sa z neho pri čiastočnom zaťažení stane päťvalec. Pod plným plynom ale vždy beží na všetkých desať valcov.

Lamborghini-Huracan_LP580-2_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgLamborghini-Huracan_LP580-2_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpg
V manuále tento Huracán nie je. Celkom je ale o 33 kg ľahší než štvorkolka LP610-4 a Lamborghini sľubuje výraznejší pretáčavý charakter. Základná cena je 150 000 eur bez dane

Dostane zo seba najvyšší výkon 426 kW (580 kw 8000 ot./min. A krútiaci moment vrcholí hodnotou 540 Nm v 6500 ot./min. Motor plní normu Euro 6 a v kombinácii spotrebuje 11,9 l/100 km. Prevodovka je opäť sedemstupňová dvojspojková. Základné dynamické parametre sú nasledujúce: 320 km/h najvyššiu rýchlosť, 3,4 s zrýchlenie z 0 na 100 km/h a 10,1 s zrýchlenie z 0 na 200 km/h.

Výbava ubratím jednej poháňanej nápravy nestráca na svojom lesku. Stále tu môžete veselo priplácať za množstvo hračiek a luxusných prvkov, takže základné cenovka 150 000 eur bez dane sa môže pekne zdvihnúť.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY