vytisknout velikost písma Lamborghini Huracan s kompresorom sa volá LP850-4 Lucifero

Ukážte nám niekoho, komu príde nové Lamborghini Huracan pomalé. Alebo niekoho, kto tvrdí, že akútne potrebuje tuning, aby nebol na ceste pre hanbu.
Lamborghini Huracan s kompresorom sa volá LP850-4 Lucifero

Nemecký tuner s čudným názvom Wheelsandmore (voľne preložené Kolesá a niečo k tomu) pripravil sadu úprav pre taliansky superšport Lamborghini Huracan. Výkon motora tak môže poskočiť až na šialených 850 koní.

Na prvý pohľad to môže vyzerať ako nejaký vtip, ktorý nikto nemôže myslieť vážne. Naozaj je Lamborghini Huracan so svojimi 610 koňmi a 590 Nm pomalé auto? Úpravca Wheelsandmore, alebo teda aspoň jeho zákazníci, si to evidetne myslí.

10382895728281726.jpg10881907751941677251.jpg11460316191603997522.jpg
Skutočne potrebuje Lamborghini Huracan tuning? No keď myslíte...

Všetko to začína u exkluzívnych kolies rozmeru 9,5 x 20 "vpredu a 11,5 x 21" vzadu s centrálnou maticou. Na tie zadné sa potom obúvajú pneumatiky 305/25 R21, ktorých schopnosť pohlcovať drobné nerovnosti okresných ciest bude prinajlepšom veľmi diskutabilná.

Prvá úroveň úprav pohonnej jednotky obsahuje špeciálny (a hlavne hlasnejší) ručne vyrábaný výfukový systém, modifikované sanie a preprogramovanú riadiacu jednotku. Výsledkom je o 30 koní vyšší výkon a 40 Nm lepší krútiaci moment.

Druhý stupeň je už o niečo akčnejší. Tuner nasadil na vidlicový desaťvalec 5,2 l kompresor, čo zdvihlo výkon na 777 koní a krútiaci moment na 700 Nm. Kvôli tomu bolo nutné tiež posilniť spojku, rozvodovku a samosvorný diferenciál.

Ale to stále nie je všetko. V sprievodnej správe potom úpravca Wheelsandmore uvádza doslova nasledovné: "Až začne tých 777 koní a 700 Nm finančne spôsobilého zákazníka nudiť, Wheelsandmore ponúka ešte konečný tretí stupeň úprav zvyšujúce hodnoty na brutálnych 850 koní a 730 Nm."

Ešte sa vraj pripravuje hydraulicky ovládaný závodný podvozok, ale otázkou zostáva, či tuner vložil do odladenia všetkých komponentov porovnateľné množstvo inžinierskeho úsilia ako automobilka Lamborghini. Alebo sa bude v skutočnosti jednať o nepoužiteľné auto, ktoré bude dobré akurát tak na predbiehanie sa v tabuľkových hodnotách s rovnako postihnutými kamarátmi?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY