vytisknout velikost písma Lamborghini Huracan s kompresorom sa volá LP850-4 Lucifero

Ukážte nám niekoho, komu príde nové Lamborghini Huracan pomalé. Alebo niekoho, kto tvrdí, že akútne potrebuje tuning, aby nebol na ceste pre hanbu.
Lamborghini Huracan s kompresorom sa volá LP850-4 Lucifero

Nemecký tuner s čudným názvom Wheelsandmore (voľne preložené Kolesá a niečo k tomu) pripravil sadu úprav pre taliansky superšport Lamborghini Huracan. Výkon motora tak môže poskočiť až na šialených 850 koní.

Na prvý pohľad to môže vyzerať ako nejaký vtip, ktorý nikto nemôže myslieť vážne. Naozaj je Lamborghini Huracan so svojimi 610 koňmi a 590 Nm pomalé auto? Úpravca Wheelsandmore, alebo teda aspoň jeho zákazníci, si to evidetne myslí.

10382895728281726.jpg10881907751941677251.jpg11460316191603997522.jpg
Skutočne potrebuje Lamborghini Huracan tuning? No keď myslíte...

Všetko to začína u exkluzívnych kolies rozmeru 9,5 x 20 "vpredu a 11,5 x 21" vzadu s centrálnou maticou. Na tie zadné sa potom obúvajú pneumatiky 305/25 R21, ktorých schopnosť pohlcovať drobné nerovnosti okresných ciest bude prinajlepšom veľmi diskutabilná.

Prvá úroveň úprav pohonnej jednotky obsahuje špeciálny (a hlavne hlasnejší) ručne vyrábaný výfukový systém, modifikované sanie a preprogramovanú riadiacu jednotku. Výsledkom je o 30 koní vyšší výkon a 40 Nm lepší krútiaci moment.

Druhý stupeň je už o niečo akčnejší. Tuner nasadil na vidlicový desaťvalec 5,2 l kompresor, čo zdvihlo výkon na 777 koní a krútiaci moment na 700 Nm. Kvôli tomu bolo nutné tiež posilniť spojku, rozvodovku a samosvorný diferenciál.

Ale to stále nie je všetko. V sprievodnej správe potom úpravca Wheelsandmore uvádza doslova nasledovné: "Až začne tých 777 koní a 700 Nm finančne spôsobilého zákazníka nudiť, Wheelsandmore ponúka ešte konečný tretí stupeň úprav zvyšujúce hodnoty na brutálnych 850 koní a 730 Nm."

Ešte sa vraj pripravuje hydraulicky ovládaný závodný podvozok, ale otázkou zostáva, či tuner vložil do odladenia všetkých komponentov porovnateľné množstvo inžinierskeho úsilia ako automobilka Lamborghini. Alebo sa bude v skutočnosti jednať o nepoužiteľné auto, ktoré bude dobré akurát tak na predbiehanie sa v tabuľkových hodnotách s rovnako postihnutými kamarátmi?

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY