vytisknout velikost písma Lamborghini Huracan s kompresorom sa volá LP850-4 Lucifero

Ukážte nám niekoho, komu príde nové Lamborghini Huracan pomalé. Alebo niekoho, kto tvrdí, že akútne potrebuje tuning, aby nebol na ceste pre hanbu.
Lamborghini Huracan s kompresorom sa volá LP850-4 Lucifero

Nemecký tuner s čudným názvom Wheelsandmore (voľne preložené Kolesá a niečo k tomu) pripravil sadu úprav pre taliansky superšport Lamborghini Huracan. Výkon motora tak môže poskočiť až na šialených 850 koní.

Na prvý pohľad to môže vyzerať ako nejaký vtip, ktorý nikto nemôže myslieť vážne. Naozaj je Lamborghini Huracan so svojimi 610 koňmi a 590 Nm pomalé auto? Úpravca Wheelsandmore, alebo teda aspoň jeho zákazníci, si to evidetne myslí.

10382895728281726.jpg10881907751941677251.jpg11460316191603997522.jpg
Skutočne potrebuje Lamborghini Huracan tuning? No keď myslíte...

Všetko to začína u exkluzívnych kolies rozmeru 9,5 x 20 "vpredu a 11,5 x 21" vzadu s centrálnou maticou. Na tie zadné sa potom obúvajú pneumatiky 305/25 R21, ktorých schopnosť pohlcovať drobné nerovnosti okresných ciest bude prinajlepšom veľmi diskutabilná.

Prvá úroveň úprav pohonnej jednotky obsahuje špeciálny (a hlavne hlasnejší) ručne vyrábaný výfukový systém, modifikované sanie a preprogramovanú riadiacu jednotku. Výsledkom je o 30 koní vyšší výkon a 40 Nm lepší krútiaci moment.

Druhý stupeň je už o niečo akčnejší. Tuner nasadil na vidlicový desaťvalec 5,2 l kompresor, čo zdvihlo výkon na 777 koní a krútiaci moment na 700 Nm. Kvôli tomu bolo nutné tiež posilniť spojku, rozvodovku a samosvorný diferenciál.

Ale to stále nie je všetko. V sprievodnej správe potom úpravca Wheelsandmore uvádza doslova nasledovné: "Až začne tých 777 koní a 700 Nm finančne spôsobilého zákazníka nudiť, Wheelsandmore ponúka ešte konečný tretí stupeň úprav zvyšujúce hodnoty na brutálnych 850 koní a 730 Nm."

Ešte sa vraj pripravuje hydraulicky ovládaný závodný podvozok, ale otázkou zostáva, či tuner vložil do odladenia všetkých komponentov porovnateľné množstvo inžinierskeho úsilia ako automobilka Lamborghini. Alebo sa bude v skutočnosti jednať o nepoužiteľné auto, ktoré bude dobré akurát tak na predbiehanie sa v tabuľkových hodnotách s rovnako postihnutými kamarátmi?

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY