vytisknout velikost písma Lamborghini Huracan s kompresorom sa volá LP850-4 Lucifero

Ukážte nám niekoho, komu príde nové Lamborghini Huracan pomalé. Alebo niekoho, kto tvrdí, že akútne potrebuje tuning, aby nebol na ceste pre hanbu.
Lamborghini Huracan s kompresorom sa volá LP850-4 Lucifero

Nemecký tuner s čudným názvom Wheelsandmore (voľne preložené Kolesá a niečo k tomu) pripravil sadu úprav pre taliansky superšport Lamborghini Huracan. Výkon motora tak môže poskočiť až na šialených 850 koní.

Na prvý pohľad to môže vyzerať ako nejaký vtip, ktorý nikto nemôže myslieť vážne. Naozaj je Lamborghini Huracan so svojimi 610 koňmi a 590 Nm pomalé auto? Úpravca Wheelsandmore, alebo teda aspoň jeho zákazníci, si to evidetne myslí.

10382895728281726.jpg10881907751941677251.jpg11460316191603997522.jpg
Skutočne potrebuje Lamborghini Huracan tuning? No keď myslíte...

Všetko to začína u exkluzívnych kolies rozmeru 9,5 x 20 "vpredu a 11,5 x 21" vzadu s centrálnou maticou. Na tie zadné sa potom obúvajú pneumatiky 305/25 R21, ktorých schopnosť pohlcovať drobné nerovnosti okresných ciest bude prinajlepšom veľmi diskutabilná.

Prvá úroveň úprav pohonnej jednotky obsahuje špeciálny (a hlavne hlasnejší) ručne vyrábaný výfukový systém, modifikované sanie a preprogramovanú riadiacu jednotku. Výsledkom je o 30 koní vyšší výkon a 40 Nm lepší krútiaci moment.

Druhý stupeň je už o niečo akčnejší. Tuner nasadil na vidlicový desaťvalec 5,2 l kompresor, čo zdvihlo výkon na 777 koní a krútiaci moment na 700 Nm. Kvôli tomu bolo nutné tiež posilniť spojku, rozvodovku a samosvorný diferenciál.

Ale to stále nie je všetko. V sprievodnej správe potom úpravca Wheelsandmore uvádza doslova nasledovné: "Až začne tých 777 koní a 700 Nm finančne spôsobilého zákazníka nudiť, Wheelsandmore ponúka ešte konečný tretí stupeň úprav zvyšujúce hodnoty na brutálnych 850 koní a 730 Nm."

Ešte sa vraj pripravuje hydraulicky ovládaný závodný podvozok, ale otázkou zostáva, či tuner vložil do odladenia všetkých komponentov porovnateľné množstvo inžinierskeho úsilia ako automobilka Lamborghini. Alebo sa bude v skutočnosti jednať o nepoužiteľné auto, ktoré bude dobré akurát tak na predbiehanie sa v tabuľkových hodnotách s rovnako postihnutými kamarátmi?

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY