vytisknout velikost písma Lamborghini Huracan LP580-2 Spyder prišlo o strechu a pohon všetkých kolies

Huracán LP580-2 Spyder má pohon len zadných kolies. Strechu zloží za 17 sekúnd v rýchlosti do 50 km/h.
Lamborghini Huracan LP580-2 Spyder prišlo o strechu a pohon všetkých kolies

Lamborghini priviezlo na autosalón do Los Angeles otvorený Huracán Spyder s pohonom iba zadných kolies. Väčšina súdobých Lamborghini a aj technicky príbuzné Audi R8 sa spolieha na pohon 4×4. Zadný náhon je teda zaujímavým spestrením ponuky. Predaj sa začne v januári 2017, cenu zatiaľ automobilka nezverejnila.

K pohonu slúži stále rovnaký atmosférický desaťvalec 5,2 l s vypínaním valcov (pretože CO2 ...). Na zadnú nápravu posiela cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku výkon 426 kW (580 k) v 8000 min-1 a krútiaci moment 540 Nm v 6500 min-1. Tri štvrtiny maxima krútiaceho momentu sú ale k dispozícii už v 1000 min-1.

Lamborghini Huracán LP580-2 Spyder ukáže na váhe 1509 kg, čo nie je zas tak veľa. Na 100 km/h akceleruje za 3,6 sekundy a najvyššia konštrukčná rýchlosť má hodnotu 319 km/h. Nechýba ani riadenie zadnej nápravy, adaptívny podvozok a možnosti nastavenia niekoľkých jazdných režimov. Režim Strada na ceste, Sport pre ostrejšiu odozvu motora a potom najostrejšia Corsa, ktorá je určený na okruhy. Podľa Lamborghini je nastavený tak, aby zabezpečil vozidlu pretáčavú charakteristiku. Tí, ktorým by to bolo málo, si môžu elektronických asistentov úplne vypnúť.

Technicky je ale inak otvorený Huracán prakticky stále rovnaký. Lamborghini uvádza, že hmotnosť je rozložená medzi nápravy v pomere 40/60 v prospech zadnej nápravy. Výrobca tiež sľubuje lepšiu odozvu v riadení. Pokiaľ ide o strechu, tá sa zloží za 17 sekúnd a je možné s ňou manipulovať v rýchlostiach do 50 km/h.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY