vytisknout velikost písma Lamborghini Huracan LP 620-2 Super Trofeo ide závodiť

Lamborghini Huracan LP 620-2 Super Trofeo ide závodiť

Lamborghini na festivale v Pebble Beach predstavilo nástupcu závodného Gallarda, ktorý bude súťažiť ako v značkovom šampionáte Lamborghini Blancpain Super Trofeo, tak ho možno uvidíme aj v pretekoch kategórie GT3, ktorej tento špeciál vyhovuje.

lambo (4).jpglambo (5).jpglambo (6).jpg
Nemusíte si ho kupovať. Lamborghini vám auto prenajme na závodný víkend za asi 27 tisíc eur a postará sa o základný servis. Vy si len nasadíte prilbu a idete.

Pretekárske vozidlo, ktoré vznikalo v spolupráci so spoločnosťou Dallara Engineering, vychádza zo sériového modelu Lamborghini Huracan a využíva aj pomerne dosť sériových komponentov vrátane motora, ktorý bol upravený na vyšší výkon. Aj keď nárast 10 koní proti sériovým 610 sa nezdá zas tak veľa.

Pri pretekárskom aute je ale dôležitá aj hmotnosť a upravený Huracan je o 250 kg ľahší ako sériové auto. Za to môže nielen široké použitie karbónu a odhodenie nepotrebných záležitostí, ako sú kožené elektrické sedačky či rádio a navigácia, ale aj absencia pohonu všetkých kolies.

Závodné Lamborghini Huracan LP 620-2 je teda zadný náhon, rovnako ako predchádzajúce Gallardo. Ponúka sa otázka, či opäť vznikne obmedzená séria zadokolesovky na ceste, ako tomu bolo v prípade modelu Gallardo LP 550-2 Balboni.

lambo (1).JPGlambo (2).jpglambo (3).jpg

lambo (7).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY