vytisknout velikost písma Lamborghini Huracan ešte nevyšlo, ale už má prvé ladenie

Novinka od Lamborghini bude jednou z najžiarivejších hviezd ženevského autosalónu, avšak na svoje si vzápätí prídu aj milovníci skutočnej exkluzivity.
Lamborghini Huracan ešte nevyšlo, ale už má prvé ladenie

Nové kupé Lamborghini Huracan LP 610-4 oslávi svoju výstavnú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve a má pred sebou veľkú úlohu: nahradiť vo výrobnom programe Lamborghini legendárny model Lamborghini Gallardo, ktorý sa stal najpredávanejším automobilom značky v celých jej dejinách. A keďže už teraz údajne v Lamborghini evidujú vyše 700 záväzných objednávok, mohlo by sa to zrejme podariť.

Lamborghini Huracan Duke prev 1.jpgLamborghini Huracan Duke prev 3.jpgLamborghini Huracan Duke prev 2.jpg
Lamborghini Huracan so sadou prvkov Minotauro zostáva zatiaľ len na papieri

Hoci doteraz nové Lamborghini Huracan videla len hŕstka ľudí na čele s významnými zákazníkmi, prichádzajú páni z ladičskej spoločnosti Duke Dynamics s vlastnou interpretáciou tohto modelu. Najvýraznejším prvkom sa má stať sada aerodynamických doplnkov Minotauro a vozidlo bude k dispozícii v polovici tohto roka. S úpravami motora u Duke Dynamics nepočítajú, takže sa môžeme tešiť na štandardný vidlicový desaťvalec s objemom 5,2 l s maximálnym výkonom 610 koní (448 kW) pri 8 250 ot./min. a vrcholom krútiaceho momentu 560 Nm dostupným pri 6 500 ot./min.

Pripomeňme, že na motor nadväzuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka prenášajúca krútiaci moment na kolesá oboch náprav. Vzhľadom k hmotnosti 1 422 kg nie je divu, že nový Huracan zvládne "stovku" za 3,2 s a že zrýchlenie z nuly na 200 km/h absolvuje za 9,9 s. Najvyššia rýchlosť kulminuje na 325 km/h.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY