vytisknout velikost písma Lamborghini Huracan ešte nevyšlo, ale už má prvé ladenie

Novinka od Lamborghini bude jednou z najžiarivejších hviezd ženevského autosalónu, avšak na svoje si vzápätí prídu aj milovníci skutočnej exkluzivity.
Lamborghini Huracan ešte nevyšlo, ale už má prvé ladenie

Nové kupé Lamborghini Huracan LP 610-4 oslávi svoju výstavnú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve a má pred sebou veľkú úlohu: nahradiť vo výrobnom programe Lamborghini legendárny model Lamborghini Gallardo, ktorý sa stal najpredávanejším automobilom značky v celých jej dejinách. A keďže už teraz údajne v Lamborghini evidujú vyše 700 záväzných objednávok, mohlo by sa to zrejme podariť.

Lamborghini Huracan Duke prev 1.jpgLamborghini Huracan Duke prev 3.jpgLamborghini Huracan Duke prev 2.jpg
Lamborghini Huracan so sadou prvkov Minotauro zostáva zatiaľ len na papieri

Hoci doteraz nové Lamborghini Huracan videla len hŕstka ľudí na čele s významnými zákazníkmi, prichádzajú páni z ladičskej spoločnosti Duke Dynamics s vlastnou interpretáciou tohto modelu. Najvýraznejším prvkom sa má stať sada aerodynamických doplnkov Minotauro a vozidlo bude k dispozícii v polovici tohto roka. S úpravami motora u Duke Dynamics nepočítajú, takže sa môžeme tešiť na štandardný vidlicový desaťvalec s objemom 5,2 l s maximálnym výkonom 610 koní (448 kW) pri 8 250 ot./min. a vrcholom krútiaceho momentu 560 Nm dostupným pri 6 500 ot./min.

Pripomeňme, že na motor nadväzuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka prenášajúca krútiaci moment na kolesá oboch náprav. Vzhľadom k hmotnosti 1 422 kg nie je divu, že nový Huracan zvládne "stovku" za 3,2 s a že zrýchlenie z nuly na 200 km/h absolvuje za 9,9 s. Najvyššia rýchlosť kulminuje na 325 km/h.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY