vytisknout velikost písma Lamborghini Huracan ešte nevyšlo, ale už má prvé ladenie

Novinka od Lamborghini bude jednou z najžiarivejších hviezd ženevského autosalónu, avšak na svoje si vzápätí prídu aj milovníci skutočnej exkluzivity.
Lamborghini Huracan ešte nevyšlo, ale už má prvé ladenie

Nové kupé Lamborghini Huracan LP 610-4 oslávi svoju výstavnú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve a má pred sebou veľkú úlohu: nahradiť vo výrobnom programe Lamborghini legendárny model Lamborghini Gallardo, ktorý sa stal najpredávanejším automobilom značky v celých jej dejinách. A keďže už teraz údajne v Lamborghini evidujú vyše 700 záväzných objednávok, mohlo by sa to zrejme podariť.

Lamborghini Huracan Duke prev 1.jpgLamborghini Huracan Duke prev 3.jpgLamborghini Huracan Duke prev 2.jpg
Lamborghini Huracan so sadou prvkov Minotauro zostáva zatiaľ len na papieri

Hoci doteraz nové Lamborghini Huracan videla len hŕstka ľudí na čele s významnými zákazníkmi, prichádzajú páni z ladičskej spoločnosti Duke Dynamics s vlastnou interpretáciou tohto modelu. Najvýraznejším prvkom sa má stať sada aerodynamických doplnkov Minotauro a vozidlo bude k dispozícii v polovici tohto roka. S úpravami motora u Duke Dynamics nepočítajú, takže sa môžeme tešiť na štandardný vidlicový desaťvalec s objemom 5,2 l s maximálnym výkonom 610 koní (448 kW) pri 8 250 ot./min. a vrcholom krútiaceho momentu 560 Nm dostupným pri 6 500 ot./min.

Pripomeňme, že na motor nadväzuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka prenášajúca krútiaci moment na kolesá oboch náprav. Vzhľadom k hmotnosti 1 422 kg nie je divu, že nový Huracan zvládne "stovku" za 3,2 s a že zrýchlenie z nuly na 200 km/h absolvuje za 9,9 s. Najvyššia rýchlosť kulminuje na 325 km/h.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY