vytisknout velikost písma Lamborghini Huracan ešte nevyšlo, ale už má prvé ladenie

Novinka od Lamborghini bude jednou z najžiarivejších hviezd ženevského autosalónu, avšak na svoje si vzápätí prídu aj milovníci skutočnej exkluzivity.
Lamborghini Huracan ešte nevyšlo, ale už má prvé ladenie

Nové kupé Lamborghini Huracan LP 610-4 oslávi svoju výstavnú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve a má pred sebou veľkú úlohu: nahradiť vo výrobnom programe Lamborghini legendárny model Lamborghini Gallardo, ktorý sa stal najpredávanejším automobilom značky v celých jej dejinách. A keďže už teraz údajne v Lamborghini evidujú vyše 700 záväzných objednávok, mohlo by sa to zrejme podariť.

Lamborghini Huracan Duke prev 1.jpgLamborghini Huracan Duke prev 3.jpgLamborghini Huracan Duke prev 2.jpg
Lamborghini Huracan so sadou prvkov Minotauro zostáva zatiaľ len na papieri

Hoci doteraz nové Lamborghini Huracan videla len hŕstka ľudí na čele s významnými zákazníkmi, prichádzajú páni z ladičskej spoločnosti Duke Dynamics s vlastnou interpretáciou tohto modelu. Najvýraznejším prvkom sa má stať sada aerodynamických doplnkov Minotauro a vozidlo bude k dispozícii v polovici tohto roka. S úpravami motora u Duke Dynamics nepočítajú, takže sa môžeme tešiť na štandardný vidlicový desaťvalec s objemom 5,2 l s maximálnym výkonom 610 koní (448 kW) pri 8 250 ot./min. a vrcholom krútiaceho momentu 560 Nm dostupným pri 6 500 ot./min.

Pripomeňme, že na motor nadväzuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka prenášajúca krútiaci moment na kolesá oboch náprav. Vzhľadom k hmotnosti 1 422 kg nie je divu, že nový Huracan zvládne "stovku" za 3,2 s a že zrýchlenie z nuly na 200 km/h absolvuje za 9,9 s. Najvyššia rýchlosť kulminuje na 325 km/h.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY