vytisknout velikost písma Lamborghini Huracan ešte nevyšlo, ale už má prvé ladenie

Novinka od Lamborghini bude jednou z najžiarivejších hviezd ženevského autosalónu, avšak na svoje si vzápätí prídu aj milovníci skutočnej exkluzivity.
Lamborghini Huracan ešte nevyšlo, ale už má prvé ladenie

Nové kupé Lamborghini Huracan LP 610-4 oslávi svoju výstavnú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve a má pred sebou veľkú úlohu: nahradiť vo výrobnom programe Lamborghini legendárny model Lamborghini Gallardo, ktorý sa stal najpredávanejším automobilom značky v celých jej dejinách. A keďže už teraz údajne v Lamborghini evidujú vyše 700 záväzných objednávok, mohlo by sa to zrejme podariť.

Lamborghini Huracan Duke prev 1.jpgLamborghini Huracan Duke prev 3.jpgLamborghini Huracan Duke prev 2.jpg
Lamborghini Huracan so sadou prvkov Minotauro zostáva zatiaľ len na papieri

Hoci doteraz nové Lamborghini Huracan videla len hŕstka ľudí na čele s významnými zákazníkmi, prichádzajú páni z ladičskej spoločnosti Duke Dynamics s vlastnou interpretáciou tohto modelu. Najvýraznejším prvkom sa má stať sada aerodynamických doplnkov Minotauro a vozidlo bude k dispozícii v polovici tohto roka. S úpravami motora u Duke Dynamics nepočítajú, takže sa môžeme tešiť na štandardný vidlicový desaťvalec s objemom 5,2 l s maximálnym výkonom 610 koní (448 kW) pri 8 250 ot./min. a vrcholom krútiaceho momentu 560 Nm dostupným pri 6 500 ot./min.

Pripomeňme, že na motor nadväzuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka prenášajúca krútiaci moment na kolesá oboch náprav. Vzhľadom k hmotnosti 1 422 kg nie je divu, že nový Huracan zvládne "stovku" za 3,2 s a že zrýchlenie z nuly na 200 km/h absolvuje za 9,9 s. Najvyššia rýchlosť kulminuje na 325 km/h.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY