vytisknout velikost písma Lamborghini Gallardo Renazzo: od Vorsteineru na rozlúčku

Vo Vorsteineri majú špičkové športové autá radi. Teraz dávajú zbohom Gallardu mierne upravenou stavbou Renazzo.
Lamborghini Gallardo Renazzo: od Vorsteineru na rozlúčku

Ladičská spoločnosť Vorsteiner si potrpia predovšetkým na veľkorysé úpravy povrchov karosérií, žiadne radikálne prestavby mechanických skupín nečakajte. Z poslednej doby pripomeňme aspoň v tomto duchu vedené stavby Ferrari 599-VX Coupe, Bentley Continental GT Vorsteiner, McLaren MP4-VX alebo BMW M5 VX. Teraz prichádza svetlo modrá kráska Renazzo. Vzdáva hold modelu Lamborghini Gallardo, ktorý sa stal doteraz najúspešnejším modelom v dejinách značky Lamborghini.

Lamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 03.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 08.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 04.jpg
Renazzo sa okrem špecifického lakovania dočkalo aj radu nových povrchových dielov

Výroba modelu Gallardo bola 25. novembra minulého roka po desiatich rokoch ukončená a počítadlo sa v tú chvíľu zastavilo na čísle 14 022 jednotiek. Pre porovnanie: od roku 1963 do súčasnosti vzniklo celkovo len niečo málo cez 30 000 automobilov so značkou Lamborghini. Na voze Renazzo si všimneme na prvý pohľad predovšetkým nového predného čela karosérie, ktoré môže byť doplnené radom dielov z uhlíkových kompozitov.

Ako je vidieť z priložených obrázkov, ktoré sa mimochodom Vorsteineru naozaj podarili, je dobre viditeľné, že štylistické úpravy boli inšpirované pretekárskymi špeciálmi Gallardo Super Trofeo, ktoré sa na bežné cesty pozreli tiež vďaka cestnej edícii Gallardo LP 540-4 Super Trofeo Stradale. Gallardo Renazzo vyniká okrem svojho prívetivo pôsobiaceho sfarbenia predovšetkým jednodielnymi kovanými ráfikmi Special Edition Forged VSE-001, vyvinutými priamo vo Vorsteineri. 

Lamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 06.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 05.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 01.jpg
Vo Vorsteineri si obzvlášť vážia svoje kované ráfiky

Spoločnosť Vorsteiner sľubuje, že stavba Renazzo má byť len prvou lastovičkou v jej rodiacim sa programe doplnkov pre vozidlá Lamborghini Gallardo.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY