vytisknout velikost písma Lamborghini Gallardo Renazzo: od Vorsteineru na rozlúčku

Vo Vorsteineri majú špičkové športové autá radi. Teraz dávajú zbohom Gallardu mierne upravenou stavbou Renazzo.
Lamborghini Gallardo Renazzo: od Vorsteineru na rozlúčku

Ladičská spoločnosť Vorsteiner si potrpia predovšetkým na veľkorysé úpravy povrchov karosérií, žiadne radikálne prestavby mechanických skupín nečakajte. Z poslednej doby pripomeňme aspoň v tomto duchu vedené stavby Ferrari 599-VX Coupe, Bentley Continental GT Vorsteiner, McLaren MP4-VX alebo BMW M5 VX. Teraz prichádza svetlo modrá kráska Renazzo. Vzdáva hold modelu Lamborghini Gallardo, ktorý sa stal doteraz najúspešnejším modelom v dejinách značky Lamborghini.

Lamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 03.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 08.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 04.jpg
Renazzo sa okrem špecifického lakovania dočkalo aj radu nových povrchových dielov

Výroba modelu Gallardo bola 25. novembra minulého roka po desiatich rokoch ukončená a počítadlo sa v tú chvíľu zastavilo na čísle 14 022 jednotiek. Pre porovnanie: od roku 1963 do súčasnosti vzniklo celkovo len niečo málo cez 30 000 automobilov so značkou Lamborghini. Na voze Renazzo si všimneme na prvý pohľad predovšetkým nového predného čela karosérie, ktoré môže byť doplnené radom dielov z uhlíkových kompozitov.

Ako je vidieť z priložených obrázkov, ktoré sa mimochodom Vorsteineru naozaj podarili, je dobre viditeľné, že štylistické úpravy boli inšpirované pretekárskymi špeciálmi Gallardo Super Trofeo, ktoré sa na bežné cesty pozreli tiež vďaka cestnej edícii Gallardo LP 540-4 Super Trofeo Stradale. Gallardo Renazzo vyniká okrem svojho prívetivo pôsobiaceho sfarbenia predovšetkým jednodielnymi kovanými ráfikmi Special Edition Forged VSE-001, vyvinutými priamo vo Vorsteineri. 

Lamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 06.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 05.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 01.jpg
Vo Vorsteineri si obzvlášť vážia svoje kované ráfiky

Spoločnosť Vorsteiner sľubuje, že stavba Renazzo má byť len prvou lastovičkou v jej rodiacim sa programe doplnkov pre vozidlá Lamborghini Gallardo.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY