vytisknout velikost písma Lamborghini Gallardo Renazzo: od Vorsteineru na rozlúčku

Vo Vorsteineri majú špičkové športové autá radi. Teraz dávajú zbohom Gallardu mierne upravenou stavbou Renazzo.
Lamborghini Gallardo Renazzo: od Vorsteineru na rozlúčku

Ladičská spoločnosť Vorsteiner si potrpia predovšetkým na veľkorysé úpravy povrchov karosérií, žiadne radikálne prestavby mechanických skupín nečakajte. Z poslednej doby pripomeňme aspoň v tomto duchu vedené stavby Ferrari 599-VX Coupe, Bentley Continental GT Vorsteiner, McLaren MP4-VX alebo BMW M5 VX. Teraz prichádza svetlo modrá kráska Renazzo. Vzdáva hold modelu Lamborghini Gallardo, ktorý sa stal doteraz najúspešnejším modelom v dejinách značky Lamborghini.

Lamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 03.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 08.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 04.jpg
Renazzo sa okrem špecifického lakovania dočkalo aj radu nových povrchových dielov

Výroba modelu Gallardo bola 25. novembra minulého roka po desiatich rokoch ukončená a počítadlo sa v tú chvíľu zastavilo na čísle 14 022 jednotiek. Pre porovnanie: od roku 1963 do súčasnosti vzniklo celkovo len niečo málo cez 30 000 automobilov so značkou Lamborghini. Na voze Renazzo si všimneme na prvý pohľad predovšetkým nového predného čela karosérie, ktoré môže byť doplnené radom dielov z uhlíkových kompozitov.

Ako je vidieť z priložených obrázkov, ktoré sa mimochodom Vorsteineru naozaj podarili, je dobre viditeľné, že štylistické úpravy boli inšpirované pretekárskymi špeciálmi Gallardo Super Trofeo, ktoré sa na bežné cesty pozreli tiež vďaka cestnej edícii Gallardo LP 540-4 Super Trofeo Stradale. Gallardo Renazzo vyniká okrem svojho prívetivo pôsobiaceho sfarbenia predovšetkým jednodielnymi kovanými ráfikmi Special Edition Forged VSE-001, vyvinutými priamo vo Vorsteineri. 

Lamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 06.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 05.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 01.jpg
Vo Vorsteineri si obzvlášť vážia svoje kované ráfiky

Spoločnosť Vorsteiner sľubuje, že stavba Renazzo má byť len prvou lastovičkou v jej rodiacim sa programe doplnkov pre vozidlá Lamborghini Gallardo.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY