vytisknout velikost písma Lamborghini Gallardo Renazzo: od Vorsteineru na rozlúčku

Vo Vorsteineri majú špičkové športové autá radi. Teraz dávajú zbohom Gallardu mierne upravenou stavbou Renazzo.
Lamborghini Gallardo Renazzo: od Vorsteineru na rozlúčku

Ladičská spoločnosť Vorsteiner si potrpia predovšetkým na veľkorysé úpravy povrchov karosérií, žiadne radikálne prestavby mechanických skupín nečakajte. Z poslednej doby pripomeňme aspoň v tomto duchu vedené stavby Ferrari 599-VX Coupe, Bentley Continental GT Vorsteiner, McLaren MP4-VX alebo BMW M5 VX. Teraz prichádza svetlo modrá kráska Renazzo. Vzdáva hold modelu Lamborghini Gallardo, ktorý sa stal doteraz najúspešnejším modelom v dejinách značky Lamborghini.

Lamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 03.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 08.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 04.jpg
Renazzo sa okrem špecifického lakovania dočkalo aj radu nových povrchových dielov

Výroba modelu Gallardo bola 25. novembra minulého roka po desiatich rokoch ukončená a počítadlo sa v tú chvíľu zastavilo na čísle 14 022 jednotiek. Pre porovnanie: od roku 1963 do súčasnosti vzniklo celkovo len niečo málo cez 30 000 automobilov so značkou Lamborghini. Na voze Renazzo si všimneme na prvý pohľad predovšetkým nového predného čela karosérie, ktoré môže byť doplnené radom dielov z uhlíkových kompozitov.

Ako je vidieť z priložených obrázkov, ktoré sa mimochodom Vorsteineru naozaj podarili, je dobre viditeľné, že štylistické úpravy boli inšpirované pretekárskymi špeciálmi Gallardo Super Trofeo, ktoré sa na bežné cesty pozreli tiež vďaka cestnej edícii Gallardo LP 540-4 Super Trofeo Stradale. Gallardo Renazzo vyniká okrem svojho prívetivo pôsobiaceho sfarbenia predovšetkým jednodielnymi kovanými ráfikmi Special Edition Forged VSE-001, vyvinutými priamo vo Vorsteineri. 

Lamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 06.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 05.jpgLamborghini Gallardo Renazzo Vorsteiner 01.jpg
Vo Vorsteineri si obzvlášť vážia svoje kované ráfiky

Spoločnosť Vorsteiner sľubuje, že stavba Renazzo má byť len prvou lastovičkou v jej rodiacim sa programe doplnkov pre vozidlá Lamborghini Gallardo.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY