vytisknout velikost písma Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse v dramatickom videu

Nové Lambo s názvom tak dlhým, že sa nám do nadpisu okrem neho skoro nič nezmestilo, si požičiava vzhľad a detaily od svojho závodného bratranca.
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse v dramatickom videu

V Lamborghini sa zrejme inšpirovali u svojho bývalého zamestnanca Horacea Paganiho, pokiaľ ide o spôsoby, ako udržať v centre pozornosti starnúci a trochu opozeraný model.

Nové Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse, predstavené na autosalóne vo Frankfurte, si požičiava detaily z pohárového Gallarda Super Trofeo. Vedľa primerane "pretekárskeho" zadného krídla a rychlootváracej kapoty má tiež veľa karbónových dielov, vďaka ktorým je o 70 kg ľahší než štandardné "nové" Gallardo LP 560-4. Palubná doska nie je potiahnutá kožou, ale Alcantarou.

Číslo pred pomlčkou v názve označuje pochopiteľne výkon v konských silách, za pomlčkou je údaj o počte poháňaných kolies. Squadra Corse potom znamená "pretekársky tím". V taliančine skvele vyznejú aj úplne banálne súslovia...

Gallardo Squadra Corse zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,4 s (o tri desatiny rýchlejšie ako LP 560-4), maximálna rýchlosť je kvôli kratšiemu diferenciálu o 5 km/h nižšia (320 vs. 325 km/h). A keby vás to náhodou zaujímalo, nový model má o dve desatiny nižšiu kombinovanú spotrebu, namiesto 13,7 len 13,5 l/100 km.

Ak vás pri pohľade na údaje napadá, že Squadra Corse sa až podozrivo podobá predvlaňajšej edícii LP 570-4 Super Trofeo Stradale, nebudeme vám to vyhovárať.

Lamborghini už usilovne pracuje na nástupcovi Gallarda, ktorý sa má volať Cabrera. Prototyp bol nedávno natočený na Nürburgringu:

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY