vytisknout velikost písma Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse v dramatickom videu

Nové Lambo s názvom tak dlhým, že sa nám do nadpisu okrem neho skoro nič nezmestilo, si požičiava vzhľad a detaily od svojho závodného bratranca.
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse v dramatickom videu

V Lamborghini sa zrejme inšpirovali u svojho bývalého zamestnanca Horacea Paganiho, pokiaľ ide o spôsoby, ako udržať v centre pozornosti starnúci a trochu opozeraný model.

Nové Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse, predstavené na autosalóne vo Frankfurte, si požičiava detaily z pohárového Gallarda Super Trofeo. Vedľa primerane "pretekárskeho" zadného krídla a rychlootváracej kapoty má tiež veľa karbónových dielov, vďaka ktorým je o 70 kg ľahší než štandardné "nové" Gallardo LP 560-4. Palubná doska nie je potiahnutá kožou, ale Alcantarou.

Číslo pred pomlčkou v názve označuje pochopiteľne výkon v konských silách, za pomlčkou je údaj o počte poháňaných kolies. Squadra Corse potom znamená "pretekársky tím". V taliančine skvele vyznejú aj úplne banálne súslovia...

Gallardo Squadra Corse zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,4 s (o tri desatiny rýchlejšie ako LP 560-4), maximálna rýchlosť je kvôli kratšiemu diferenciálu o 5 km/h nižšia (320 vs. 325 km/h). A keby vás to náhodou zaujímalo, nový model má o dve desatiny nižšiu kombinovanú spotrebu, namiesto 13,7 len 13,5 l/100 km.

Ak vás pri pohľade na údaje napadá, že Squadra Corse sa až podozrivo podobá predvlaňajšej edícii LP 570-4 Super Trofeo Stradale, nebudeme vám to vyhovárať.

Lamborghini už usilovne pracuje na nástupcovi Gallarda, ktorý sa má volať Cabrera. Prototyp bol nedávno natočený na Nürburgringu:

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY