vytisknout velikost písma Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse v dramatickom videu

Nové Lambo s názvom tak dlhým, že sa nám do nadpisu okrem neho skoro nič nezmestilo, si požičiava vzhľad a detaily od svojho závodného bratranca.
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse v dramatickom videu

V Lamborghini sa zrejme inšpirovali u svojho bývalého zamestnanca Horacea Paganiho, pokiaľ ide o spôsoby, ako udržať v centre pozornosti starnúci a trochu opozeraný model.

Nové Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse, predstavené na autosalóne vo Frankfurte, si požičiava detaily z pohárového Gallarda Super Trofeo. Vedľa primerane "pretekárskeho" zadného krídla a rychlootváracej kapoty má tiež veľa karbónových dielov, vďaka ktorým je o 70 kg ľahší než štandardné "nové" Gallardo LP 560-4. Palubná doska nie je potiahnutá kožou, ale Alcantarou.

Číslo pred pomlčkou v názve označuje pochopiteľne výkon v konských silách, za pomlčkou je údaj o počte poháňaných kolies. Squadra Corse potom znamená "pretekársky tím". V taliančine skvele vyznejú aj úplne banálne súslovia...

Gallardo Squadra Corse zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,4 s (o tri desatiny rýchlejšie ako LP 560-4), maximálna rýchlosť je kvôli kratšiemu diferenciálu o 5 km/h nižšia (320 vs. 325 km/h). A keby vás to náhodou zaujímalo, nový model má o dve desatiny nižšiu kombinovanú spotrebu, namiesto 13,7 len 13,5 l/100 km.

Ak vás pri pohľade na údaje napadá, že Squadra Corse sa až podozrivo podobá predvlaňajšej edícii LP 570-4 Super Trofeo Stradale, nebudeme vám to vyhovárať.

Lamborghini už usilovne pracuje na nástupcovi Gallarda, ktorý sa má volať Cabrera. Prototyp bol nedávno natočený na Nürburgringu:

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY