vytisknout velikost písma Lamborghini chce uhladiť dizajn a byť politicky korektné

Lamborghini chce uhladiť dizajn a byť politicky korektné

Pamätáte si na koncept Lamborghini Asterion z vlaňajšieho parížskeho autosalónu? Bola to vlastne len skúška, ako verejnosť zareaguje na uhladený a nie tak agresívny dizajn. Automobilka Lamborghini by totiž chcela zaviesť ešte jednu modelovú radu, ktorá by nebola tak výrazná ako ikonické superšporty.

lamborghini asterion (1).jpglamborghini asterion (2).jpglamborghini asterion (3).jpg
Koncept Asterion naznačil, že aj Lamborghini by rado stavalo miernejšie GT modely, pri ktorých vlastne v 60. rokoch začínalo

Šéf dizajnu automobilky Lamborghini Filippo Perini pre Automotive News povedal, že značka potrebuje zistiť, či si môže dovoliť vytvoriť v budúcnosti práve ešte jednu radu modelov s uhladeným a politicky korektným dizajnom. To by sa práve hodilo k luxusným GT modelov, ktorými by sa vlastne automobilka vrátila ku koreňom.

Lamborghini totiž začalo vyrábať najprv luxusné cestovné vozidlá, výrazné superšporty vlastne prišli až s modelom Countach. Práve hybridný koncept Asterion sa vracia k umiernenému dizajnovému jazyku klasických modelov Espada a Miura.

Koncept Lamborghini Asterion tiež naznačil, že napríklad ergonómia ovládania, efektivita a komfort môžu mať v Lamborghini väčšiu prioritu ako extrémne a ľahko rozpoznateľný dizajn.

Možno je to aj tým, že pôvodne mladí zákazníci, ktorí kupovali Diablo a Murcielago, teraz starnú a chceli by niečo decentnejšie a pohodlnejšie. To však nezmanená, že by Lamborghini úplne opustilo radikálne tvary. Výrazné superšporty v ponuke zostanú, umiernené modely sú zatiaľ len plánom do budúcnosti.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY