vytisknout velikost písma Lamborghini chce uhladiť dizajn a byť politicky korektné

Lamborghini chce uhladiť dizajn a byť politicky korektné

Pamätáte si na koncept Lamborghini Asterion z vlaňajšieho parížskeho autosalónu? Bola to vlastne len skúška, ako verejnosť zareaguje na uhladený a nie tak agresívny dizajn. Automobilka Lamborghini by totiž chcela zaviesť ešte jednu modelovú radu, ktorá by nebola tak výrazná ako ikonické superšporty.

lamborghini asterion (1).jpglamborghini asterion (2).jpglamborghini asterion (3).jpg
Koncept Asterion naznačil, že aj Lamborghini by rado stavalo miernejšie GT modely, pri ktorých vlastne v 60. rokoch začínalo

Šéf dizajnu automobilky Lamborghini Filippo Perini pre Automotive News povedal, že značka potrebuje zistiť, či si môže dovoliť vytvoriť v budúcnosti práve ešte jednu radu modelov s uhladeným a politicky korektným dizajnom. To by sa práve hodilo k luxusným GT modelov, ktorými by sa vlastne automobilka vrátila ku koreňom.

Lamborghini totiž začalo vyrábať najprv luxusné cestovné vozidlá, výrazné superšporty vlastne prišli až s modelom Countach. Práve hybridný koncept Asterion sa vracia k umiernenému dizajnovému jazyku klasických modelov Espada a Miura.

Koncept Lamborghini Asterion tiež naznačil, že napríklad ergonómia ovládania, efektivita a komfort môžu mať v Lamborghini väčšiu prioritu ako extrémne a ľahko rozpoznateľný dizajn.

Možno je to aj tým, že pôvodne mladí zákazníci, ktorí kupovali Diablo a Murcielago, teraz starnú a chceli by niečo decentnejšie a pohodlnejšie. To však nezmanená, že by Lamborghini úplne opustilo radikálne tvary. Výrazné superšporty v ponuke zostanú, umiernené modely sú zatiaľ len plánom do budúcnosti.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY