vytisknout velikost písma Lamborghini chce uhladiť dizajn a byť politicky korektné

Lamborghini chce uhladiť dizajn a byť politicky korektné

Pamätáte si na koncept Lamborghini Asterion z vlaňajšieho parížskeho autosalónu? Bola to vlastne len skúška, ako verejnosť zareaguje na uhladený a nie tak agresívny dizajn. Automobilka Lamborghini by totiž chcela zaviesť ešte jednu modelovú radu, ktorá by nebola tak výrazná ako ikonické superšporty.

lamborghini asterion (1).jpglamborghini asterion (2).jpglamborghini asterion (3).jpg
Koncept Asterion naznačil, že aj Lamborghini by rado stavalo miernejšie GT modely, pri ktorých vlastne v 60. rokoch začínalo

Šéf dizajnu automobilky Lamborghini Filippo Perini pre Automotive News povedal, že značka potrebuje zistiť, či si môže dovoliť vytvoriť v budúcnosti práve ešte jednu radu modelov s uhladeným a politicky korektným dizajnom. To by sa práve hodilo k luxusným GT modelov, ktorými by sa vlastne automobilka vrátila ku koreňom.

Lamborghini totiž začalo vyrábať najprv luxusné cestovné vozidlá, výrazné superšporty vlastne prišli až s modelom Countach. Práve hybridný koncept Asterion sa vracia k umiernenému dizajnovému jazyku klasických modelov Espada a Miura.

Koncept Lamborghini Asterion tiež naznačil, že napríklad ergonómia ovládania, efektivita a komfort môžu mať v Lamborghini väčšiu prioritu ako extrémne a ľahko rozpoznateľný dizajn.

Možno je to aj tým, že pôvodne mladí zákazníci, ktorí kupovali Diablo a Murcielago, teraz starnú a chceli by niečo decentnejšie a pohodlnejšie. To však nezmanená, že by Lamborghini úplne opustilo radikálne tvary. Výrazné superšporty v ponuke zostanú, umiernené modely sú zatiaľ len plánom do budúcnosti.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY