vytisknout velikost písma Lamborghini chce uhladiť dizajn a byť politicky korektné

Lamborghini chce uhladiť dizajn a byť politicky korektné

Pamätáte si na koncept Lamborghini Asterion z vlaňajšieho parížskeho autosalónu? Bola to vlastne len skúška, ako verejnosť zareaguje na uhladený a nie tak agresívny dizajn. Automobilka Lamborghini by totiž chcela zaviesť ešte jednu modelovú radu, ktorá by nebola tak výrazná ako ikonické superšporty.

lamborghini asterion (1).jpglamborghini asterion (2).jpglamborghini asterion (3).jpg
Koncept Asterion naznačil, že aj Lamborghini by rado stavalo miernejšie GT modely, pri ktorých vlastne v 60. rokoch začínalo

Šéf dizajnu automobilky Lamborghini Filippo Perini pre Automotive News povedal, že značka potrebuje zistiť, či si môže dovoliť vytvoriť v budúcnosti práve ešte jednu radu modelov s uhladeným a politicky korektným dizajnom. To by sa práve hodilo k luxusným GT modelov, ktorými by sa vlastne automobilka vrátila ku koreňom.

Lamborghini totiž začalo vyrábať najprv luxusné cestovné vozidlá, výrazné superšporty vlastne prišli až s modelom Countach. Práve hybridný koncept Asterion sa vracia k umiernenému dizajnovému jazyku klasických modelov Espada a Miura.

Koncept Lamborghini Asterion tiež naznačil, že napríklad ergonómia ovládania, efektivita a komfort môžu mať v Lamborghini väčšiu prioritu ako extrémne a ľahko rozpoznateľný dizajn.

Možno je to aj tým, že pôvodne mladí zákazníci, ktorí kupovali Diablo a Murcielago, teraz starnú a chceli by niečo decentnejšie a pohodlnejšie. To však nezmanená, že by Lamborghini úplne opustilo radikálne tvary. Výrazné superšporty v ponuke zostanú, umiernené modely sú zatiaľ len plánom do budúcnosti.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY