vytisknout velikost písma Lamborghini chce uhladiť dizajn a byť politicky korektné

Lamborghini chce uhladiť dizajn a byť politicky korektné

Pamätáte si na koncept Lamborghini Asterion z vlaňajšieho parížskeho autosalónu? Bola to vlastne len skúška, ako verejnosť zareaguje na uhladený a nie tak agresívny dizajn. Automobilka Lamborghini by totiž chcela zaviesť ešte jednu modelovú radu, ktorá by nebola tak výrazná ako ikonické superšporty.

lamborghini asterion (1).jpglamborghini asterion (2).jpglamborghini asterion (3).jpg
Koncept Asterion naznačil, že aj Lamborghini by rado stavalo miernejšie GT modely, pri ktorých vlastne v 60. rokoch začínalo

Šéf dizajnu automobilky Lamborghini Filippo Perini pre Automotive News povedal, že značka potrebuje zistiť, či si môže dovoliť vytvoriť v budúcnosti práve ešte jednu radu modelov s uhladeným a politicky korektným dizajnom. To by sa práve hodilo k luxusným GT modelov, ktorými by sa vlastne automobilka vrátila ku koreňom.

Lamborghini totiž začalo vyrábať najprv luxusné cestovné vozidlá, výrazné superšporty vlastne prišli až s modelom Countach. Práve hybridný koncept Asterion sa vracia k umiernenému dizajnovému jazyku klasických modelov Espada a Miura.

Koncept Lamborghini Asterion tiež naznačil, že napríklad ergonómia ovládania, efektivita a komfort môžu mať v Lamborghini väčšiu prioritu ako extrémne a ľahko rozpoznateľný dizajn.

Možno je to aj tým, že pôvodne mladí zákazníci, ktorí kupovali Diablo a Murcielago, teraz starnú a chceli by niečo decentnejšie a pohodlnejšie. To však nezmanená, že by Lamborghini úplne opustilo radikálne tvary. Výrazné superšporty v ponuke zostanú, umiernené modely sú zatiaľ len plánom do budúcnosti.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY