vytisknout velikost písma Lamborghini Aventador S: 740 koní a riadenie zadnej nápravy

Lamborghini predstavilo dôkladne upravený Aventador. Novinka sa volá Aventador S a prví záujemcovia sa ho dočkajú už na jar budúceho roka. Výkon motora vzrástol na 740 koní. Hlavnou novinkou je riadenie zadnej nápravy. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h vozidlo zvládne za 2,9 s, maximálne sa nový Aventador S dozbehne na 350 km/h.
Lamborghini Aventador S: 740 koní a riadenie zadnej nápravy

Lamborghini predstavilo nový Aventador. Oficiálne zdroje hovoria o ďalšej generácii tohto modelu, ale v skutočnosti ide skôr o dôkladný facelift tej predchádzajúcej. V podstate je to podobný prípad ako pri výmene Ferrari FF za Ferrari GTC4 Lusso. Hlavnou zmenou, ktorú Aventador S prináša, je systém riadenia zadných kolies.

Riadenie zadnej nápravy označuje Lamborghini skratkou LRS (Lamborghini Rear-wheel Steering). Systém funguje tak, ako to poznáme z iných automobilov. V nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú v opačnom smere ako tie predné. Vďaka tomu sa vozidlo správa, ako keby malo kratší rázvor náprav. Vo vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú v smere tých predných.

Nástup riadenia zadnej nápravy si vyžiadal aj ďalšie zmeny. Aventador S má kompletne prepracovaný podvozok a inak sa chová aj pohon všetkých kolies. Ten v porovnaní s predchádzajúcim prevedením ešte viac preferuje zadnú nápravu. Súčasťou štandardnej výbavy sú karbón-keramické brzdy a novo vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero upravené špeciálne pre nové Lamborghini. Vpredu majú rozmer 255/30 ZR20, vzadu potom 355/25 ZR21.

lambo_avent_09-1068x712.jpg

Úpravám sa nevyhol ani atmosférický dvanásťvalcový motor s objemom 6,5 litra. Inžinieri upravili systém variabilného časovania ventilov a posunuli obmedzovač otáčok z pôvodných 8350 ot na 8500 ot. Výsledkom je 40 koní navyše, takže novinka ponúkne celkom 544 kW (740 k) pri 8400 ot a 690 Nm (vrchol krútiaceho momentu sa nezmenil). Nové je aj výfukové potrubie, ktoré váži o 20% menej ako predtým. Pri pokojnej jazde vypína motor polovicu valcov.

S dvanásťvalcom spolupracuje sedemstupňová robotizovaná prevodovka a medzinápravová spojka Haldex. Aventador S zvládne šprint z nuly na 100 km/h iba za 2,9 s a najviac sa rozbehne na 350 km/h. Vodič si môže vyberať medzi jazdnými režimami Strada, Sport, Corsa a novým režimom Ego. Ten umožní vlastnú kombináciu nastavení jednotlivých častí automobilu.

Dôkladne upravená je aj aerodynamika. Okrem iného došlo na použitie aktívneho zadného spojlera pracujúceho v troch režimoch. Celkovo dostal nový Aventador ostrejšie rysy a pár detailov odkazujúcich do minulosti. Ako príklad uvádza automobilka dizajn zadnej časti karosérie. Ten má odkazovať na Countach.

Lamborghini Aventador S bude na európskom trhu stáť približne 281 555 eur. Prvé zákaznícke automobily dorazia ku svojim majiteľom na jar budúceho roka.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY