vytisknout velikost písma Lamborghini Aventador LP750-4SV je ďalší ženevský superšport

Lamborghini Aventador LP750-4SV je ďalší ženevský superšport

Tomu hovoríme úroda! Porsche 911 GT3 RS, Ferrari 488 GTB, nové Audi R8, ostrý Aston Martin, koncept športového Bentley, nový McLaren a k tomu ešte nové ostré Lamborghini Aventador LP750-4SV, teda SuperVeloce. To neznamená nič iné než "super rýchle".

lambo_1.jpglambo_2.jpglambo_4.jpg
Nové Lamborghini dostalo k dobru päťdesiat koní a výrazne účinnejšiu aerodynamiku. Kto má záujem, ten nech si pripraví 327 tisíc eur. 

Asi ste si už podľa fotografií všimli, že má model SV proti "obyčajnému konzumnému" Aventadoru agresívnejší body kit a aerodynamické doplnky. Vedľa toho má aj jeho dvanásťvalec o 50 koní väčší výkon (odtiaľ číslovka 750 v názve auta) a o 50 kg nižšiu hmotnosť. Napriek tomu to nie je s 1525 kg žiadna mušia váha.

Lenže Lamborghini Aventador je veľké auto a ten pohon všetkých kolies a atmosférický dvanásťvalec predsa len niečo váži. Výrobca tvrdí, že nové auto má o 150 percent efektívnejšiu aerodynamiku a generuje dokonca o 170% viac prítlaku! Vnútri si všimnite výrazného TFT displeja namiesto prístrojového štítu, ktorý pripomína displeja v pretekárskych autách.

Z ďalších dynamických parametrov menujme napríklad zrýchlenie na stovku za 2,8 sekundy, schopnosť zastaviť zo 100 km/h na tridsiatich metroch (bežné osobné autá potrebujú zhruba o desať metrov viac) a maximálnu rýchlosť 350 km/h.

Za základnú cenu doslova ľudových 327 190 eur dostanete vedľa ikonického mena aj 20 "kované kolesá vpredu a 21" kolesá vzadu obuté do pneumatík Pirelli P Zero Corsa, za ktorými sa ukrývajú obrie karbón-keramické kotúče.

lambo_3.jpglambo_5.jpg371246.jpg371258.jpg17106260771499925068.jpg16272462241760536849.jpg1651508962926902610.jpg8555387491567935291.jpg371244.jpg371245.jpg371247.jpg371248.jpg371249.jpg371250.jpg371251.jpg371252.jpg371253.jpg371254.jpg371255.jpg371256.jpg371259.jpg371260.jpg371263.jpg371264.jpg

 

 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY