vytisknout velikost písma Lamborghini Aventador LP750-4SV je ďalší ženevský superšport

Lamborghini Aventador LP750-4SV je ďalší ženevský superšport

Tomu hovoríme úroda! Porsche 911 GT3 RS, Ferrari 488 GTB, nové Audi R8, ostrý Aston Martin, koncept športového Bentley, nový McLaren a k tomu ešte nové ostré Lamborghini Aventador LP750-4SV, teda SuperVeloce. To neznamená nič iné než "super rýchle".

lambo_1.jpglambo_2.jpglambo_4.jpg
Nové Lamborghini dostalo k dobru päťdesiat koní a výrazne účinnejšiu aerodynamiku. Kto má záujem, ten nech si pripraví 327 tisíc eur. 

Asi ste si už podľa fotografií všimli, že má model SV proti "obyčajnému konzumnému" Aventadoru agresívnejší body kit a aerodynamické doplnky. Vedľa toho má aj jeho dvanásťvalec o 50 koní väčší výkon (odtiaľ číslovka 750 v názve auta) a o 50 kg nižšiu hmotnosť. Napriek tomu to nie je s 1525 kg žiadna mušia váha.

Lenže Lamborghini Aventador je veľké auto a ten pohon všetkých kolies a atmosférický dvanásťvalec predsa len niečo váži. Výrobca tvrdí, že nové auto má o 150 percent efektívnejšiu aerodynamiku a generuje dokonca o 170% viac prítlaku! Vnútri si všimnite výrazného TFT displeja namiesto prístrojového štítu, ktorý pripomína displeja v pretekárskych autách.

Z ďalších dynamických parametrov menujme napríklad zrýchlenie na stovku za 2,8 sekundy, schopnosť zastaviť zo 100 km/h na tridsiatich metroch (bežné osobné autá potrebujú zhruba o desať metrov viac) a maximálnu rýchlosť 350 km/h.

Za základnú cenu doslova ľudových 327 190 eur dostanete vedľa ikonického mena aj 20 "kované kolesá vpredu a 21" kolesá vzadu obuté do pneumatík Pirelli P Zero Corsa, za ktorými sa ukrývajú obrie karbón-keramické kotúče.

lambo_3.jpglambo_5.jpg371246.jpg371258.jpg17106260771499925068.jpg16272462241760536849.jpg1651508962926902610.jpg8555387491567935291.jpg371244.jpg371245.jpg371247.jpg371248.jpg371249.jpg371250.jpg371251.jpg371252.jpg371253.jpg371254.jpg371255.jpg371256.jpg371259.jpg371260.jpg371263.jpg371264.jpg

 

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY