vytisknout velikost písma Lamborghini Aventador LP750-4SV je ďalší ženevský superšport

Lamborghini Aventador LP750-4SV je ďalší ženevský superšport

Tomu hovoríme úroda! Porsche 911 GT3 RS, Ferrari 488 GTB, nové Audi R8, ostrý Aston Martin, koncept športového Bentley, nový McLaren a k tomu ešte nové ostré Lamborghini Aventador LP750-4SV, teda SuperVeloce. To neznamená nič iné než "super rýchle".

lambo_1.jpglambo_2.jpglambo_4.jpg
Nové Lamborghini dostalo k dobru päťdesiat koní a výrazne účinnejšiu aerodynamiku. Kto má záujem, ten nech si pripraví 327 tisíc eur. 

Asi ste si už podľa fotografií všimli, že má model SV proti "obyčajnému konzumnému" Aventadoru agresívnejší body kit a aerodynamické doplnky. Vedľa toho má aj jeho dvanásťvalec o 50 koní väčší výkon (odtiaľ číslovka 750 v názve auta) a o 50 kg nižšiu hmotnosť. Napriek tomu to nie je s 1525 kg žiadna mušia váha.

Lenže Lamborghini Aventador je veľké auto a ten pohon všetkých kolies a atmosférický dvanásťvalec predsa len niečo váži. Výrobca tvrdí, že nové auto má o 150 percent efektívnejšiu aerodynamiku a generuje dokonca o 170% viac prítlaku! Vnútri si všimnite výrazného TFT displeja namiesto prístrojového štítu, ktorý pripomína displeja v pretekárskych autách.

Z ďalších dynamických parametrov menujme napríklad zrýchlenie na stovku za 2,8 sekundy, schopnosť zastaviť zo 100 km/h na tridsiatich metroch (bežné osobné autá potrebujú zhruba o desať metrov viac) a maximálnu rýchlosť 350 km/h.

Za základnú cenu doslova ľudových 327 190 eur dostanete vedľa ikonického mena aj 20 "kované kolesá vpredu a 21" kolesá vzadu obuté do pneumatík Pirelli P Zero Corsa, za ktorými sa ukrývajú obrie karbón-keramické kotúče.

lambo_3.jpglambo_5.jpg371246.jpg371258.jpg17106260771499925068.jpg16272462241760536849.jpg1651508962926902610.jpg8555387491567935291.jpg371244.jpg371245.jpg371247.jpg371248.jpg371249.jpg371250.jpg371251.jpg371252.jpg371253.jpg371254.jpg371255.jpg371256.jpg371259.jpg371260.jpg371263.jpg371264.jpg

 

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY