vytisknout velikost písma Lamborghini Aventador LP750-4 SV zájde Nordschleife pod 7 minút

Lamborghini Aventador LP750-4 SV zájde Nordschleife pod 7 minút

Lamborghini Aventador LP750-4 SV zašlo počas testovania nových pneumatík Pirelli P-Zero Corsa na Severnej slučke Nürburgringu úchvatný čas tesne pod sedem minút. Tým sa stavia do klubu najrýchlejších cestných áut na planéte vedľa Porsche 918 Spyder alebo McLarenu P1.

To nás privádza k myšlienke, ako by mohli byť obidva konkurenčné superšporty rýchle, keby sa neťahali s ťažkými elektromotormi a akumulátormi. Lamborghini sa totiž stále spolieha na tradičný pohon.

Lamborghini predstavilo model Aventador LP750-4 SV na tohtoročnom autosalóne v Ženeve a ako jeho názov napovedá, poháňa ho atmosférický dvanásťvalec s výkonom 750 koní. Je teda o päťdesiat koní silnejšie než "obyčajný" Aventador a tiež o 50 kg ľahšie. Napriek tomu ukáže na váhe viac ako 1500 kg. Má ale tiež prepracovanú aerodynamiku.

Zábery z Nürburgringu ukazujú neuveriteľné rýchlosti, ktorých toto Lambo dosahuje. Pred skokom na Flugplatz vodič, ktorého identitu automobilka neprezradila, radšej brzdí z 260 km/h. Pred zákrutou Schwedenkreuz si potom v skoro tristovke skočí, aby v nasledujúcej pasáži Fuchsröhre išiel 285 km/h. Rovinkou Dottinger Hohe sa prehnal rýchlosťou 325 km/h. Napokon, pustite si video a uvidíte sami.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY