vytisknout velikost písma Lamborghini Aventador LP750-4 SV zájde Nordschleife pod 7 minút

Lamborghini Aventador LP750-4 SV zájde Nordschleife pod 7 minút

Lamborghini Aventador LP750-4 SV zašlo počas testovania nových pneumatík Pirelli P-Zero Corsa na Severnej slučke Nürburgringu úchvatný čas tesne pod sedem minút. Tým sa stavia do klubu najrýchlejších cestných áut na planéte vedľa Porsche 918 Spyder alebo McLarenu P1.

To nás privádza k myšlienke, ako by mohli byť obidva konkurenčné superšporty rýchle, keby sa neťahali s ťažkými elektromotormi a akumulátormi. Lamborghini sa totiž stále spolieha na tradičný pohon.

Lamborghini predstavilo model Aventador LP750-4 SV na tohtoročnom autosalóne v Ženeve a ako jeho názov napovedá, poháňa ho atmosférický dvanásťvalec s výkonom 750 koní. Je teda o päťdesiat koní silnejšie než "obyčajný" Aventador a tiež o 50 kg ľahšie. Napriek tomu ukáže na váhe viac ako 1500 kg. Má ale tiež prepracovanú aerodynamiku.

Zábery z Nürburgringu ukazujú neuveriteľné rýchlosti, ktorých toto Lambo dosahuje. Pred skokom na Flugplatz vodič, ktorého identitu automobilka neprezradila, radšej brzdí z 260 km/h. Pred zákrutou Schwedenkreuz si potom v skoro tristovke skočí, aby v nasledujúcej pasáži Fuchsröhre išiel 285 km/h. Rovinkou Dottinger Hohe sa prehnal rýchlosťou 325 km/h. Napokon, pustite si video a uvidíte sami.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY