vytisknout velikost písma Lamborghini Aventador LP750-4 SV zájde Nordschleife pod 7 minút

Lamborghini Aventador LP750-4 SV zájde Nordschleife pod 7 minút

Lamborghini Aventador LP750-4 SV zašlo počas testovania nových pneumatík Pirelli P-Zero Corsa na Severnej slučke Nürburgringu úchvatný čas tesne pod sedem minút. Tým sa stavia do klubu najrýchlejších cestných áut na planéte vedľa Porsche 918 Spyder alebo McLarenu P1.

To nás privádza k myšlienke, ako by mohli byť obidva konkurenčné superšporty rýchle, keby sa neťahali s ťažkými elektromotormi a akumulátormi. Lamborghini sa totiž stále spolieha na tradičný pohon.

Lamborghini predstavilo model Aventador LP750-4 SV na tohtoročnom autosalóne v Ženeve a ako jeho názov napovedá, poháňa ho atmosférický dvanásťvalec s výkonom 750 koní. Je teda o päťdesiat koní silnejšie než "obyčajný" Aventador a tiež o 50 kg ľahšie. Napriek tomu ukáže na váhe viac ako 1500 kg. Má ale tiež prepracovanú aerodynamiku.

Zábery z Nürburgringu ukazujú neuveriteľné rýchlosti, ktorých toto Lambo dosahuje. Pred skokom na Flugplatz vodič, ktorého identitu automobilka neprezradila, radšej brzdí z 260 km/h. Pred zákrutou Schwedenkreuz si potom v skoro tristovke skočí, aby v nasledujúcej pasáži Fuchsröhre išiel 285 km/h. Rovinkou Dottinger Hohe sa prehnal rýchlosťou 325 km/h. Napokon, pustite si video a uvidíte sami.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY