vytisknout velikost písma Lamborghini Asterion odhalená. Má tri elektromotory a 910 koní

Lamborghini Asterion odhalená. Má tri elektromotory a 910 koní

V polovici septembra vypustila automobilka Lamborghini do sveta prvý obrázok sľubujúci prekvapenie pre parížsky autosalón. Okrem v podstate nič nehovoriacich fráz sme si mohli len domyslieť, o čo asi tak zhruba pôjde. Dnes už vieme, že ide o celkom nový superšport, ktorý dostal meno Asterion.

Pod povrchom sa ukrýva plug-in hybridný pohon pozostávajúci z desaťvalca a troch elektromotorov. Združený výkon pohonného ústrojenstva je závratných 910 koní (koľko že to mal prvý Veyron?). V spolupráci so sedemstupňovým DSG vystrelí auto na stovku za tri sekundy a maximálna rýchlosť činí 320 km/h. Aj cez tieto výkony myslí Lamborghini samozrejme aj na ekológiu. Na elektrinu prejde Asterion až 50 km.

Podľa automobilky je to úplne nová etapa v jej existencii, kedy sa kombinuje nielen drvivý výkon a štýl, ale aj udržateľná mobilita. Zaujímavé tiež je, že Asterion je meno použité z gréckej mytológie. Minotaur bol predsa tiež taký hybrid...

lambo_1.jpglambo_2.jpglambo_3.jpglambo_4.jpgaster_1.jpgaster_2.jpgaster_3.jpgaster_4.jpgaster_5.jpgaster_6.jpgaster_7.jpgaster_8.jpgaster_9.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY