vytisknout velikost písma LaFerrari si môžu kúpiť len tí, ktorí dokázali, že si ho zaslúžia

Chceli by ste najrýchlejší, najdrahší a najexkluzívnejší model Ferrari? Mať peniaze nestačí, ak nie ste na zozname vyvolených.
LaFerrari si môžu kúpiť len tí, ktorí dokázali, že si ho zaslúžia

LaFerrari je najrýchlejšie cestné Ferrari všetkých čias. Hybridný superšport poháňaný kombináciou vidlicového dvanásťvalca 6,2 l a elektromotora dosahuje kombinovaného výkonu 963 koní, z nuly na 300 km/h zrýchli za 15 sekúnd a stojí milión eur. Bez DPH a ďalších miestnych daní.

Akokoľvek fascinujúci je vzhľad, technika aj parametre vozidla, snáď najpozoruhodnejším aspektom LaFerrari je spôsob, akým sa tento exkluzívnytovar predáva.

Nezainteresovaný čitateľ by si mohol predstavovať, že stačí priletieť k dealerovi Ferrari vo svojej helikoptére, vytiahnuť z briliantmi osadenej peňaženky dva milióny eur a predajca sa pretrhne, aby vám vyšiel v ústrety. Takto to ale nefunguje. Pre záujemcov o LaFerrari okrídlené heslo "náš zákazník, náš pán" v istom zmysle neplatí.

Kľúčom je exkluzivita. Ferrari majstrovsky ovláda umenie udržiavania previsu dopytu nad ponukou. LaFerrari vznikne v počte 499 kusov, čo automobilke z Maranella umožňuje držať si zákazníkov od tela a urobiť z výberu "vyvolených" pozoruhodné divadlo .

001-ferrari-laferrari.jpg002-ferrari-laferrari.jpg003-ferrari-laferrari.jpg
004-ferrari-laferrari.jpg005-ferrari-laferrari.jpg006-ferrari-laferrari.jpgCelá séria LaFerrari bola už rozobraná. Vývoj však stále prebieha a prvé vozidlá sa tak dostanú k svojim zákazníkom zrejme až počas roka 2014.

Iba pre najvernejších

Niektoré médiá pred časom citovali správu, podľa ktorej bolo pre zaradenie na čakaciu listinu potrebné vlastniť najmenej päť iných Ferrari. To je však nevyhnutné minimum, nie postačujúca podmienka. Museli ste tiež kúpiť všetky nové modely uvedené za posledných desať rokov vrátane špeciálnych sérií. Takže napríklad 430 Scuderia z roku 2007 sa nepočíta, ak ste o dva roky neskôr nekúpili aj Scuderiu Spider 16M.

Druhý voz zdarma!

Každý majiteľ LaFerrari obdrží i model svojho vozidla v merítku 1:8, vyvedený do tých najpodrobnejších detailov od farebnej kombinácie po zvolený vzor materiálu na sedadlách.

Nepodarilo sa nám zistiť, od ktorého roku sa tých desať rokov počítalo. (Proces výberu zákazníkov sa začal dlho pred zverejnením prvých konkrétnych informácií o LaFerrari.) Orientačne sa ale mohlo jednať o pätnásť až sedemnásť áut v cenovom rozpätí 180 až 350 tisíc eur.

A viete, čo je na tom najlepšie? Splnenie týchto podmienok vám zaistilo nie miesto v poradovníku, ale len šancu sa na neho dostať!

Ferrari všetkých záujemcov dôkladne prešetruje a berie do úvahy faktory ako povesť klienta, jeho spoločenské postavenie a úroveň vzťahov s automobilkou.

Svoje šance ste mohli poistiť drobným prejavom zdvorilosti, napríklad účasťou v programe klientského pretekania Corse Clienti alebo obstaraním staršieho monopostu F1 priamo od Ferrari. Údajne jediný stopercentne istý spôsob, ako si miesto na listine čakateľov zabezpečiť, bolo vlastníctvo okruhových špeciálov FXX alebo 599XX. A keď sa vaše meno na poradovníku ocitlo?

Pozvanie na obed

Potom ste jedného dňa - dlhé mesiace predtým, než ktokoľvek mimo automobilky videl čo i len prvú fotografiu LaFerrari - našli v pošte pozvánku na osobnú návštevu továrne v Maranelle. Predstavili vám auto, zoznámili vás s možnosťami individualizácie, vysvetlili jeho techniku ​​a parametre. Nasledoval obed, na ktorý vás do svojej súkromnej pracovne pozval Luca di Montezemolo osobne.

Rozprávali ste sa s ním o všetkom možnom, popíjali znamenité víno ​​a vychutnávali taliansku kuchyňu v jej najlepšej podobe. A to bolo všetko. Skoro. Vo vhodnom okamihu, možno pri čakaní na dezert, sa vás di Montezemolo nenútene spýtal, či si budete priať podpísať objednávku. Gratulujeme, práve ste získali právo minúť najmenej milión eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY