vytisknout velikost písma LaFerrari si môžu kúpiť len tí, ktorí dokázali, že si ho zaslúžia

Chceli by ste najrýchlejší, najdrahší a najexkluzívnejší model Ferrari? Mať peniaze nestačí, ak nie ste na zozname vyvolených.
LaFerrari si môžu kúpiť len tí, ktorí dokázali, že si ho zaslúžia

LaFerrari je najrýchlejšie cestné Ferrari všetkých čias. Hybridný superšport poháňaný kombináciou vidlicového dvanásťvalca 6,2 l a elektromotora dosahuje kombinovaného výkonu 963 koní, z nuly na 300 km/h zrýchli za 15 sekúnd a stojí milión eur. Bez DPH a ďalších miestnych daní.

Akokoľvek fascinujúci je vzhľad, technika aj parametre vozidla, snáď najpozoruhodnejším aspektom LaFerrari je spôsob, akým sa tento exkluzívnytovar predáva.

Nezainteresovaný čitateľ by si mohol predstavovať, že stačí priletieť k dealerovi Ferrari vo svojej helikoptére, vytiahnuť z briliantmi osadenej peňaženky dva milióny eur a predajca sa pretrhne, aby vám vyšiel v ústrety. Takto to ale nefunguje. Pre záujemcov o LaFerrari okrídlené heslo "náš zákazník, náš pán" v istom zmysle neplatí.

Kľúčom je exkluzivita. Ferrari majstrovsky ovláda umenie udržiavania previsu dopytu nad ponukou. LaFerrari vznikne v počte 499 kusov, čo automobilke z Maranella umožňuje držať si zákazníkov od tela a urobiť z výberu "vyvolených" pozoruhodné divadlo .

001-ferrari-laferrari.jpg002-ferrari-laferrari.jpg003-ferrari-laferrari.jpg
004-ferrari-laferrari.jpg005-ferrari-laferrari.jpg006-ferrari-laferrari.jpgCelá séria LaFerrari bola už rozobraná. Vývoj však stále prebieha a prvé vozidlá sa tak dostanú k svojim zákazníkom zrejme až počas roka 2014.

Iba pre najvernejších

Niektoré médiá pred časom citovali správu, podľa ktorej bolo pre zaradenie na čakaciu listinu potrebné vlastniť najmenej päť iných Ferrari. To je však nevyhnutné minimum, nie postačujúca podmienka. Museli ste tiež kúpiť všetky nové modely uvedené za posledných desať rokov vrátane špeciálnych sérií. Takže napríklad 430 Scuderia z roku 2007 sa nepočíta, ak ste o dva roky neskôr nekúpili aj Scuderiu Spider 16M.

Druhý voz zdarma!

Každý majiteľ LaFerrari obdrží i model svojho vozidla v merítku 1:8, vyvedený do tých najpodrobnejších detailov od farebnej kombinácie po zvolený vzor materiálu na sedadlách.

Nepodarilo sa nám zistiť, od ktorého roku sa tých desať rokov počítalo. (Proces výberu zákazníkov sa začal dlho pred zverejnením prvých konkrétnych informácií o LaFerrari.) Orientačne sa ale mohlo jednať o pätnásť až sedemnásť áut v cenovom rozpätí 180 až 350 tisíc eur.

A viete, čo je na tom najlepšie? Splnenie týchto podmienok vám zaistilo nie miesto v poradovníku, ale len šancu sa na neho dostať!

Ferrari všetkých záujemcov dôkladne prešetruje a berie do úvahy faktory ako povesť klienta, jeho spoločenské postavenie a úroveň vzťahov s automobilkou.

Svoje šance ste mohli poistiť drobným prejavom zdvorilosti, napríklad účasťou v programe klientského pretekania Corse Clienti alebo obstaraním staršieho monopostu F1 priamo od Ferrari. Údajne jediný stopercentne istý spôsob, ako si miesto na listine čakateľov zabezpečiť, bolo vlastníctvo okruhových špeciálov FXX alebo 599XX. A keď sa vaše meno na poradovníku ocitlo?

Pozvanie na obed

Potom ste jedného dňa - dlhé mesiace predtým, než ktokoľvek mimo automobilky videl čo i len prvú fotografiu LaFerrari - našli v pošte pozvánku na osobnú návštevu továrne v Maranelle. Predstavili vám auto, zoznámili vás s možnosťami individualizácie, vysvetlili jeho techniku ​​a parametre. Nasledoval obed, na ktorý vás do svojej súkromnej pracovne pozval Luca di Montezemolo osobne.

Rozprávali ste sa s ním o všetkom možnom, popíjali znamenité víno ​​a vychutnávali taliansku kuchyňu v jej najlepšej podobe. A to bolo všetko. Skoro. Vo vhodnom okamihu, možno pri čakaní na dezert, sa vás di Montezemolo nenútene spýtal, či si budete priať podpísať objednávku. Gratulujeme, práve ste získali právo minúť najmenej milión eur.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY