vytisknout velikost písma Lada zvažuje Nivu osadenú naftovým motorom 1.3 Multijet

Lada zvažuje Nivu osadenú naftovým motorom 1.3 Multijet

O Lade Niva, ktorá už ale aktuálne nosí označenie 4x4, sme písali v minulosti niekoľkokrát, a to predovšetkým v súvislosti s radom rôznych vylepšení. A vylepšovanie tejto legendy ešte nie je koniec. Dnes sa totiž na ruských weboch na čele s rusautomobile.ru objavila informácia o tom, že Lada pripravuje prevedenie osadené dieselovým motorom.

Konkrétne sa jedná o naftovú jednatrojku Multijet naladenú na 63 kW (85 k) a 180 Nm. S priestorom pod kapotou údajne nie je problém, rezerva sa ale samozrejme k motoru už nezmestí. Problém nie je ani s hmotnosťou, či sa však raz naozaj dočkáme dieselovej verzie osadenej týmto motorom, to je ešte vo hviezdach.

Existujúce pohonné ústrojenstvo totiž nie je pripravené na taký krútiaci moment, prepracované musí byť aj výfukové potrubie a menším orieškom bude elektronika.

Niektoré zdroje tiež pripomínajú, že už predtým bola na pláne Lada Niva osadená dieselovým štvorvalcom 1.5 dCi z Dacie Duster. Zástavba motora by ale zvýšila cenu takého auta až na dvojnásobok.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY