vytisknout velikost písma Lada XRay, Vesta a Vesta WTCC: Ruské novinky oficiálne [59xfoto]

Lada XRay, Vesta a Vesta WTCC: Ruské novinky oficiálne [59xfoto]
Zoznam kapitol
  1. Lada Vesta, Xray, Videá
  2. Fotogaléria [59 x foto]

Lada na moskovskom autosalóne predstavila celý rad noviniek. Okrem tých menších typu Kalinu Sport alebo Largus Cross máme možnosť vidieť aj dvoch veľmi dôležitých nováčikov, zatiaľ prezentovaných ako koncepty. Reč je o sedane Vesta a zvýšenom hatchbacku Xray 2.

Obe autá stoja na novej platforme Lada B/C, ktorú ruská automobilka vyvinula v spolupráci s Renaultom. Vesta je dlhá 4,35 m, rázvor má hodnotu 2,65 m. Na aute nájdeme diely z Renaultu Mégane. Konkrétne ide napríklad o riadenie a zavesenie predných kolies.

Ďalšie podrobnosti na tému Lady Vesta by mali byť zverejnené ešte dnes. Sériový automobil sa začne vyrábať na jeseň budúceho roka. Cena bude štartovať niekde v okolí 400 000 rubľov, čo je približne 8 500 eur.

lada_04.jpglada_05.jpglada_06.jpg

Druhý nováčik priamo nadväzuje na koncept crossoveru Xray. Kým pôvodná štúdia bola trojdverová, druhá verzia už je bližšie sériovej výrobe a nesie päťdverovou karosériu. V podstate ide o vozidlo veľmi podobné Dacii Sandero Stepway, no Lada je dlhšia, širšia a vyššia. Hatchback dostal podvozok so svetlou výškou 170 mm. Dĺžka crossoveru činí 4,2 m, rázvor dosahuje na 2,65 m.

Päťdverový Xray sa začne vyrábať v roku 2016. V základnej výbave máme očakávať dva airbagy, vyhrievané čelné sklo (a tiež sedadlá aj volant), stabilizáciu alebo dokonca systém automatického tiesňového volania.

Ako bonus potom Lada ukázala taktiež koncept závodnej verzie modelu Vesta pre seriál WTCC. K nemu však nezverejnila žiadne informácie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY