vytisknout velikost písma Lada Xray bližšie sériovej výrobe. Základ daruje Dacia

Lada Xray bližšie sériovej výrobe. Základ daruje Dacia

Autosalón v Moskve roku 2012 pritiahol neobvykle veľkú pozornosť nielen ruských médií. Na tejto akcii Lada totiž prvýkrát ukázala koncept Xray. Presne povedané išlo o trojdverovú a štvormiestnu štúdiu kompaktného SUV. Podľa najnovších správ sa tento rok rovnaké vozidlo opäť predvedie na rovnakej akcii, malo by ale ísť o verziu bližšiu sériovej výrobe. Základom bude údajne technika známa z Dacie.

Dostupné neoficiálne informácie hovoria, že ako základ Lada použije model Dacia Sandero, systém pohonu všetkých kolies potom bude pochádzať z Dustera. V Moskve sa onedlho predstaví okrem základného Xray aj Xray Cross, takže sa môžeme tešiť na drsnejšiu vizáž. Spolu s týmto SUV Lada predstaví ešte koncept nového sedanu Vesta.

Obidve autá splnia normu Euro 6 a pri oboch máme tiež očakávať prekvapivo nízku spotrebu a "mnoho ďalších výhod." Teda aspoň to sľubuje šéf ruskej značky Bo Andersson. Už skôr sa potom objavili správy o začatí predaja modelu vychádzajúceho zo štúdie Xray v roku 2016.

Zdroj: ZR

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY