vytisknout velikost písma Lada Vesta sa predstavila v prevedení CNG. Do predaja ale zatiaľ nejde

Lada Vesta sa predstavila v prevedení CNG. Do predaja ale zatiaľ nejde

Lada predstavila na International Gas Forum v Petrohrade sedan Vesta upravený tak, aby mohol okrem benzínu spaľovať aj CNG. Ak sa teraz radujete, máme zlú správu, do predaja totiž tento voz zatiaľ nejde. Cieľom je ukázať potenciál inžinierov ruskej automobilky a možnosti modelu Vesta ako takého. Ale možno sa raz dočkáme.

Vesta dostala pod batožinový priestor dve nádrže, vďaka ktorým sa má dojazd pri využití CNG aj benzínu pohybovať okolo tisíc kilometrov. Ako to už pri podobných systémov chodí, ak plyn dôjde, motor sa automaticky prepne do benzínového režimu. Vodič môže tiež samostatne prepínať medzi jednotlivými palivami pomocou príslušného ovládača. O pohon sa stará motor s objemom 1,6 litra.

Podľa tlačovej správy sľubuje Lada pri jazde na CNG tretinové náklady v porovnaní s benzínom. Nič podrobnejšie však ruská automobilka na túto tému neprezradila. Vesta CNG aktuálne mieri do reálnej prevádzky, kde budú prebiehať ďalšie testy.

vesta_2.jpgvesta_5.jpgvesta_1.jpgvesta_3.jpgvesta_4.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY