vytisknout velikost písma Lada Vesta sa predstavila v prevedení CNG. Do predaja ale zatiaľ nejde

Lada Vesta sa predstavila v prevedení CNG. Do predaja ale zatiaľ nejde

Lada predstavila na International Gas Forum v Petrohrade sedan Vesta upravený tak, aby mohol okrem benzínu spaľovať aj CNG. Ak sa teraz radujete, máme zlú správu, do predaja totiž tento voz zatiaľ nejde. Cieľom je ukázať potenciál inžinierov ruskej automobilky a možnosti modelu Vesta ako takého. Ale možno sa raz dočkáme.

Vesta dostala pod batožinový priestor dve nádrže, vďaka ktorým sa má dojazd pri využití CNG aj benzínu pohybovať okolo tisíc kilometrov. Ako to už pri podobných systémov chodí, ak plyn dôjde, motor sa automaticky prepne do benzínového režimu. Vodič môže tiež samostatne prepínať medzi jednotlivými palivami pomocou príslušného ovládača. O pohon sa stará motor s objemom 1,6 litra.

Podľa tlačovej správy sľubuje Lada pri jazde na CNG tretinové náklady v porovnaní s benzínom. Nič podrobnejšie však ruská automobilka na túto tému neprezradila. Vesta CNG aktuálne mieri do reálnej prevádzky, kde budú prebiehať ďalšie testy.

vesta_2.jpgvesta_5.jpgvesta_1.jpgvesta_3.jpgvesta_4.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY