vytisknout velikost písma Lada Vesta sa predstavila v prevedení CNG. Do predaja ale zatiaľ nejde

Lada Vesta sa predstavila v prevedení CNG. Do predaja ale zatiaľ nejde

Lada predstavila na International Gas Forum v Petrohrade sedan Vesta upravený tak, aby mohol okrem benzínu spaľovať aj CNG. Ak sa teraz radujete, máme zlú správu, do predaja totiž tento voz zatiaľ nejde. Cieľom je ukázať potenciál inžinierov ruskej automobilky a možnosti modelu Vesta ako takého. Ale možno sa raz dočkáme.

Vesta dostala pod batožinový priestor dve nádrže, vďaka ktorým sa má dojazd pri využití CNG aj benzínu pohybovať okolo tisíc kilometrov. Ako to už pri podobných systémov chodí, ak plyn dôjde, motor sa automaticky prepne do benzínového režimu. Vodič môže tiež samostatne prepínať medzi jednotlivými palivami pomocou príslušného ovládača. O pohon sa stará motor s objemom 1,6 litra.

Podľa tlačovej správy sľubuje Lada pri jazde na CNG tretinové náklady v porovnaní s benzínom. Nič podrobnejšie však ruská automobilka na túto tému neprezradila. Vesta CNG aktuálne mieri do reálnej prevádzky, kde budú prebiehať ďalšie testy.

vesta_2.jpgvesta_5.jpgvesta_1.jpgvesta_3.jpgvesta_4.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY