vytisknout velikost písma Lada Vesta mieri do Európy. V Nemecku na ňho čakajú testy

Lada Vesta mieri do Európy. V Nemecku na ňho čakajú testy

V auguste Lada predstavila hneď niekoľko noviniek, pričom zrejme tou najdôležitejšou bol koncept Vesta. Akokoľvek vozidlo vyzerá sériovo, na nástup do predaja si budeme musieť nejaký ten piatok počkať. Automobilka ešte tento sedan nedokončila. Aktuálne mieri jeden z prototypov do Nemecka, kde sa bude kalibrovať ESP.

Áno, Vesta dostane stabilizáciu do sériovej výbavy. Je zaujímavé sledovať, ako Lada túto správu podala. Kým v Európe by sa nad takou informácií absolútne nikto nepozastavil, je to predsa vec úplne samozrejmá, v Rusku majú na stabilizáciu evidentne iný názor a tak Lada prišla s vysvetlením.

"Aj keď mnohí nemajú plné pochopenie pre zavedenie ESP, dáta Národnej asociácie poisťovateľov Spojených štátov dokazujú, že prítomnosť stabilizácie môže znížiť pravdepodobnosť nehody až o päťdesiat percent", napísala ruská automobilka na sociálnu sieť VKontakte.

Tento krok je ale v praxi len dôkazom toho, že Vesta naozaj po začatí výroby zamieri aj na európske trhy, kde je prítomnosť stabilizácie u všetkých áut (s výnimkou malosériových automobiliek typu Morgan) povinná. Podľa skorších správ by mala byť produkcia sériovej Vesty zahájená budúci rok na jeseň a cena by sa mala pohybovať okolo 9 tisíc eur.

vesta_1.jpgvesta_2.jpgvesta_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY