vytisknout velikost písma Lada Vesta mieri do Európy. V Nemecku na ňho čakajú testy

Lada Vesta mieri do Európy. V Nemecku na ňho čakajú testy

V auguste Lada predstavila hneď niekoľko noviniek, pričom zrejme tou najdôležitejšou bol koncept Vesta. Akokoľvek vozidlo vyzerá sériovo, na nástup do predaja si budeme musieť nejaký ten piatok počkať. Automobilka ešte tento sedan nedokončila. Aktuálne mieri jeden z prototypov do Nemecka, kde sa bude kalibrovať ESP.

Áno, Vesta dostane stabilizáciu do sériovej výbavy. Je zaujímavé sledovať, ako Lada túto správu podala. Kým v Európe by sa nad takou informácií absolútne nikto nepozastavil, je to predsa vec úplne samozrejmá, v Rusku majú na stabilizáciu evidentne iný názor a tak Lada prišla s vysvetlením.

"Aj keď mnohí nemajú plné pochopenie pre zavedenie ESP, dáta Národnej asociácie poisťovateľov Spojených štátov dokazujú, že prítomnosť stabilizácie môže znížiť pravdepodobnosť nehody až o päťdesiat percent", napísala ruská automobilka na sociálnu sieť VKontakte.

Tento krok je ale v praxi len dôkazom toho, že Vesta naozaj po začatí výroby zamieri aj na európske trhy, kde je prítomnosť stabilizácie u všetkých áut (s výnimkou malosériových automobiliek typu Morgan) povinná. Podľa skorších správ by mala byť produkcia sériovej Vesty zahájená budúci rok na jeseň a cena by sa mala pohybovať okolo 9 tisíc eur.

vesta_1.jpgvesta_2.jpgvesta_3.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY