vytisknout velikost písma Lada Vesta mieri do Európy. V Nemecku na ňho čakajú testy

Lada Vesta mieri do Európy. V Nemecku na ňho čakajú testy

V auguste Lada predstavila hneď niekoľko noviniek, pričom zrejme tou najdôležitejšou bol koncept Vesta. Akokoľvek vozidlo vyzerá sériovo, na nástup do predaja si budeme musieť nejaký ten piatok počkať. Automobilka ešte tento sedan nedokončila. Aktuálne mieri jeden z prototypov do Nemecka, kde sa bude kalibrovať ESP.

Áno, Vesta dostane stabilizáciu do sériovej výbavy. Je zaujímavé sledovať, ako Lada túto správu podala. Kým v Európe by sa nad takou informácií absolútne nikto nepozastavil, je to predsa vec úplne samozrejmá, v Rusku majú na stabilizáciu evidentne iný názor a tak Lada prišla s vysvetlením.

"Aj keď mnohí nemajú plné pochopenie pre zavedenie ESP, dáta Národnej asociácie poisťovateľov Spojených štátov dokazujú, že prítomnosť stabilizácie môže znížiť pravdepodobnosť nehody až o päťdesiat percent", napísala ruská automobilka na sociálnu sieť VKontakte.

Tento krok je ale v praxi len dôkazom toho, že Vesta naozaj po začatí výroby zamieri aj na európske trhy, kde je prítomnosť stabilizácie u všetkých áut (s výnimkou malosériových automobiliek typu Morgan) povinná. Podľa skorších správ by mala byť produkcia sériovej Vesty zahájená budúci rok na jeseň a cena by sa mala pohybovať okolo 9 tisíc eur.

vesta_1.jpgvesta_2.jpgvesta_3.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY