vytisknout velikost písma Lada Vesta mieri do Európy. V Nemecku na ňho čakajú testy

Lada Vesta mieri do Európy. V Nemecku na ňho čakajú testy

V auguste Lada predstavila hneď niekoľko noviniek, pričom zrejme tou najdôležitejšou bol koncept Vesta. Akokoľvek vozidlo vyzerá sériovo, na nástup do predaja si budeme musieť nejaký ten piatok počkať. Automobilka ešte tento sedan nedokončila. Aktuálne mieri jeden z prototypov do Nemecka, kde sa bude kalibrovať ESP.

Áno, Vesta dostane stabilizáciu do sériovej výbavy. Je zaujímavé sledovať, ako Lada túto správu podala. Kým v Európe by sa nad takou informácií absolútne nikto nepozastavil, je to predsa vec úplne samozrejmá, v Rusku majú na stabilizáciu evidentne iný názor a tak Lada prišla s vysvetlením.

"Aj keď mnohí nemajú plné pochopenie pre zavedenie ESP, dáta Národnej asociácie poisťovateľov Spojených štátov dokazujú, že prítomnosť stabilizácie môže znížiť pravdepodobnosť nehody až o päťdesiat percent", napísala ruská automobilka na sociálnu sieť VKontakte.

Tento krok je ale v praxi len dôkazom toho, že Vesta naozaj po začatí výroby zamieri aj na európske trhy, kde je prítomnosť stabilizácie u všetkých áut (s výnimkou malosériových automobiliek typu Morgan) povinná. Podľa skorších správ by mala byť produkcia sériovej Vesty zahájená budúci rok na jeseň a cena by sa mala pohybovať okolo 9 tisíc eur.

vesta_1.jpgvesta_2.jpgvesta_3.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY