vytisknout velikost písma Lada Niva v úprave Bronto je terénne monštrum [fotogaléria]

Lada Niva sa za dobu svojho pôsobenia na trhu dočkala mnohých rôznych verzií. Z poslednej doby si určite spomeniete na Urban, bol tu ale tiež napríklad kabriolet alebo verzia s trojicou náprav. Spoločnosť Bronto napriek tomu so svojou prestavbou všetky ostatné v pohode strčí do vrecka.
Lada Niva v úprave Bronto je terénne monštrum [fotogaléria]

Ako dokazujú správy z celého sveta, Lada Niva je legenda, ktorá existuje v mnohých rôznych variantoch. Tú sériovú sme pred rokmi vyskúšali v rámci vianočného testu, tento rok na jeseň došlo na prevedenie Urban, Niva sa dočkala napríklad aj prestavby na kabriolet alebo zaujímavého tuningu, ktorý kompletne zmenil vzhľad tohto automobilu. Lenže dnes tu máme niečo naozaj veľmi špeciálne. Ladu Niva (teda ladu 4x4) v prevedení Marsh.

Asi už ste si všimli, že je táto úprava mierne povedané dosť neprehliadnuteľná. Klasickú Nivu prestavá na toto monštrum ruská spoločnosť Bronto. Karoséria je posadená na ráme, auto používa portálové nápravy z modelov značky UAZ a tomu všetkému dominujú gigantické nízkotlakové pneumatiky Trekol.

Ako môžete vidieť v priloženej fotogalérii, Bronto ponúka viac variantov svojej prestavby. Okrem základnej trojdverovej verzie označenej ako Marsh-1 je k dispozícii aj dlhšie päťdverové prevedenie alebo karoséria pick-up. Navyše existuje aj špeciál určený pre záchrannú službu, hasičov alebo úžitkový variant Marsh Combi.

bronto_09.jpgbronto_07.jpgbronto_06.jpgLada Niva v sériovej verzii rozhodne nemá s terénom problém. Ak by ste ale napriek tomu potrebovali niečo ešte schopnejšieho, toto by mohla byť dobrá alternatíva

Rázvor krátkej trojdverovej varianty je 2685 mm, na dĺžku vozidlo meria 4375 mm, široké je 2550 mm a vysoké 2160 mm. Svetlá výška podvozka je 480 mm. O pohon sa stále stará benzínová tisícsedemstovka disponujúca výkonom 59,5 kW (80 k). Najvyššia rýchlosť dosahuje na 70 km/h a spotreba činí 18,8 l/100 km. To pri štandardnej nádrži na 42 litrov nesľubuje práve veľký dojazd, ale môžete si dokúpiť nádrže prídavné (2x70 l), rovnako ako prídavné svetlá, navijak, alebo príves taktiež vybavený nízkotlakovými pneumatikami.

Aj keď v slovenských končinách toto auto práve veľa zmysle nedáva, spoločnosť Made in Russia zvažuje, že svojim zákazníkom Ladu 4x4 Marsh naozaj ponúkne. Je tu teda istá šanca, že sa niektorá z týchto úprav objaví aj aj u nás.

bronto_02.jpgbronto_03.jpgbronto_01.jpgbronto_04.jpgbronto_05.jpgbronto_08.jpgbronto_10.jpgbronto_11.jpgbronto_14.jpgbronto_15.jpgbronto_16.jpgbronto_18.jpgbronto_25.jpgbronto_22.jpgbronto_21.jpgbronto_19.jpgbronto_26.jpgbronto_23.jpgbronto_24.jpgbronto_27.jpgbronto 18.JPGbronto_177.jpgbronto_119.jpgbronto16.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY