vytisknout velikost písma Lada Niva v úprave Bronto je terénne monštrum [fotogaléria]

Lada Niva sa za dobu svojho pôsobenia na trhu dočkala mnohých rôznych verzií. Z poslednej doby si určite spomeniete na Urban, bol tu ale tiež napríklad kabriolet alebo verzia s trojicou náprav. Spoločnosť Bronto napriek tomu so svojou prestavbou všetky ostatné v pohode strčí do vrecka.
Lada Niva v úprave Bronto je terénne monštrum [fotogaléria]

Ako dokazujú správy z celého sveta, Lada Niva je legenda, ktorá existuje v mnohých rôznych variantoch. Tú sériovú sme pred rokmi vyskúšali v rámci vianočného testu, tento rok na jeseň došlo na prevedenie Urban, Niva sa dočkala napríklad aj prestavby na kabriolet alebo zaujímavého tuningu, ktorý kompletne zmenil vzhľad tohto automobilu. Lenže dnes tu máme niečo naozaj veľmi špeciálne. Ladu Niva (teda ladu 4x4) v prevedení Marsh.

Asi už ste si všimli, že je táto úprava mierne povedané dosť neprehliadnuteľná. Klasickú Nivu prestavá na toto monštrum ruská spoločnosť Bronto. Karoséria je posadená na ráme, auto používa portálové nápravy z modelov značky UAZ a tomu všetkému dominujú gigantické nízkotlakové pneumatiky Trekol.

Ako môžete vidieť v priloženej fotogalérii, Bronto ponúka viac variantov svojej prestavby. Okrem základnej trojdverovej verzie označenej ako Marsh-1 je k dispozícii aj dlhšie päťdverové prevedenie alebo karoséria pick-up. Navyše existuje aj špeciál určený pre záchrannú službu, hasičov alebo úžitkový variant Marsh Combi.

bronto_09.jpgbronto_07.jpgbronto_06.jpgLada Niva v sériovej verzii rozhodne nemá s terénom problém. Ak by ste ale napriek tomu potrebovali niečo ešte schopnejšieho, toto by mohla byť dobrá alternatíva

Rázvor krátkej trojdverovej varianty je 2685 mm, na dĺžku vozidlo meria 4375 mm, široké je 2550 mm a vysoké 2160 mm. Svetlá výška podvozka je 480 mm. O pohon sa stále stará benzínová tisícsedemstovka disponujúca výkonom 59,5 kW (80 k). Najvyššia rýchlosť dosahuje na 70 km/h a spotreba činí 18,8 l/100 km. To pri štandardnej nádrži na 42 litrov nesľubuje práve veľký dojazd, ale môžete si dokúpiť nádrže prídavné (2x70 l), rovnako ako prídavné svetlá, navijak, alebo príves taktiež vybavený nízkotlakovými pneumatikami.

Aj keď v slovenských končinách toto auto práve veľa zmysle nedáva, spoločnosť Made in Russia zvažuje, že svojim zákazníkom Ladu 4x4 Marsh naozaj ponúkne. Je tu teda istá šanca, že sa niektorá z týchto úprav objaví aj aj u nás.

bronto_02.jpgbronto_03.jpgbronto_01.jpgbronto_04.jpgbronto_05.jpgbronto_08.jpgbronto_10.jpgbronto_11.jpgbronto_14.jpgbronto_15.jpgbronto_16.jpgbronto_18.jpgbronto_25.jpgbronto_22.jpgbronto_21.jpgbronto_19.jpgbronto_26.jpgbronto_23.jpgbronto_24.jpgbronto_27.jpgbronto 18.JPGbronto_177.jpgbronto_119.jpgbronto16.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY