vytisknout velikost písma Lada Niva v úprave Bronto je terénne monštrum [fotogaléria]

Lada Niva sa za dobu svojho pôsobenia na trhu dočkala mnohých rôznych verzií. Z poslednej doby si určite spomeniete na Urban, bol tu ale tiež napríklad kabriolet alebo verzia s trojicou náprav. Spoločnosť Bronto napriek tomu so svojou prestavbou všetky ostatné v pohode strčí do vrecka.
Lada Niva v úprave Bronto je terénne monštrum [fotogaléria]

Ako dokazujú správy z celého sveta, Lada Niva je legenda, ktorá existuje v mnohých rôznych variantoch. Tú sériovú sme pred rokmi vyskúšali v rámci vianočného testu, tento rok na jeseň došlo na prevedenie Urban, Niva sa dočkala napríklad aj prestavby na kabriolet alebo zaujímavého tuningu, ktorý kompletne zmenil vzhľad tohto automobilu. Lenže dnes tu máme niečo naozaj veľmi špeciálne. Ladu Niva (teda ladu 4x4) v prevedení Marsh.

Asi už ste si všimli, že je táto úprava mierne povedané dosť neprehliadnuteľná. Klasickú Nivu prestavá na toto monštrum ruská spoločnosť Bronto. Karoséria je posadená na ráme, auto používa portálové nápravy z modelov značky UAZ a tomu všetkému dominujú gigantické nízkotlakové pneumatiky Trekol.

Ako môžete vidieť v priloženej fotogalérii, Bronto ponúka viac variantov svojej prestavby. Okrem základnej trojdverovej verzie označenej ako Marsh-1 je k dispozícii aj dlhšie päťdverové prevedenie alebo karoséria pick-up. Navyše existuje aj špeciál určený pre záchrannú službu, hasičov alebo úžitkový variant Marsh Combi.

bronto_09.jpgbronto_07.jpgbronto_06.jpgLada Niva v sériovej verzii rozhodne nemá s terénom problém. Ak by ste ale napriek tomu potrebovali niečo ešte schopnejšieho, toto by mohla byť dobrá alternatíva

Rázvor krátkej trojdverovej varianty je 2685 mm, na dĺžku vozidlo meria 4375 mm, široké je 2550 mm a vysoké 2160 mm. Svetlá výška podvozka je 480 mm. O pohon sa stále stará benzínová tisícsedemstovka disponujúca výkonom 59,5 kW (80 k). Najvyššia rýchlosť dosahuje na 70 km/h a spotreba činí 18,8 l/100 km. To pri štandardnej nádrži na 42 litrov nesľubuje práve veľký dojazd, ale môžete si dokúpiť nádrže prídavné (2x70 l), rovnako ako prídavné svetlá, navijak, alebo príves taktiež vybavený nízkotlakovými pneumatikami.

Aj keď v slovenských končinách toto auto práve veľa zmysle nedáva, spoločnosť Made in Russia zvažuje, že svojim zákazníkom Ladu 4x4 Marsh naozaj ponúkne. Je tu teda istá šanca, že sa niektorá z týchto úprav objaví aj aj u nás.

bronto_02.jpgbronto_03.jpgbronto_01.jpgbronto_04.jpgbronto_05.jpgbronto_08.jpgbronto_10.jpgbronto_11.jpgbronto_14.jpgbronto_15.jpgbronto_16.jpgbronto_18.jpgbronto_25.jpgbronto_22.jpgbronto_21.jpgbronto_19.jpgbronto_26.jpgbronto_23.jpgbronto_24.jpgbronto_27.jpgbronto 18.JPGbronto_177.jpgbronto_119.jpgbronto16.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY