vytisknout velikost písma Lada Kalina Sport: Ruský "hot-hatch" bol oficiálne predstavený

Lada Kalina Sport: Ruský "hot-hatch" bol oficiálne predstavený

Lada oficiálne predstavila novú Kalinu Sport. Päťdverový hatchback ponúkne agresívny vzhľad, iné kolesá, znížený podvozok, bohatú výbavu a motor s výkonom 87 kW (118 k). Stovku zvládne za 9,5 sekundy a maximálne sa rozbehne na 197 km/h.

Kalina Sport dostala prepracované nárazníky, dozadu difúzor s integrovanou koncovkou výfuku, nad zadným oknom sa objavil nový spojler a celkovo je auto položené nižšie. Na pomery ruskej značky vyzerá výsledok až nezvyčajne dobre.

Neobvyklá je tiež výbava. Vnútri totiž nájdete úplne všetko od trojramenného kožou potiahnutého volantu, cez vyhrievané sedadlá, palubný počítač, navigáciu Glonass, až po Bluetooth, automatické svetlá, dažďový senzor alebo parkovací asistent. Sedadlá sú samozrejme športovo tvarované.

O pohon sa stará benzínový štvorvalec 1.6i 16V kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Základné parametre už sme si povedali, takže môžeme zo zverejnených údajov doplniť už len spotrebu. Tá by sa mala v priemere pohybovať okolo 7,8 l/100 km. Ruský "hot-hatch" štartuje na domácom trhu v prepočte na necelých 10 490 eur.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY