vytisknout velikost písma Lada Kalina Sport: Ruský "hot-hatch" bol oficiálne predstavený

Lada Kalina Sport: Ruský "hot-hatch" bol oficiálne predstavený

Lada oficiálne predstavila novú Kalinu Sport. Päťdverový hatchback ponúkne agresívny vzhľad, iné kolesá, znížený podvozok, bohatú výbavu a motor s výkonom 87 kW (118 k). Stovku zvládne za 9,5 sekundy a maximálne sa rozbehne na 197 km/h.

Kalina Sport dostala prepracované nárazníky, dozadu difúzor s integrovanou koncovkou výfuku, nad zadným oknom sa objavil nový spojler a celkovo je auto položené nižšie. Na pomery ruskej značky vyzerá výsledok až nezvyčajne dobre.

Neobvyklá je tiež výbava. Vnútri totiž nájdete úplne všetko od trojramenného kožou potiahnutého volantu, cez vyhrievané sedadlá, palubný počítač, navigáciu Glonass, až po Bluetooth, automatické svetlá, dažďový senzor alebo parkovací asistent. Sedadlá sú samozrejme športovo tvarované.

O pohon sa stará benzínový štvorvalec 1.6i 16V kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Základné parametre už sme si povedali, takže môžeme zo zverejnených údajov doplniť už len spotrebu. Tá by sa mala v priemere pohybovať okolo 7,8 l/100 km. Ruský "hot-hatch" štartuje na domácom trhu v prepočte na necelých 10 490 eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY