vytisknout velikost písma Lada Kalina Sport: Ruský "hot-hatch" bol oficiálne predstavený

Lada Kalina Sport: Ruský "hot-hatch" bol oficiálne predstavený

Lada oficiálne predstavila novú Kalinu Sport. Päťdverový hatchback ponúkne agresívny vzhľad, iné kolesá, znížený podvozok, bohatú výbavu a motor s výkonom 87 kW (118 k). Stovku zvládne za 9,5 sekundy a maximálne sa rozbehne na 197 km/h.

Kalina Sport dostala prepracované nárazníky, dozadu difúzor s integrovanou koncovkou výfuku, nad zadným oknom sa objavil nový spojler a celkovo je auto položené nižšie. Na pomery ruskej značky vyzerá výsledok až nezvyčajne dobre.

Neobvyklá je tiež výbava. Vnútri totiž nájdete úplne všetko od trojramenného kožou potiahnutého volantu, cez vyhrievané sedadlá, palubný počítač, navigáciu Glonass, až po Bluetooth, automatické svetlá, dažďový senzor alebo parkovací asistent. Sedadlá sú samozrejme športovo tvarované.

O pohon sa stará benzínový štvorvalec 1.6i 16V kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Základné parametre už sme si povedali, takže môžeme zo zverejnených údajov doplniť už len spotrebu. Tá by sa mala v priemere pohybovať okolo 7,8 l/100 km. Ruský "hot-hatch" štartuje na domácom trhu v prepočte na necelých 10 490 eur.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY