vytisknout velikost písma Lada Kalina 1.6 NFR je najrýchlejší model ruskej značky

Lada Kalina 1.6 NFR je najrýchlejší model ruskej značky

V dnešnej dobe si pojem "najrýchlejšie auto" vysvetľujeme asi trochu inak, ale v prípade ruskej automobilky Lada na to stačí hatchback Kalina a atmosférický štvorvalcový motor s objemom 1,6 l. Model sa volá Lada Kalina NFR, vychádza z predtým predstavenej verzie Kalina Sport a teraz je to oficiálne najrýchlejší automobil v ponuke ruskej automobilky.

lada kalina (4).jpglada kalina (3).jpglada kalina (1).jpg
Lada Kalina NFR pripomína účasť značky v seriáli WTCC. Pod kapotou pracuje tisícšesťstovka s výkonom 136 koní a výsledkom je najrýchlejšia sériová Lada

Lada Kalina NFR pripomína účasť automobilky v šampionáte WTCC, kde súperí s továrenskými Citroënmi, Volvom alebo Hondou. Kalina NFR má oproti sériovej verzii väčšie a účinnejšie brzdy, znížený a pritvrdený podvozok a líši sa samozrejme aj optickými detailmi, napríklad emblémom na sedačkách.

Upravená atmosférická tisícšesťstovka zo seba dostane pekných 100 kW (136 k), čo nie je vôbec zlé číslo vzhľadom k objemu motora. Silu prenáša na predné kolesá prerobená päťstupňová prevodovka s odolnejšie spojkou. Z 0 na 100 km/h zrýchli Lada Kalina NFR za 9,2 sekundy a rozbehne sa až na 203 km/h. Tak rýchlo žiadna sériová Lada nejazdia.

Z výbavy nechýbajú základné bezpečnostné prvky a tiež napríklad klimatizácia, elektrické a vyhrievané zrkadlá, vyhrievané sedačky, dažďový senzor alebo napríklad dotykový sedempalcový displej zábavného systému. Tento rok plánuje Lada vyrobiť iba 50 kusov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY