vytisknout velikost písma Lada Kalina 1.6 NFR je najrýchlejší model ruskej značky

Lada Kalina 1.6 NFR je najrýchlejší model ruskej značky

V dnešnej dobe si pojem "najrýchlejšie auto" vysvetľujeme asi trochu inak, ale v prípade ruskej automobilky Lada na to stačí hatchback Kalina a atmosférický štvorvalcový motor s objemom 1,6 l. Model sa volá Lada Kalina NFR, vychádza z predtým predstavenej verzie Kalina Sport a teraz je to oficiálne najrýchlejší automobil v ponuke ruskej automobilky.

lada kalina (4).jpglada kalina (3).jpglada kalina (1).jpg
Lada Kalina NFR pripomína účasť značky v seriáli WTCC. Pod kapotou pracuje tisícšesťstovka s výkonom 136 koní a výsledkom je najrýchlejšia sériová Lada

Lada Kalina NFR pripomína účasť automobilky v šampionáte WTCC, kde súperí s továrenskými Citroënmi, Volvom alebo Hondou. Kalina NFR má oproti sériovej verzii väčšie a účinnejšie brzdy, znížený a pritvrdený podvozok a líši sa samozrejme aj optickými detailmi, napríklad emblémom na sedačkách.

Upravená atmosférická tisícšesťstovka zo seba dostane pekných 100 kW (136 k), čo nie je vôbec zlé číslo vzhľadom k objemu motora. Silu prenáša na predné kolesá prerobená päťstupňová prevodovka s odolnejšie spojkou. Z 0 na 100 km/h zrýchli Lada Kalina NFR za 9,2 sekundy a rozbehne sa až na 203 km/h. Tak rýchlo žiadna sériová Lada nejazdia.

Z výbavy nechýbajú základné bezpečnostné prvky a tiež napríklad klimatizácia, elektrické a vyhrievané zrkadlá, vyhrievané sedačky, dažďový senzor alebo napríklad dotykový sedempalcový displej zábavného systému. Tento rok plánuje Lada vyrobiť iba 50 kusov.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY